Op zoek naar een goede subwoofer

Gestart door bommelaar, oktober 25, 2011, 21:58:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Totofan

Citaat van: bommelaar op november 01, 2011, 20:13:14
Hier http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113557.50 inderdaad wat minder goede reacties. Het zal een moeilijke bevalling worden vrees ik.
Nadeel van BK is dat je niet echt in een showroom kunt gaan luisteren. Ikzelf ben van Antwerpen (Belgiƫ) Hier in de buurt is er toch nergens een plaats waar ik kan luisteren.

Volgens mij kun je bij RA Subs wel naar de BK's luisteren, maar dat is in Nieuw Vennep.
Ik heb zelf nu een BK Germini II en die bevalt prima, beter dan de Rel die ik had.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

xander32

Citaat van: Totofan op november 02, 2011, 19:41:52
Citaat van: bommelaar op november 01, 2011, 20:13:14
Hier http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113557.50 inderdaad wat minder goede reacties. Het zal een moeilijke bevalling worden vrees ik.
Nadeel van BK is dat je niet echt in een showroom kunt gaan luisteren. Ikzelf ben van Antwerpen (Belgiƫ) Hier in de buurt is er toch nergens een plaats waar ik kan luisteren.

Volgens mij kun je bij RA Subs wel naar de BK's luisteren, maar dat is in Nieuw Vennep.
Ik heb zelf nu een BK Germini II en die bevalt prima, beter dan de Rel die ik had.

Groet Marcel
Tussen Rel en Rel zit ook nog een fors verschil, de uitvoering waaraan Rob z`n nick ontleent is echt een beest :yes:. BK heeft mooie subs in het licht van de vraagprijs.

Sander.

bommelaar

Bedankt voor de reacties allemaal!
Ook bedankt mijn maximum budget op te trekken  notworthy

Ik heb alles al eens snel bekeken en vind vooral deze http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114325.25 zeer interessant, de Sunfire True subwoofer.
Wat ik wel zie op de foto is dat deze blijkbaar langs 2 kanten 'blaast'. Kan dit dan geen kwaad dat hij met de achterkant tegen de muur zou staan en tussen de tvkast en de frontspeaker zou komen te staan?

Ik ga er nog wat over opzoeken op internet, maar ga ook vooral uit van jullie advies.
Hij is tweedehands eigenlijk 2x zo duur als de XXLS400, de moeite waard???

xander32

Citaat van: bommelaar op november 02, 2011, 20:52:12
Bedankt voor de reacties allemaal!
Ook bedankt mijn maximum budget op te trekken  notworthy

Ik heb alles al eens snel bekeken en vind vooral deze http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=114325.25 zeer interessant, de Sunfire True subwoofer.
Wat ik wel zie op de foto is dat deze blijkbaar langs 2 kanten 'blaast'. Kan dit dan geen kwaad dat hij met de achterkant tegen de muur zou staan en tussen de tvkast en de frontspeaker zou komen te staan?

Ik ga er nog wat over opzoeken op internet, maar ga ook vooral uit van jullie advies.
Hij is tweedehands eigenlijk 2x zo duur als de XXLS400, de moeite waard???
Mooi ding die Sunfire. Heeft een zgn. passive radiator, een driver die niet actief wordt aangestuurd. Daardoor heeft deze kleine sub de spl van een grotere gepoorte sub en de snelheid en het strakke/droge van een gesloten systeem.


Sander.

Stadium III

Hou er wel rekening mee dat welke subwoofer je ook koopt je hem meschien wel niet optimaal op je voorbestemde plek kun plaatsen

Hierin leert de les wel dat FF ipv DF makkelijker is om weg te zetten maar ook hierin is een goeie plaatsing belangrijk
Als je die hebt begint de afstelling dus je kunt een subwoofer maken of breken met de plek waar jij hem neerzet

Verder zijn de rel's die ik heb aangegeven mooi en mijn voorkeur als je snel en muziekaal wilt zou daarin de Storm 5 zijn  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: Stadium III op november 02, 2011, 21:23:37
Hou er wel rekening mee dat welke subwoofer je ook koopt je hem meschien wel niet optimaal op je voorbestemde plek kun plaatsen

Hierin leert de les wel dat FF ipv DF makkelijker is om weg te zetten maar ook hierin is een goeie plaatsing belangrijk
Als je die hebt begint de afstelling dus je kunt een subwoofer maken of breken met de plek waar jij hem neerzet

Verder zijn de rel's die ik heb aangegeven mooi en mijn voorkeur als je snel en muziekaal wilt zou daarin de Storm 5 zijn  :-D
Rob, ik heb jouw kennis en ervaring betreft subwoofers hoog zitten, maar ik heb juist altijd begrepen dat in lastige situaties een DF juist beter te plaatsen is dan een FF  :yes: (?)


Sander.

bommelaar

Voor alle duidelijkheid heb ik vlug een plattegrond van mijn living getekend. Zo kunnen jullie oordelen of de sub op een goede locatie komt te staan of niet.

De living is 8m lang en 4m breed, zetel is 3 m dwars en 2,5m in de lengte.
Ik zit op zo'n kleine 3m van de tv en van de fronts en center.
Achter de zetel staan de rears op een statief.
De sub zou komen te staan:
- ofwel tussen de linkerfront en het tv meubel
- ofwel helemaal in de linkerhoek
- ofwel meer opschuiven aan de linkerzijde van de kamer, dichter naar de zetel toe.

