Welke vloerstaande luidsprekers

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 12:31:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Zoldar op december 14, 2011, 12:23:06
Ja. Veeeeeel beter. De electronen gaan met de zwaarte kracht mee.  clown1

Die audioquest ben ik geen fan van. Te smooth voor mijn smaak en veel te duur. Maar het combineerde prima hoor met de Cyrus.


Ga gelijk de versterker op zoldar zetten  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Citaat van: John Wx op december 14, 2011, 11:56:18
klinkt dat veel beter kabels van hoog naar laag ?
Nee, juist niet. Als stroom naar beneden valt, gaan de daadwerkelijke electronen juist naar boven. Die verliezen daardoor kinetische energie en dat hoor je duidelijk in de weergave: minder diepte, minder controle etc. etc.  violent1

Citaat van: John Wx op december 14, 2011, 12:53:44
Citaat van: Zoldar op december 14, 2011, 12:23:06
Ja. Veeeeeel beter. De electronen gaan met de zwaarte kracht mee.  clown1

Die audioquest ben ik geen fan van. Te smooth voor mijn smaak en veel te duur. Maar het combineerde prima hoor met de Cyrus.


Ga gelijk de versterker op zoldar zetten  :schater:

Dus de versterker naar de kelder.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

Nieuw!

De audiofiele kruipruimte rack! (10K, is heel speciaal spul)
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pameijer



Ik moet nog even doordrinken, dan heb ik ook weer wat ruimte  :yes:  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: pg op december 14, 2011, 09:13:04
Dat dacht ik al.
Waren ze al klaar voor de kerstshow?
Misschien van weekend kijken is toch vlakbij.

Ik ga zaterdag toch naar de kerstmarkt. Gelijk ff buurten.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pg


pg

Ik weet nog niet.
Zaterdag wel proberen te gaan.
Ben er toch wel binnen snel.

pameijer

Opera Seconda te koop bij King Audio voor €2250,=.

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

cz79

Heeft wel wat weg van Sonus Faber, is dit ook Italiaans?

Verder  :kwijl: :kwijl: :kwijl:

pameijer

Citaat van: cz79 op december 15, 2011, 19:08:04
Heeft wel wat weg van Sonus Faber, is dit ook Italiaans?

Verder  :kwijl: :kwijl: :kwijl:

Héél erg Italiaans! Hier kun je een test lezen waarin de Opera het opneemt tegen 4 andere speakers, hij wint.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Marantz 81


Zoldar

Citaat van: pameijer op december 15, 2011, 17:28:29
Opera Seconda te koop bij King Audio voor €2250,=.



Erg mooie speakers. Heb deze eerder gehoord bij de dealer. Voor mijn smaak en combinatie wat te smooth.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: cz79 op december 18, 2011, 10:39:39
In plaats van de Triangle?

Ja i.p.v. mijn huidige Triangle's. Dat zijn de Genese Trio monitors met een BK XXS400FF sub.

De Twenty.24, Genese Quartet en Gold XS300 zijn alledrie wonderschoon. Maar ik moet het nog maar horen hoe het uitpakt in de nieuwe luisterruimte.

Wie weet zijn de Triangle's dan te licht of juiste de PMC precies goed. Daar kan ik nu weinig over zeggen. Ik heb alles in de winkel gehoord en met transistor versterkers.

Qua openheid en dynamiek heb ik nog niets gehoord wat aan de Triangles kan tippen. Ze kunnen echter ook doorslaan in felheid en bass lightheid in sommige kamers en systemen.
De Monitor Audio's zijn in de winkel eigenlijk perfect. Leggen weinig toe op de Triangles midden en gezegend met nog meer detail in het hoog. Maar dan zonder de "edge" van Triangle.

Maar van mijn vrouw mag ik alleen Triangles. Hebben we dat weer.





Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

VANZOMERENG

In duitse blad Stereo (Januari-nummer 2012) hiero een test van de Triangle Antal Ltd. voor me
Preis/leistung "Uberragend" = 5 Sterne  73% klangpunkte

Kortom zeer positief een beste box in prijsklasse van ca. 2.500 euro

Een Canton-speaker (Vento 890.2) in dezelfde vergelijkingstest komt er ook goed uit
met 74% klangpunkte,  Preis/leistung "Seher Gut" = 4 Sterne  maar kost dan ook 3.200 euro

Uiteraard zegt bovenstaande nog niks of de klanksignatuur overeenstemt met je smaak.

Ik zelf, heb weleens een Monitor Audio GX-200 gehoord, een speaker die alles perfect doet
en wellicht meettechnisch en qua specs beter zou moeten zijn dan de Triangle maar op
op een of andere manier me gewoon niet "pakt"
De Triangle "kleurt" wellicht iets meer maar ik vind hier meer "muziek" in zitten.

Mijn persoonlijke ervaring is, dat je aanvankelijk bij luisterverzoeken, je vaak spits op de extreme uiteinden
van de frequentieband (hoe ver reikt het laag en hoe strak klinkt het en hoe veel details hoor je in het hoog)
maar je uiteindelijk op den lange duur, je gaat storen aan andere zaken zoals "ik mis eigenlijk wat"
Dit duidde bij mij veelal op het gebrek aan "warmte" en "betrokkenheid" wat zich dan voornamelijk uitte
vanuit het middengebied, stemmen etc...

Vergeet niet, het grootste gedeelte v/d muziek speelt zich af in het middengebied en het menselijke gehoor
is ook het gevoeligste voor het middengebied.