Maranzt SA15-s1 Display uitzetten

Gestart door cz79, oktober 27, 2011, 11:10:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

Beste leden,

Omdat ik liever mijn cd-speler aan laat staan, vanwege de 'opwarminsduur' (optimaal>12 uur), heb ik ook graag dat het display uit blijft staan terwijl de speler aan staat en geen CD afspeelt.
Deze optie zit er volgens mij niet standaard op, want als ik de CD er uit haal en de speler aan laat staan dan blijft het display verlicht.
Weet iemand of dit makkelijk te realiseren is?

Alvast bedankt!

jrm

Hoi Chris,

Mijn /S2 heeft die mogelijkheid wel via de afstandbediening.

Groet,

Marcel

Sander

Citaat van: jrm op oktober 27, 2011, 12:03:28
Hoi Chris,

Mijn /S2 heeft die mogelijkheid wel via de afstandbediening.

Groet,

Marcel

Mijn SA7001KI ook, je zou dan zeggen dant die SA15S1 dat dan ook wel moet hebben toch?
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

drees62

Citaat van: jrm op oktober 27, 2011, 12:03:28
Hoi Chris,

Mijn /S2 heeft die mogelijkheid wel via de afstandbediening.

Groet,

Marcel

Hier ook op de SA11 S1 via de AB mogelijk. Maar ik zou die SA lekker uitzetten als je niet speelt. Hoor je dat verschil echt?

cz79

#4
Het verschil is nogal aanzienlijk, ik laat hem voor een luistersessie wel eens een nachtje aan staan en dat klinkt wel degelijk anders dan wanneer de speler een uur aanstaat.

Begrijp me goed; ik kan het display uitzetten terwijl de speler aan het spelen is maar als je de CD stopt of eruit haalt dan gaat het display aan, volgens mij is dit niet anders dan de SA15s2 en de SA7001KI.
Het display gaat tijdens het afspelen van een CD gewoon uit, maar zodra je op 'stop' drukt dan gaat het display aan (cf. handleiding).

PS wordt vaker aangeraden om een cd speler of DAC ten minste 24 uur aan te laten staan, deze tijd is nodig/ schijnt nodig te zijn om alle interne componenten op temepratuur te laten komen, voor een CD speler wordt ook vaak gezegd dat je deze te allen tijde gewoon aan kunt laten staan (dit schijnt beter voor het apparaat te zijn dan wanneer je hem telkens in en uitschakelt), misschien dat er iemand hier meer kennis van heeft hoe het nu werkelijk zit.

Sander

Citaat van: cz79 op oktober 27, 2011, 12:34:36

Begrijp me goed; ik kan het display uitzetten terwijl de speler aan het spelen is maar als je de CD stopt of eruit haalt dan gaat het display aan, volgens mij is dit niet anders dan de SA15s2 en de SA7001KI.
Het display gaat tijdens het afspelen van een CD gewoon uit, maar zodra je op 'stop' drukt dan gaat het display aan (cf. handleiding).


Net nog even getest, maar als ik het scherm uit zet dan blijft het scherm ook uit.
Ook als de cd wordt gestopt of als er een nieuwe cd wordt ingevoerd.

grtz Sander
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

cz79

Vreemd dat ik dat niet voor elkaar krijg dan...er staat ook niets in de handleiding daarover

still life

Citaat van: drees62 op oktober 27, 2011, 12:22:45
Hier ook op de SA11 S1 via de AB mogelijk. Maar ik zou die SA lekker uitzetten als je niet speelt.


stupid
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Je denkt wel een beetje aan het milieu toch?   :-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

#9
Citaat van: WimPeu op oktober 27, 2011, 18:00:34
Je denkt wel een beetje aan het milieu toch?   :-P

hij laat ze auto ook draaien, eens thuisgekomen..  clown1
lekker warm bij het instappen & klaar om te knallend weer de baan op te gaan..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Ik blijf me verbazen over wat een audiofiel al niet bedenkt om zijn set beter te laten klinken....... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cz79

Nou ja het viel me een paar dagen geleden op toen ik de CD speler een tijdje aan had laten staan, toen ik thuiskwam was het geluid fantastisch, heel anders dan ik gewend was wanneer de CD speler maar een uur of twee uur had staan draaien.

Niet helemaal voor niets dat CD spelers en DAC's voor bijv. een show 24 van tevoren aangezet worden, op een of andere manier schijnt het digitale circuit gewoon wat meer opwarmtijd nodig te hebben, het is ook geen probleem om de speler uit te zetten maar ik laat de versterkers ook in standby zodat ze binnen een half uur warm zijn, als ik deze volledig uitzet dan duurt het een uur of twee voordat ze op temperatuur zijn (en ja ze klinken dan echt fijner) dus waarom zou ik dat bij de CD speler dan niet doen terwijl deze profiteert van een langere opwarmtijd?

Marvin

Stroomt er diesel door jouw meterkast?
Wat een kolder zeg,....




Iphone4

cz79

Oh jouw apparatuur klinkt net zo goed als deze koud is als dat de apparatuur 'opgewarmd' is?

Marvin

Inderdaad, niets vreemds aan overigens.




Iphone4