Citaat van: JeroenGRT op maart 01, 2013, 21:40:08
Mooie set! Ik weet niet of je de FA220 van furutech al hebt geprobeerd, als dit niet het geval is dan zou ik zeker eens een demo aanvragen bij Antoine. Ik heb zelf ook een Evolution II, maar de FA220 doet het zeker ook erg goed...voor veel minder geld.
Dank je. Ik heb een FA220 met Rhodium pluggen (van de Evolution).
Gisterenavond er eindelijk goed voor kunnen gaan zitten met de Sony SCD-555ES en de Alpha Line Plus. En dat brengt spektakel in de huiskamer! Veel Genesis gedraaid op SACD maar ook Marillion op CD.
Furutech Alpha Line Plus
De Sony is al neutraal, clean en strak. De Alpha Line Plus geeft em vrij baan. Cymbals en snare drums hebben levensechte attack. De bass heeft een welkome extra wallop gekregen zonder dik te worden, gewoon meer punch. Zo veel meer dat ik begon te denken dat de Sony wel eens partij kan geven aan de Octave. Maar daarover later meer. Het geheel is levendig, stevig en rank. Ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen hier en daar wat warmte missen in hun systeem/smaak. Maar dat maken de buizen goed.
vs Furutech FA220 met Rhodium connectoren
Natuurlijk kon ik de verleiding niet weerstaan om de IC eens te ruilen met de Furutech FA220 (bijna 4x de waarde). En er zit best veel verschil in. De FA220 is wat verfijnder, hoog minder aangezet en wat schoner. Maar ook minder dynamisch. Het laag heeft minder punch.
het wordt laat....Octave vs SCD-55ES
Ok toch ff Octave (met de FA220) vs SCD-555ES (met de alpha line plus). CD vs flac van datzelfde CD'tje. En weet je, de Sony is net wat frisser en dynamischer dan de octave. Bij slechte opnames flateerd hij niet. Maar ik dacht dat het een uitgemaakte zaak zou zijn voor de Octave. Maar dat is niet zo. Meer een kwestie van smaak en opname.