Op zoek naar een goede subwoofer

Gestart door bommelaar, oktober 25, 2011, 21:58:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

211

Zolang je maar geniet....

bommelaar

Denk dat het de XXLS400 gaat worden. Iedereen lijkt er toch wel tevreden over te zijn!
Nog enkel een vraagje aan jullie. Zou graag gaan voor de downfire versie ipv de frontfire. Zou er een verschil zijn in prestaties?

Marvin

Als je hem een beetje aan de voorzijde goed kan plaatsen zou ik voor een frontfire gaan, wordt de plaatsing wat minder optimaal dan een downfire.

Maar uiteindelijk zou het niets mogen uitmaken, bovenstaande is puur mijn gedachte en ervaring.

xander32

Citaat van: bommelaar op oktober 31, 2011, 12:22:38
Denk dat het de XXLS400 gaat worden. Iedereen lijkt er toch wel tevreden over te zijn!
Nog enkel een vraagje aan jullie. Zou graag gaan voor de downfire versie ipv de frontfire. Zou er een verschil zijn in prestaties?
De ervaringen-reacties van zowel gebruikers als reviewers zijn zeer divers betreft DF of FF. Ik durf er geen uitspraak over te doen.


Sander.

bommelaar

Hmm ik had er enkele topics over gelezen en voor het formaat was iedereen er toch zeer tevreden over.
Had er ook enkele testen van gelezen, die waren er toch positief over:
http://www.avforums.com/reviews/BK-XXLS-400-Subwoofer-Review.html
http://www.bkelec.com/hifi/Sub_Woofers/XXLS400_Review.pdf

Heb je er zelf negatieve ervaringen mee?

bommelaar

Hier http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113557.50 inderdaad wat minder goede reacties. Het zal een moeilijke bevalling worden vrees ik.
Nadeel van BK is dat je niet echt in een showroom kunt gaan luisteren. Ikzelf ben van Antwerpen (België) Hier in de buurt is er toch nergens een plaats waar ik kan luisteren.

xander32

Ik ben van mening dat de BK XXLS 400 voor het geld (nieuwprijs) weinig echte concurentie heeft. Zelfde betreft de Monolith.

Maar dat wil niet zeggen dat je niets fout kan doen als je voor een BK gaat; e.e.a. is zeer sterk afhankelijk van de ruimte (grootte en aankleding - akoestiek) en de plaatsing(smogelijkheden). Maar dat geld voor iedere speaker en voor iedere sub. De beste speaker en/of sub zal nog beroerd klinken wanneer deze niet wordt afgestemd op de ruimte en er niet wordt zorggedragen voor een zorgvuldige op- en afstelling.


Sander.

bommelaar

Ik zit nu in een huurappartement, mijn living (met aansluitend een open keuken) is L vormig en heeft een totale oppervlakte van 40 m².
De tv staat wel tegen één van de muren, de zetel daarvan op 3 meter. Direct achter de zetel staan de rearspeakers, het is dus niet zo dat de muziek heel de ruimte moet vullen.
De living is aangekleed met tapijt ed, vloer is van steen. Van een galm (zoals in bovenstaand geval wel) heb ik geen last.
Mijn marantz heeft de andere boxen toch goed uitgemeten dmv Audessey, ik kijk nu zonder sub en vind het eigenlijk vrij compleet. Ik heb niet echt het gevoel dat ik iets mis (maar dat dacht ik voor mijn center ook).
Zoals eerder al vermeld wil ik het echt als fining touch, het moet het plaatje compleet maken en mag niet storend worden.

De monolith gaat niet gaan, omdat die hoger zou komen dan mijn tv meubel. en dat gaat dus ook geen zicht zijn.

Subwoofer moet dus tegen de muur komen.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bommelaar

Dank je voor de links.
Had wel ergens gelezen dat de REL toch van zijn pluimen heeft verloren. Die van 10 jaar geleden zouden goed zijn, die van nu toch al wat minder.

Hoe meer ik lees, hoe minder ik precies kan kiezen :)

Marvin

Zoek anders eens op Tannoy.

Staan een aantal zeer mooie subjes op marktplaats, nu ik dit opschrijf besef ik me dat je uit België komt en de subjes die ik heb zien staan wel erg ver weg zullen zijn.

xander32

Citaat van: bommelaar op november 02, 2011, 18:13:11
Dank je voor de links.
Had wel ergens gelezen dat de REL toch van zijn pluimen heeft verloren. Die van 10 jaar geleden zouden goed zijn, die van nu toch al wat minder.

Hoe meer ik lees, hoe minder ik precies kan kiezen :)
Rob is nou eenmal een Rel-nic...  :-D.


Sander.


Stadium III

Citaat van: xander32 op november 02, 2011, 19:06:39
Citaat van: bommelaar op november 02, 2011, 18:13:11
Dank je voor de links.
Had wel ergens gelezen dat de REL toch van zijn pluimen heeft verloren. Die van 10 jaar geleden zouden goed zijn, die van nu toch al wat minder.

Hoe meer ik lees, hoe minder ik precies kan kiezen :)
Rob is nou eenmal een Rel-nic...  :-D.


Sander.

De geselecteerde rel's zijn zeker niet slecht ! :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

pameijer

#29
Om de keuze nog wat groter te maken, ik heb ook veel goeds gehoord over de AVI 10" subwoofer:


Een beest, dat wel! Erg muzikaal, maar kan ook de nodige lucht verplaatsen. Kost £800 incl. verzendkosten, iets meer dan je gepland had. Op het forum van HDDaudio kun je veel goeds lezen over dit woonkamerexplosief. Hij is in NL te kopen en beluisteren via Hifi123, maar ik zou direct bij de producent aanschaffen vanwege de service.

Edit: bij Hifi123 is er nu één te koop voor €850, een zwart demomodel.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15