Op zoek naar een goede subwoofer

Gestart door bommelaar, oktober 25, 2011, 21:58:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

bommelaar

Ik vergoed soieso de verplaatsing en voor het werk spreken we wel iets af.
Het is spijtig dat ik er niet mee naar jullie kan komen :)

Stadium III

Stuur me maar een PM met je idee dan zullen wel wel eens kijken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bommelaar


Perfect_audio

Citaat van: xander32 op november 06, 2011, 09:30:47
Ik kan je aanbevelen om e.e.a. handmatig na te meten (afstanden en geluidsdruk -Db.) en bij te gaan stellen (receiver).

Enigste wat je daarvoor nodig hebt is een rolmaat of iets dergelijks en een Db.meter. Dat bracht bij mij steevast veel meer homogeniteit in de set dan het resultaat van Audyssey 8-).

Sander.

Hmm, met een rolmaat kun je geen tijdvertraging meten! Dat heb ik al vaker uitgelegd.
Een sub op 12 m is heel goed mogelijk:
- fase staat niet goed (moet 0 zijn)
- trage versterker
- complexe (foute) filters
Als audyssey aangeeft dat het 12 m is dan is het zo. De vraag is dan "waarom is dat zo?". Dat moet je uitzoeken en anders gewoon de waarden laten staan.

Wil je het toch allemaal zelf doen, doe het dan zelf en laat audyssey buiten gebruik. Je kunt Aud. dan ook niet de schuld geven als het niet goed klinkt.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

bommelaar

Fase staat bij mij op de stand normal, maar zal ik dus op 0 zetten.
Audessey zette de sub idd op 12 meter, maar als ik dan het menu waarin ik de instellingen bekijk, wil verlaten, geeft hij een foutmelding dat de sub 'out of range' staat. Hij zet die dan zelf op 7,7m.

Maar StadiumIII is zo vriendelijk om me te komen helpen om alles juist in de stellen, dus het komt wel in orde!

WilliamB

#80
Gaat helemaal goed komen met Rob,veel succes.
Lees later je verslag wel.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

still life

Citaat van: Stadium III op november 08, 2011, 21:46:50
Antwerpen is 45 min rijden vanaf hier

idem voor mij, maar rob is 'da man' voor subs..

Citaat van: wbrands op november 09, 2011, 15:16:08
Gaat helemaal goed komen met Rob,veel succes.
Lees later je verslag wel.

:yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

xander32

Citaat van: Perfect_audio op november 08, 2011, 22:45:33
Citaat van: xander32 op november 06, 2011, 09:30:47
Ik kan je aanbevelen om e.e.a. handmatig na te meten (afstanden en geluidsdruk -Db.) en bij te gaan stellen (receiver).

Enigste wat je daarvoor nodig hebt is een rolmaat of iets dergelijks en een Db.meter. Dat bracht bij mij steevast veel meer homogeniteit in de set dan het resultaat van Audyssey 8-).

Sander.
Hmm, met een rolmaat kun je geen tijdvertraging meten! Dat heb ik al vaker uitgelegd.
Een sub op 12 m is heel goed mogelijk:
- fase staat niet goed (moet 0 zijn)
- trage versterker
- complexe (foute) filters
Als audyssey aangeeft dat het 12 m is dan is het zo. De vraag is dan "waarom is dat zo?". Dat moet je uitzoeken en anders gewoon de waarden laten staan.

Wil je het toch allemaal zelf doen, doe het dan zelf en laat audyssey buiten gebruik. Je kunt Aud. dan ook niet de schuld geven als het niet goed klinkt.

ron
Ik geef Audessey nergens de schuld van, geef alleen mijn ervaring weer dat ik zelf steevast een beter resultaat had met een handmatige instelling en/of een gecombineerde.
Je hoeft mij voorts niet proberen te overtuigen van de waarde van Audessey; ik geloof zeker betreft een meerkanaalssysteem wel in dergelijke tools :yes:. Voor stereo maar beperkt (voor een sub is het ok, voor het overige dien je het signaal ongemoeid te laten).

Binnenkort ga ik bij Theo langs om te ervaren hetgeen de PRO-versie doet. De ervaringen van Theo en Rob zelf, zijn al erg positief. Ben benieuwd.


Sander.