Set van Zoldar

Gestart door Zoldar, november 20, 2011, 11:02:46

Vorige topic - Volgende topic

Zoldar

- ik ren me helemaal suf joh, van de bank naar de stereo. van 0 tot kabeltje-wisellen in 7 sec. 

- vervolgens struikel ik onderweg een paar keer omdat ik dat met een blindoek om doe.

- wordt ik nog voor audiofiele fantast uitgemaakt.

kom je nog een keer langs met je gordijn?  :roll:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op januari 14, 2013, 09:20:29
- ik ren me helemaal suf joh, van de bank naar de stereo. van 0 tot kabeltje-wisellen in 7 sec. 

- vervolgens struikel ik onderweg een paar keer omdat ik dat met een blindoek om doe.

- wordt ik nog voor audiofiele fantast uitgemaakt.

kom je nog een keer langs met je gordijn?  :roll:

nee gordijn ben ik al achter dat is een eufemisme voor mooie nieuwe spullen enthousiasme en stijve ..... van mooi nieuw artikel in de keten  :-D

je moet ook een soort schaatsbewging maken op wollen sokken en dan wisselen is de hele set gelijk wakker geschudt door een natuurlijke stroomstoot  :-P

laterrrrr
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio MISSION Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

Marantz 81

Zoldar

Graaf is terug van Hal9000 en hij speelt weer als een zonnetje. Goede service en snel geregeld.  pompom

Furutech FA200 met FP-106 connectoren is ook binnen. Netjes op maat gemaakt door Peacock Audio.

Cornelis1921

stupid hello Dat ziet er gelikt en patent uit Zoldar. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bramdg

Citaat van: Zoldar op januari 16, 2013, 00:01:20
Graaf is terug van Hal9000 en hij speelt weer als een zonnetje. Goede service en snel geregeld.  pompom

Furutech FA200 met FP-106 connectoren is ook binnen. Netjes op maat gemaakt door Peacock Audio.

Leuke kabeltjes achter de Metrum Dac  :-D ..... Vind dat ook heel mooie degelijke connectoren .... deze zitten ook op men John van Gent Interlinks.

En klinkt de Graaf anders dan voorheen ?
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

JohnWx

langer dan 7 sec van huis
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Er zijn voor het gehoor 2 zaken veranderd.
- de Graaf was niet meer de oude, blijkt achteraf. Nu dat hij terug is, heb ik hem aangesloten met alle kabels zoals voor de IC shoot-out. Subjectief klinkt de Graaf nu voller, met meer slam in de bass, warmer van toon.

- De Furutech zoals besteld klonk op de Graaf "in mineur" op het randje van te hard, te klinisch, net te strak.

De resultante, gisterenavond was iets wat meer in het midden ligt. De bass is te VET. De sub aanwijsbaar. Die heb ik even uit gezet. Er zal weer gemeten worden met REW om hem in te regellen en (te kijken of ik gek ben, voor de non-believers onder u).

Maaarrrr, de openheid in het midden, de snap van de snare drums (ik knap daarop af, als dat te lief is), ja dat is er vollop. Ik heb gisteren zitten luisteren naar Jason Mraz en Marillion en heb low-level zaken gehoord die ik nog niet eerder heb gehoord in deze opnames. Kleine details achterin het stereobeeld wat eerder geroezemoes was, blijken nu synth lines te zijn of overdubs van een zanger. Van hardheid was geen sprake meer.

De switch van een standaart IC naar de Furutech is duidelijk waarneembaar voor mij. (subjectief)

Verder is er binnengekomen met de Post:
-Belden power kabel, 2m
-Lapp power kabel, 2m
- Iego en Hifi tuning schuckos en IEC
- kan ik weer een avondje DIY en klooien met power kabels. heerlijk man.

Marantz 81

Zoldar

Kabels, kabels, kabels!

4 DIY power kabels uitgeprobeerd met verschillende connectoren.

- Belden (zwart)
- Furutech FP-Alpha-3 (groen)

De Belden heeft de meeste invloed op de sound. Sluit deze kabel aan op de Graaf en het laag wordt stukken strakker en gecontroleerder. Je maakt een stap naar transistor strak. Bass loopjes zijn minder boom en meer pluck. Het hoog is echt wat aangezet en dat moet je kunnen hebben ander wordt het te fel. Je gaat wel meer, of andere, details in het hoog/midden waarnemen. De snap van snaredrums is fel en echt. Voor rond de 7 euro de meter een aanrader als je wat dynamiek en frisheid zoekt.

De Furutech geeft meer rust in het hoog en ruimte voor veel details in het midden. Stereobeeld gaat echt breed en makelijk buiten de speakers. Is qua laag is het wat romiger dan de Belden. Formaat tuinslang. Forse prijs.

Qua connectoren kom ik altijd uit op IeGo's 24K-gold. De Bals en Hifi Tuning Gold zijn ook goed en goedkoper. De Iego's hebben de invloed om het hoog erg mooi schoon te maken. Dit is erg fijn bij de Belden die het hoog wat aanzet. Hifi tuning gold laat het hoog wat softer worden wat ook werkt, maar je levert wat openheid in.

Lapp YC110. Best leuke kabel, met iets meer slam en punch in de bass dan een standaart snoer. Geen mooi hoog vond ik. Met iegos wat meer.

Supra LoRad 2,5. Smooth, een beetje vlak en "grijs" geluid. Vind nog het moeilijkst te onderscheiden van een standaart PC snoertje.

cz79

Die Belden kabel is echt voor een redelijke prijs verkrijgbaar zodat je voor weinig geld best een hele leuke netkabel kunt fabriceren.

Welke Belden versie is het (2.1mm of 3.3mm)?

Zoldar

Belden 19364 powercord: 3 x 2,5 mm2 staat er in de folder. Maar ik denk dat het idd 3X 2.1mm is als ik naar de aders zelf kijk.

De aders van de Furutech alpha zijn ook echt super dik en stijf. 

Zoldar

vandaag is een MINT Sony SCD-555ES SACD speler binnengekomen  hello

unpacking

Meteen even in de speler gekeken. poeh, zwaarder dan mijn reciever boven. Met loodstrips tegen de bovenkant van de plaat. Mooi ding van binnen. Loopwerk niet te zien zit helemaal dicht.

En in het Rack. Nu lekker wat SACD's erin. Heb ook een CD van soul to soul erin gedaan met krassen en gaten in het folie, maar die doet het gewoon.

JohnWx

bramdg

Echt heel knap !!!!!!!  :roll:

Klinkt zeker ook zo.........
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G