Hallo
Na een poosje genieten van de nieuwe spulletjes begint de onrust weer te komen.
Dit voornamelijk doordat ik merkte dat de apparatuur warm werd.
Dit ondanks dat de kast aan de achterkant helemaal open is.
Op zich wel logisch want in handleiding wordt om reden van opwarming ontraden om de apparatuur te stapelen.
Gezien de mij beschikbare ruimte en de WAF ben ik toch op zoek gegaan naar een oplossing in de kast.
Na wat experimenten om meer ruimte tussen de apparatuur te creëren kreeg ik een 'gevoel' over de minimaal noodzakelijk ruimte tussen de apparatuur.
Het lijkt me namelijk dat wanneer ik geen noemenswaardige opwarming meer voel tussen de apparatuur onderling dat de ruimte groot genoeg is.
Wel jammer dat ik dan op een ruimte van circa 6 cm uitkom en dat ik daarvoor geen goede oplossing kon vinden bij Gamma oid.
Toen gaan zoeken in de wondere wereld van onderzetters en dempers enzo.
Dat is een avontuur op zich want dan beland je in de wereld van de 'believers, non believers' en voor mij erg moeilijke/leuke verhalen.
Maar goed mijn doelstelling was om een oplossing te vinden die op stabiele manier de juiste afstand tussen de apparatuur bewaart en er liefst ook nog mooi uitziet.
De oplossing heb ik gevonden in voetjes met daarin magneetjes die een plunjer omhoog willen drukken.
Bovenop de plunjer komt dus het component erboven en wanneer er voldoende voetjes zijn geplaatst tussen de componenten komt er een soort van evenwicht tussen de magneetjes die omhoog drukken en de zwaartekracht die ertegenin werkt.
Voor mij dus de ideale oplossing want ziet er mooi uit en zorgt voor voldoende afstand en het spul blijft nu duidelijk merkbaar koeler.
Ik kan niet met de hand op het hart beweren dat er duidelijk hoorbaar verschil zit tussen het afspelen met en zonder onderzetters al geeft de interne keuringinstantie inhuis hier aan dat ze wel wat hoort.
Ik ben dan benieuwd of dat überhaupt mogelijk is of dat het misschien komt doordat zaken minder warm worden ?
Is gewoon ter lering en vermaak want mijn doelstelling in deze in al gehaald dus happy zijn we sowieso.
Groet dolf