I love toch Audyssey!
Vandaag weer 8 metingen gedaan omdat de front speakers in Bridged Mode spelen op de Onkyo TX-NR3008. Mooi om te zien dat de fronts nu op -4,5db gezet worden omdat ongeveer twee keer zo veel power krijgen. Daarna wat multi-channel muziek geluisterd van de SACD van Genesis. Maar dan wel met de Audyssey Flat (THX movie mode) curve, dus zonder de roll of in het hoog en nog meer toeters en bellen die audyssey meen neemt voor bioscoop ervaring.
No son of mine gaat lekker hard door de kamer heen op standje 90db

. Ik heb het nog nooit zo ruim en strak gehoord. Ik laat het zelf pielen met de EQ los. Dreaming while you sleep heeft veel effecten in zowel front als achterspeakers en een flinke dot LFE actie. Het is maar goed dat ik even geen buren heb.
Furutech Alpha Line plus in aantocht
Ik heb hier een vrij deftige Furutech IC (Evolution met pluggen van de Refernce Serie) liggen voor de Metrum Octave. Toch maar eens aan de Sony SCD-555ES hangen voor een vergelijke met de W&M. Dat had ik beter niet kunnen doen. Het weer pijnlijk duidelijk waarom de Furutech hier is gebleven. Vergeet de standaart cliche's over gordijen. Het hele raamkozijn ging mee en er was een veel betere kijk op de muziek. Bass you can chew en zo veel meer details in het hoog en midden, dat je even dacht naar een andere mix zat te luisteren. Ik doe de Sony en de muziek tekort door verder te draaien met de W&M.