de set van rmu

Gestart door rmu, september 03, 2011, 16:04:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rmu

Hallo allemaal

Mijn huidige set is sinds een half jaar opgebouwd uit Marantz voorversterker /eindversterker combi av8003 /mm8003.
Bluray Denon type 2500 bt.
Luidsprekers Focal ;
- front 836v
- center cc800c
- achter 2 x 806v
- subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

Daarvoor een paar jaar gedraaid met de sr8002 maar die is naast volle tevredenheid verhuisd naar zeer tevreden nieuwe gebruiker.

We gebruiken de spullen voor kijken tv en  films.
Verder aardig wat kijken /  luisteren naar muziek en dan liefst concert dvd's / blu rays.
Met de schotel is ook geregeld leuks te bekijken via de buitenlandse zenders.

Vanzelfsprekend loopt het geluid altijd via de 8003 set want het geluid uit een plasma is niet om over naar huis te schrijven.

Mijn eerste set was ooit een Panasonic dvd speler versterker combi met kleine luidsprekers en subwoofer
( of wat ervoor door moest gaan) Dit hebben we jaren naar tevredenheid gebruikt maar omdat we ook naar concerten gaan wordt het verschil in geluid thuis en concert zaal wel erg groot.
Daarbij ben ik altijd geïnteresseerd geweest in techniek en af en toe naar een speciaal zaak maakt vanzelf onrustig.
De Pany set speelt nu na 10 jaar nog steeds bij mijn schoonmoeder wat toch wel wat zegt over de deugdelijkheid van het apparaat.
Dan na sparen serieus bij een 'echte' zaak gaan kijken en luisteren en daar een installatie gekocht bestaande uit een reciever type Sr5500 met losse dvd speler met een mordaunt short Genie set erbij.
Dan gaat er al een wereld van beeld en geluid open in vergelijking met mijn spul van Panasonic.

Dan komt er een periode van huisje kopen verbouwingen en veel prioriteiten naast audio video apparatuur. Het helpt natuurlijk ook als je tevreden bent over de huidige set!

Dan begint het tijdperk van de blu ray techniek en omdat we het kijken van films in weekeinden als hobby beschouwen wordt de nieuwsgierigheid toch weer aangewakkerd .
Nadat ik kennismaak met hdmi en de hd formaten kom ik erachter dat de Sr5500 dit niet gaat trekken.

Het zoeken naar een oplossing hiervoor duurt dan wel eff maar zoeken en rondneuzen is ook een groot deel van de lol.
De kogel gaat door de kerk na een luistersessie waarbij een Denon tegenover een Sr8002 op focals draait.
Eerst heb ik de Sr8002 gekocht met daarop de Genie set maar dat heeft niet lang geduurd want ik kon de staande Focals niet meer uit het hoofd zetten.
Eenmaal verliefd dan moet er wat gebeuren en zodoende over een periode van een half jaar van lobbyen thuis en rondkijken en luisteren stapsgewijs de huidige 800 serie Focals in huis gehaald.
Als blu ray speler ooit gestart met de dmp10 ( o.i.d ) van Panasonic en die is op gegeven vervangen door een Pany dmp35die ik nog steeds heb staan.
Na lezen van mooi previews over de denon 2500 per ongeluk tegen een mooie aanbieding aangelopen en die kon ik echt niet laten staan.
We praten dan over het jaar 2008 (ofzo?) en de 8003 combi waar het hart naar uitging lag toen nog buiten budget.

Na een paar jaar volop genieten van films en veel muziek begin het begin 2011 weer te kriebelen.
We zijn paar jaar verder en mede door introductie van de 7005 en verstrijken van de tijd is de prijs van de 8003 gezakt.
Begin van dit jaar dus de 8002 verkocht en is er geïnvesteerd in de AV / MM 8003.
Na nog een paar maanden luisteren naar de oude Genie sub heb ik deze vervangen door Rel B3.
De keuze voor een Rel komt deels door de verhalen hierover op dit forum.

Inmiddels zijn we weer de zomer gepasseerd en heb ik menige uurtjes van proberen en vogelen met de settings erop zitten. Het afstellen van de Rel in combinatie met de opstelling daarvan in kamer is  een leuk klusje en vergt veel geduld.
Veel relevante kennis is niet aanwezig enkel boerenverstand moet het doen   

Daarbij zijn de heldere verhalen op dit forum zeer behulpzaam geweest en bij deze mijn dank hiervoor.
Op dit moment ben ik een zeer tevreden gebruiker van Marantz

Nu ben ik zeer geïnteresseerd in reacties van mensen die een vergelijkbare set hebben.
suggesties voor verbeteringen en of andere tips zijn altijd welkom

  Massel dolf
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

xander32

Welcome Dolf, op papier een mooie set :yes:, maarre:

TTIWWP



Sander.

Totofan

Welkom op het forum, je hebt een mooi verhaal geschreven.
Een prachtige set, nu de foto's nog is gebruikelijk hier want.................... TTIWWP


Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

rmu

ja dat krijg je dan als je alleen je boerenverstand hebt
ik heb foto's maar die zijn te groot > 4,5mb en dat wil niet

iemand een suggestie??

alvast bedankt

dolf
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

Marantz 81

ja als je ze met Paint kleiner maakt ,wordt het bestand veel kleiner

Welkom hier  :-)  Mooie set  pompom

Niber

Of ze uploaden op bijvoorbeeld www.miinalbum.nl

Ben ook benieuwd naar de foto's...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

rmu

zo zou nu goed moeten gaan en thanx voor de reacties

gr dolf 
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

WimPeu

Mooie stoere set hoor. Welkom hier op het forum.

hello pompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Eip

Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Sparky

Hier kun je wel met plezier naar kijken en luisteren  :yes:

Audiotic

Mooi, stoere speakers ook.
Welkom. Ook welkom bij de AV8003/MM8003 club ;-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op september 03, 2011, 17:20:14
ja als je ze met Paint kleiner maakt ,wordt het bestand veel kleiner

Welkom hier  :-)  Mooie set  pompom

daar hebben we wat modernere software voor

picture resizer en office picture manager
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WilliamB

Welkom, mooie set.

Veel kijk en luisterplezier.

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Don Logan

Dat wil wel lukken met een dergelijke set. HB

cheese

mooie set man en ziet er uit of er heel veel muziek uit kan komen.


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge