PM11S1 of PM15S2 als integratie in HT-set

Gestart door dmeerpa, oktober 31, 2011, 09:26:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: WimPeu op oktober 31, 2011, 19:46:54
Je kunt praten als brugman maar als een audioverslaafde een maal wat in zijn hoofd heeft gehaald krijg je dat er met 10 paarden nog niet weer uit... :-D
En in Drente kunnen ze dat weten.   clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

Citaat van: Paul op oktober 31, 2011, 19:48:17
Citaat van: WimPeu op oktober 31, 2011, 19:46:54
Je kunt praten als brugman maar als een audioverslaafde een maal wat in zijn hoofd heeft gehaald krijg je dat er met 10 paarden nog niet weer uit... :-D
En in Drente kunnen ze dat weten.   clown1

Als geen ander... :yes:

:-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Gezien je HT ook zo belangrijk vindt zou ik voor een PM15S2 met SA11S1/S2 gaan  byebye

JohnWx

Ik zou doen waar bij jezelf het prettigst voelt  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

En ik zou in dat geval naar andere luidsprekers gaan  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

dmeerpa

Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

still life

Citaat van: Zoldar op oktober 31, 2011, 19:11:29
ga eerst maar eens luisteren naar een PM11 en kom ons dan vertellen dat het niets uitmaakt met een HT. Echt een mooie muziek die daar uitkomt. een van de weinige versterkers die me echt bevielen tijdens de av nu in utrecht. zeker als je van roger waters en ander mooi opgenomen materiaal houd.

deze komt af & toe langs.. denk jij dat ik nooit wat anders gehoord heb dan HT-gear ?
& denk jij dat niemand muziek kan maken & opnemen buiten waters?

zo beroerd is het gelukkig niet gesteld..

mijn set speelt prima in stereo, dan vind ik het vreemd dat de SR bij paul ondermaats presteert
hopelijk is het voor surround nog een beetje ok, anders is dit een serieuze miskoop geworden

mijn posts kunnen natuurlijk wat kritisch/kwetsend overkomen maar ik probeer hem enkel te helpen  :angel:
 
Citaat van: dmeerpa op november 01, 2011, 13:58:22
Citaat van: Marco op november 01, 2011, 00:49:06
En ik zou in dat geval naar andere luidsprekers gaan  :yes:

Waarom zou ik dat doen, omdat de SR7005 niet in staat is om deze mooie speakers tot hun recht te brengen.

dat is geen verassing paul, hij loopt ook makkelijk zat dicht op mijn vento's

het is dus zaak van het ding goed af te stellen & te gebruiken waar hij goed is

met 1 metingske kun je ADSY niet beoordelen  :no:
je moet ze alle 8 uitvoeren & wel rond 1 centrale luisterpositie (sound bubble)
vandaar moet je verder tweaken & dmv db-meter alle channels nalopen & naar wens af stellen
je sub mooi integreren & je fronts op small zetten, crossed op 60Hz

post anders eens je speaker levels & draai je in bi-amp ?

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Zoldar

ik zie nu de speakers pas....ga voor een goede, heldere amp met plenty stroom. mag best foward zijn als de speakers zelf smooth zijn.

het zijn geen makkelijke jongens om aan te sturen zo te lezen dus je kunt snel tegen de grens aankomen van een HT amp die ook nog 3-5 andere speakers aan 1 voeding heeft hangen die kleiner is dan die van bijv. een PM15.



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar


deze komt af & toe langs..

oh? en was het van toegevgoegde waarde op de opus of maakte het geen eigenlijk maar weinig uit?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Misschien dat ik andere dingen lees, maar eh...

(knip). They carry a 91dB efficiency from a relatively easy to drive six Ohm load.

Mag geen probleem zijn lijkt me.

Zoldar

ik lees erg selectief.... HLP

The Wharfedale Opus II-3 ...

won't mate with just anything: For amplifiers, gravitate toward those with grip, dynamics and speed as well as resolving power. A somewhat lighter, slimmer tonality - contingent on room size of course -- might be an added advantage. Despite its voltage sensitivity, tube amps seem out.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Als ik al die sr7005 topics van dmeerpa een beetje heb kunnen volgen gaat het in surround allemaal wel goed, of niet?

Grip, dynamiek, snelheid en oplossend vermogen zal hij dus vast wel kunnen opbrengen.
Al zijn het allen nogal vage uitdrukkingen.

dmeerpa

surround mag ik echt niet klagen, heb ik nog niet echt getest. Maar de eerste luister sessies in surround was de indruk onmiddellijk dit is véél beter. en ik denk dat het vooral het laag is dat beter tot z'n recht komt. En misschien is dit nou net wat het stereo gebeuren bij mij naar benden haalt.
Ik ga als ik goesting heb (we hebben de hond deze nacht moeten laten inslapen) de Rotel er nog eens achter hangen. Dan heb ik zeker voldoende vermogen (250Watt bij 6ohm).

Nu ik heb de Opus 2 en niet de 3. Verschil is dat de Opus 2 over 2x8inch woofers beschikt en de Opus 3 over 2x10inch woofers. En hebben een gevoeligheid van 90dB ipv 91dB.

Nu de PM11S1 zal het niet worden. En dit omdat ik vermoed te veel ga vloeken op de 2 volume knoppen. Niet dat ik die telkens zal moeten goed zetten bij surround. Maar nadien doordat ik en de hele buurt direct wakker is als je 's morgens de radio opzet omdat je vergeten bent de volume knop terug te draaien. Want ik vermoed dat deze zo goed als maximaal open moet staan als je deze als EV gaat gebruiken.

Ik ga morgen proberen een luister sessie te versieren let de SR7005, PM15S2 en UD7006. Als het verschil voldoende groot is, ga ik voor een PM15S2 en kan de zoektocht starten naar een SA15Sx of SA11Sx. Of ik ook een ST15S1 zal bijnemen weet ik niet. Geen idee of dit veel meerwaarde zal hebben. Ik ben van plan de kabeldecoder te gebruiken als radio.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Sander

Zonder twijfel is de PM15s2 in combinatie met een SR7005 een super mooie combinatie.
Zelfs 1 die mij in de toekomst ook wel zou bekoren in combinatie met de SR8002 welke ik net in mijn bezit heb gekregen.
Toch krijg ik de indruk dat je nog niet voldoende de mogelijkheden van de SR7005 hebt uitgeprobeerd om nu al tot zo'n hard oordeel te komen dat in stereo de SR7005 zo slecht presteert in vergelijking tot de SR8002.

StadiumIII en ook Still Live zijn helemaal lyrisch over het apparaat.
Enj die hebben toch ook al menig premium stereo ampje gehoord bij diverse forumleden.
Waarom nodig je die jongens gewoon niet eens uit om het apparaat een keer af te stellen zoals hun vinden dat het hoort.
Dat doen ze vast wel voor een lekker stukje gebak en een bakje koffiie.
Als het niet lukt kun je altijd nog die PM15s2 kopen of b.v. een mooie Denon met HT lus
Maar dan heb je het maar geprobeerd hea.

Grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.