Welke vloerstaande luidsprekers

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 12:31:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

Mijn vrouw mag jou nu al  :roll: Die noemt het "bezieling". Volgens mij heb ik een hi-fi blaadje te veel op het nachtkastje laten liggen...

Dat is precies wat me nog steeds zo aantrekt aan de Triangle's. Dat levendige, ontstuimige waarmee de muziek je kamer in spat. En ze combineren gewoon heel erg goed met buizen of ultra schone transistor amps. Ze zijn ook ultra gevoelig. Ik kwam op de Moon VV/EV combo gewoon niet verder dan 9 uur. Dat was al concert niveautje. Kijk, dat laag, dat kun je nog redelijk zelf aanvullen of aanpassen met de aanwezige sub. En het hoog/midden met een mooi schilderij aan de muur of een andere IC hier en daar.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

still life

Citaat van: VANZOMERENG op december 18, 2011, 11:58:02
In duitse blad Stereo (Januari-nummer 2012) hiero een test van de Triangle Antal Ltd. voor me
Preis/leistung "Uberragend" = 5 Sterne  73% klangpunkte

Kortom zeer positief een beste box in prijsklasse van ca. 2.500 euro

Een Canton-speaker (Vento 890.2) in dezelfde vergelijkingstest komt er ook goed uit
met 74% klangpunkte,  Preis/leistung "Seher Gut" = 4 Sterne  maar kost dan ook 3.200 euro

:yes:   ze eisen wel een lekkere akoestiek/opstelling (neutrale klank)

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

VANZOMERENG

Citaat van: still life op december 18, 2011, 12:41:16
Citaat van: VANZOMERENG op december 18, 2011, 11:58:02
In duitse blad Stereo (Januari-nummer 2012) hiero een test van de Triangle Antal Ltd. voor me
Preis/leistung "Uberragend" = 5 Sterne  73% klangpunkte

Kortom zeer positief een beste box in prijsklasse van ca. 2.500 euro

Een Canton-speaker (Vento 890.2) in dezelfde vergelijkingstest komt er ook goed uit
met 74% klangpunkte,  Preis/leistung "Seher Gut" = 4 Sterne  maar kost dan ook 3.200 euro

:yes:   ze eisen wel een lekkere akoestiek/opstelling (neutrale klank)

Er staat geschreven dat deze Triangles niet bijzonder kritisch zijn m.b.t. de opstelling
en licht (niet volledig) ingedraaid moet worden richting hoorplaats.

De Triangle wordt niet als de meeste neutrale gezien maar wel als de meest kleurrijke
en aanstekende weergever "mit eine tadellosen Mittenwiedergabe"





still life

mijn reactie ging over de vento's (vetjes)...   :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op december 18, 2011, 13:24:09
Welke Sony?

Canton = SONY ES (begin jaren 90)= Canton  8-)


En de nieuwe van 30000 euro van SONY hebben ook weer een Canton invloed qua ontwerp
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op december 18, 2011, 14:21:38
iets boven het budget  :-o byebye

De mijne komen uit 93/94 dus effe wachten dan zijn die van 30000 ook wat goedkoper
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81


Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Xplod

Citaat van: Maurice op november 20, 2011, 20:39:14
Citaat van: Marco op november 20, 2011, 12:57:50
Jamo R909 ,let op de nieuwprijs en de gevraagde prijs waarvan ik denk dat ze nog flink kunnen zakken met de prijs aangezien Jamo haast onverkoopbaar is in de topklasse ,je kan wellicht proberen deze super speakers voor 4k te bemachtigen  :-)

http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=7029&merk=Jamo&type=909


stupid :kwijl:
Toendertijd op de VAD show beetje weggeduwd tussen andere zooi, vertegenwoordiger verbaasd dat wij wilden luisteren. Repentence van Dream Theater stevig aangezet, en gelijk liep de stand vol. Waren speakers die enorm indruk maakten qua geluid. Inderdaad enorm ondergewaardeerd, toch jammer, Jamo heeft ook altijd erg mooie audiofiele speakers gemaakt naast de goedkope boomboxen.

Ik was eens op een beurs in Gent (belgie) en hoorde iets in de verte wat mijn oren aan het strelen was.
Ik er onmiddellijk naar toe. Groot was mijn verbazing deze Jamo's te horen spelen ... zonder klankkast dan nog ... ik stond perplex van het geluid. Ze zijn niet klein te noemen met hun 2x 38cm woofers.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Xplod

#118
Citaat van: Zoldar op november 28, 2011, 19:05:29


De nieuwe ruimte is ook bekend. 5m bij 5.10m. Er is een open keuken. Vrij fors allemaal. Aangezien er af en toe ook flink moet worden geblazen gaat de voorkeur uit naar hoog rendement speakers.

Hoog rendement ... dan moet je bij Klipsch zijn.
Probeer de Klipsch classic RF-7 eens ergens te beluisteren .... een aanradertje ... ik kan het weten ;)
Op eBay in duitsland gaan ze rond 1600 a 1700€/paar de deur uit.
Trefwoorden "klipsch RF-7" gebruiken.
H&C kan je misschien ook nog helpen met het beluisteren van vooral Klipsch speakers.
http://www.hchifi.nl/store/hhifi.php?tp=home%20hifi
Marcel kan steeds mooie prijzen geven. Al mijn Klipsch speakers komen vandaar  :wink:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

Marvin