In duitse blad Stereo (Januari-nummer 2012) hiero een test van de Triangle Antal Ltd. voor me
Preis/leistung "Uberragend" = 5 Sterne 73% klangpunkte
Kortom zeer positief een beste box in prijsklasse van ca. 2.500 euro
Een Canton-speaker (Vento 890.2) in dezelfde vergelijkingstest komt er ook goed uit
met 74% klangpunkte, Preis/leistung "Seher Gut" = 4 Sterne maar kost dan ook 3.200 euro
Uiteraard zegt bovenstaande nog niks of de klanksignatuur overeenstemt met je smaak.
Ik zelf, heb weleens een Monitor Audio GX-200 gehoord, een speaker die alles perfect doet
en wellicht meettechnisch en qua specs beter zou moeten zijn dan de Triangle maar op
op een of andere manier me gewoon niet "pakt"
De Triangle "kleurt" wellicht iets meer maar ik vind hier meer "muziek" in zitten.
Mijn persoonlijke ervaring is, dat je aanvankelijk bij luisterverzoeken, je vaak spits op de extreme uiteinden
van de frequentieband (hoe ver reikt het laag en hoe strak klinkt het en hoe veel details hoor je in het hoog)
maar je uiteindelijk op den lange duur, je gaat storen aan andere zaken zoals "ik mis eigenlijk wat"
Dit duidde bij mij veelal op het gebrek aan "warmte" en "betrokkenheid" wat zich dan voornamelijk uitte
vanuit het middengebied, stemmen etc...
Vergeet niet, het grootste gedeelte v/d muziek speelt zich af in het middengebied en het menselijke gehoor
is ook het gevoeligste voor het middengebied.