de set van rmu

Gestart door rmu, september 03, 2011, 16:04:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jowa

Welkeom, hele mooie av-set  pompom pompom

Cornelis1921

 byebye :yes:
Citaat van: WimPeu op september 03, 2011, 18:05:02
Mooie stoere set hoor. Welkom hier op het forum.

hello pompom
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

mogen de foto's groter er is niks zo leuk als andermans kamer te begluren  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

rmu

thanx allemaal en leuk om zo snel al zoveel reacties te zien
voorlopig sta ik nog onderaan de leercurve en zal daarom meer lezen dan zelf schrijven
en er valt veel interessante info op dit forum te vinden.

groet
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

Marvin

Ik dacht eerst dat ik niet zo mogen reageren doordat ik een niet te vergelijken setje heb... Maar na de tweede keer lezen valt dat dus wel mee...

Rel- check

Denon- check

Marantz- check

Pana plasma- check

Hmmm, toch maar even reageren!

Mooie installatie hoor!!



Mobieler wordt het niet....

Whisper.nl

Een hele mooie hoor de Marantz voorversterker /eindversterker combi av8003 /mm8003.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Stadium III

Mooie set en we willen dan ook een foto van de B3
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

rmu

#22
joepie

een paar weken geleden een ud8004 gekocht.
nu dus uitproberen wat er mogelijk is op vlak van instellingen voor audio / videop instellingen.
met behulp van een callibratie dvd wat gerommeld met de video instellingen en natuurlijk weer wat zaken verkeerd gedaan en weer veranderd
nu is het wel lastig omdat er meer afstel mogelijkheden zijn dan waar aandacht aan wordt geschonken op het dvd'tje.
maar goed ik ben nog eff zoekende naar info hierover.
als iemand ervaring heeft met de vele video instellingen of weet waar ik er meer info over kan vinden houd ik me aanbevolen!!
verder heb ik kabeltjes besteld om de ud8004 analoog aan te kunnen sluiten en ik verheug me er nu al op om daar straks weer verder mee te spelen

mazzel dolf
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

Marvin

Ik zou alle beeld bewerkingen zo veel mogelijk uit zetten. Een goede speler en tv hebben al die opsmuk niet nodig.



rmu

thanx marvin voor de reactie

ik ben gestart zonder wijzigingen aan de standaard instellingen van ud8004 en bij veel wit in beeld op het podium blijft het wit te wit. zeker wanneer er een spot op gericht staat
klinkt raar maar is niet anders

de tv is paar jaar terug IFS gekalibreerd en probleem(pje) doet zich niet voor wanneer ik de denon 2500bt gebruik doet het verschijnsel zich niet voor. het lijkt me dan ook onwaarschijnlijk dat tv e.e.a veroorzaakt
omdat het leuk is en blijft om met instellingen te spelen op zoek naar het optimum zoek ik info over wat nu wat doet.
in manual staan de mogelijkheden maar de beschrijving van wat die nu doen is summier en zelf ben ik niet bepaald ter zake kundig vandaar mijn vraag naar oplossing.
Contrast & helderheid // kan je met behulp van callibratie dvd van monster instellen
scherpte (hoog) //  wat brengt dit want ik zie het niet?
tint //  kan je met behulp van callibratie dvd van monster instellen
witniveau // is dit de boosdoener wijzigingen vallen nauwelijks op??
zwartnivau// niet geprobeerd
chrommaniveau// niet geprobeerd

ik verblijf in blijde verwachting van de verlossende woorden van iemand die me hiermee op weg kan helpen

massel dolf
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

rmu

hallo

gisteravond de ud analoog aangesloten en vanaf vanochtend ermee spelen.
wel gedoe gehad met aansluiten van de surround kanalen van de ud want nederlandse handleiding spreekt de duitse en de engelse handleiding op dat vlak tegen.

verder duurde het even voordat ik doordat dat naast de wijzigingen in de settings van de ud ook in de av 2 zaken(?) aangepast moeten worden.
onder input menu de 7.1 instellen maar wel tijdens spelen de 7.1 ingang aanzetten.
klinkt nu achteraf logisch maar kwartje viel wel langzaam redface redface
nu speelt ie dus en we zijn weer happy pompom
al hoop ik op tips en tricks van de meer ervaren manne want we hebben muziek en het klinkt goed maar zie ik nog wat over hoofd?  leuk om te zien trouwens dat audiotic zo snel op mijn vraag heeft gereageerd
wordt vervolgt

gr dolf
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

Marantz 81

Luister je muziek in 7.1 dan ?

Als je een CD in de UD8004 stopt ,en de AV8004 op pure direct zet hebt je toch beste resultaat lijkt mij 2.0/2.1

rmu

hallo

ik zit nu een concert te kijken en omdat het nog eff vers is nog geen cd geluisterd
ben dus benieuwd en blij dat we net voor een week vrij zitten

wordt dus een weekie luisteren en genieten en ik ga zeker je tip meenemen om ud op pure direct te zetten

thanx

dolf
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

Cornelis1921

Citaat van: rmu op december 24, 2011, 15:39:20
hallo

gisteravond de ud analoog aangesloten en vanaf vanochtend ermee spelen.
wel gedoe gehad met aansluiten van de surround kanalen van de ud want nederlandse handleiding spreekt de duitse en de engelse handleiding op dat vlak tegen.

verder duurde het even voordat ik doordat dat naast de wijzigingen in de settings van de ud ook in de av 2 zaken(?) aangepast moeten worden.
onder input menu de 7.1 instellen maar wel tijdens spelen de 7.1 ingang aanzetten.
klinkt nu achteraf logisch maar kwartje viel wel langzaam redface redface
nu speelt ie dus en we zijn weer happy pompom
al hoop ik op tips en tricks van de meer ervaren manne want we hebben muziek en het klinkt goed maar zie ik nog wat over hoofd?  leuk om te zien trouwens dat audiotic zo snel op mijn vraag heeft gereageerd
wordt vervolgt

gr dolf
:no: "Als ze het niet doet..." (Parafrase op "Als ze er niet is..." van De Dijk.) Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

rmu

Citaat van: Cornelis1921 op december 25, 2011, 04:31:50
Citaat van: rmu op december 24, 2011, 15:39:20
hallo

gisteravond de ud analoog aangesloten en vanaf vanochtend ermee spelen.
wel gedoe gehad met aansluiten van de surround kanalen van de ud want nederlandse handleiding spreekt de duitse en de engelse handleiding op dat vlak tegen.

verder duurde het even voordat ik doordat dat naast de wijzigingen in de settings van de ud ook in de av 2 zaken(?) aangepast moeten worden.
onder input menu de 7.1 instellen maar wel tijdens spelen de 7.1 ingang aanzetten.
klinkt nu achteraf logisch maar kwartje viel wel langzaam redface redface
nu speelt ie dus en we zijn weer happy pompom
al hoop ik op tips en tricks van de meer ervaren manne want we hebben muziek en het klinkt goed maar zie ik nog wat over hoofd?  leuk om te zien trouwens dat audiotic zo snel op mijn vraag heeft gereageerd
wordt vervolgt

gr dolf
:no: "Als ze het niet doet..." (Parafrase op "Als ze er niet is..." van De Dijk.) Gr. Cor.

goedemorgen cor

ikke niet begrijp
kan komen omdat ik nog maar 1 koffie op heb vanochtend

massel en fijne dagen
dolf
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr