Er zijn voor het gehoor 2 zaken veranderd.
- de Graaf was niet meer de oude, blijkt achteraf. Nu dat hij terug is, heb ik hem aangesloten met alle kabels zoals voor de IC shoot-out. Subjectief klinkt de Graaf nu voller, met meer slam in de bass, warmer van toon.
- De Furutech zoals besteld klonk op de Graaf "in mineur" op het randje van te hard, te klinisch, net te strak.
De resultante, gisterenavond was iets wat meer in het midden ligt. De bass is te VET. De sub aanwijsbaar. Die heb ik even uit gezet. Er zal weer gemeten worden met REW om hem in te regellen en (te kijken of ik gek ben, voor de non-believers onder u).
Maaarrrr, de openheid in het midden, de snap van de snare drums (ik knap daarop af, als dat te lief is), ja dat is er vollop. Ik heb gisteren zitten luisteren naar Jason Mraz en Marillion en heb low-level zaken gehoord die ik nog niet eerder heb gehoord in deze opnames. Kleine details achterin het stereobeeld wat eerder geroezemoes was, blijken nu synth lines te zijn of overdubs van een zanger. Van hardheid was geen sprake meer.
De switch van een standaart IC naar de Furutech is duidelijk waarneembaar voor mij. (subjectief)
Verder is er binnengekomen met de Post:
-Belden power kabel, 2m
-Lapp power kabel, 2m
- Iego en Hifi tuning schuckos en IEC
- kan ik weer een avondje DIY en klooien met power kabels. heerlijk man.