Alles wordt geplaatst en wordt daarna opgemeten met Audessey.
Voorlopig staat voor mij alles perfect qua geluidsbeleving.

Ik hoor het graag van jullie. Al bedankt voor de vele tips!


xander32

Ervoor zorgen dat je een (goedkope) kabel hebt met de nodige lengte zodat je kan schuiven met de subwoofer, kan uitproberen waar die het beste uit de verf komt :yes:.

T.b.v. stereo is een opstelling tussen de frontspeakers, (iets) uit het midden allicht ok. Een opstelling in een hoek geeft meer druk.

Sander.

bommelaar

Ik luister eigenlijk nooit stereo. Muziek zet ik altijd in PLII music.
Ben gisteren tot de constatatie gekomen dat er meer details van de muziek doorkomen als ik mijn ipod via usb aansluit ipv via een dock.

Uit wat ik al gelezen heb is de ene woofer van de sunfire actief en de andere passief. Kan iemand me in gewone mensentaal uitleggen wat precies het verschil is?

Ik hou van een goede beleving van muziek en film, en koop voor mijn budget het beste (wat ik graag hoor), maar helaas ken ik er weinig van!

Stadium III

Citaat van: xander32 op november 02, 2011, 21:26:45
Citaat van: Stadium III op november 02, 2011, 21:23:37
Hou er wel rekening mee dat welke subwoofer je ook koopt je hem meschien wel niet optimaal op je voorbestemde plek kun plaatsen

Hierin leert de les wel dat FF ipv DF makkelijker is om weg te zetten maar ook hierin is een goeie plaatsing belangrijk
Als je die hebt begint de afstelling dus je kunt een subwoofer maken of breken met de plek waar jij hem neerzet

Verder zijn de rel's die ik heb aangegeven mooi en mijn voorkeur als je snel en muziekaal wilt zou daarin de Storm 5 zijn  :-D
Rob, ik heb jouw kennis en ervaring betreft subwoofers hoog zitten, maar ik heb juist altijd begrepen dat in lastige situaties een DF juist beter te plaatsen is dan een FF  :yes: (?)


Sander.

Je hebt helemaal gelijk foutje van mij  :-)
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

Citaat van: bommelaar op november 02, 2011, 21:55:04
Voor alle duidelijkheid heb ik vlug een plattegrond van mijn living getekend. Zo kunnen jullie oordelen of de sub op een goede locatie komt te staan of niet.

De living is 8m lang en 4m breed, zetel is 3 m dwars en 2,5m in de lengte.
Ik zit op zo'n kleine 3m van de tv en van de fronts en center.
Achter de zetel staan de rears op een statief.
De sub zou komen te staan:
- ofwel tussen de linkerfront en het tv meubel
- ofwel helemaal in de linkerhoek
- ofwel meer opschuiven aan de linkerzijde van de kamer, dichter naar de zetel toe.

Alles wordt geplaatst en wordt daarna opgemeten met Audessey.
Voorlopig staat voor mij alles perfect qua geluidsbeleving.

Ik hoor het graag van jullie. Al bedankt voor de vele tips!



Ik zou beginnen met linkerfront opschuiven en daar de sub tussen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Citaat van: Stadium III op november 03, 2011, 07:25:06
Citaat van: bommelaar op november 02, 2011, 21:55:04
Voor alle duidelijkheid heb ik vlug een plattegrond van mijn living getekend. Zo kunnen jullie oordelen of de sub op een goede locatie komt te staan of niet.

De living is 8m lang en 4m breed, zetel is 3 m dwars en 2,5m in de lengte.
Ik zit op zo'n kleine 3m van de tv en van de fronts en center.
Achter de zetel staan de rears op een statief.
De sub zou komen te staan:
- ofwel tussen de linkerfront en het tv meubel
- ofwel helemaal in de linkerhoek
- ofwel meer opschuiven aan de linkerzijde van de kamer, dichter naar de zetel toe.

Alles wordt geplaatst en wordt daarna opgemeten met Audessey.
Voorlopig staat voor mij alles perfect qua geluidsbeleving.

Ik hoor het graag van jullie. Al bedankt voor de vele tips!



Ik zou beginnen met linkerfront opschuiven en daar de sub tussen
Dat zou ik nou weer niet doen omdat je dan de afstraling van de linker front gaat forceren ,de rechter front speaker staat dan mooi vrij en de linker front speaker staat dan in een hoek  :no: ,het zelfde geval bij mij thuis en daarom heb ik een brede sub gekozen om die achter de front speaker neer te kunnen zetten ,de sub die ik heb heeft de maat HxBxD 33cm x 94cm x 21,6cm en is bedoeld om tegen de achterwand te plaatsen zodat de front speakers niet eens zover van de achterwand gepositioneerd hoeven te worden .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bommelaar

Zover zou ik toch niet moeten opschuiven? Die sunfire is maar 35cm breed, dan gaat de front toch zeker niet in de hoek komen te staan?

TurboMarco

Dan zou ik als ik jou was de sub in de hoek zetten .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Stadium III

Subwoofer of speaker in de hoek geeft altijd versterking in het laag

Dus ff goed testen wat je bevalt
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4