de set van rmu

Gestart door rmu, september 03, 2011, 16:04:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rmu

Hallo  :-D
Na een poosje genieten van de nieuwe spulletjes begint de onrust weer te komen.
Dit voornamelijk doordat ik merkte dat de apparatuur warm werd.
Dit ondanks dat de kast aan de achterkant helemaal open is.
Op zich wel logisch want in handleiding wordt om reden van opwarming ontraden om de apparatuur te stapelen.
Gezien de mij beschikbare ruimte en de WAF ben ik toch op zoek gegaan naar een oplossing in de kast.
Na wat experimenten om meer ruimte tussen de apparatuur te creëren kreeg ik een 'gevoel' over de minimaal noodzakelijk ruimte tussen de apparatuur.
Het lijkt me namelijk dat wanneer ik geen noemenswaardige opwarming meer voel tussen de apparatuur onderling dat de ruimte groot genoeg is.

Wel  jammer dat ik dan op een ruimte van circa 6 cm uitkom en dat ik daarvoor geen goede oplossing kon vinden bij Gamma oid. frusty

Toen gaan zoeken in de wondere wereld van onderzetters en dempers enzo.
Dat is een avontuur op zich want dan beland je in de wereld van de 'believers, non believers' en voor mij erg moeilijke/leuke verhalen.

Maar goed mijn doelstelling was om een oplossing te vinden die op stabiele manier de juiste afstand tussen de apparatuur bewaart en er liefst ook nog mooi uitziet.
De oplossing heb ik gevonden in voetjes met daarin magneetjes die een plunjer omhoog willen drukken.
Bovenop de plunjer komt dus het component erboven en wanneer er voldoende voetjes zijn geplaatst tussen de componenten komt er een soort van evenwicht tussen de magneetjes die omhoog drukken en de zwaartekracht die ertegenin werkt.

Voor mij dus de ideale oplossing want ziet er mooi uit en zorgt voor voldoende afstand en het spul blijft nu duidelijk merkbaar koeler. 

Ik kan niet met de hand op het hart beweren dat er duidelijk hoorbaar verschil zit tussen het afspelen met en zonder onderzetters al geeft de interne keuringinstantie inhuis hier aan dat ze wel wat hoort.

Ik ben dan benieuwd of dat überhaupt mogelijk is of dat het misschien komt doordat zaken minder warm worden ?

Is gewoon ter lering en vermaak want mijn doelstelling in deze in al gehaald dus happy zijn we sowieso. :yes:

Groet dolf
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

xander32

Goed bezig, als het voor jou werkt dan werkt het - punt. Vertrouw op je oren :wink:.

still life

Citaat van: rmu op april 07, 2012, 14:17:24
De oplossing heb ik gevonden in voetjes met daarin magneetjes die een plunjer omhoog willen drukken.
Bovenop de plunjer komt dus het component erboven en wanneer er voldoende voetjes zijn geplaatst tussen de componenten komt er een soort van evenwicht tussen de magneetjes die omhoog drukken en de zwaartekracht die ertegenin werkt.


:-o 

zweef & anti-gravity voetjes..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

rmu

Net nadat ik hier verkondig dat ik helemaal happy ben met mijn setje komt het probleem dat afspelen van blu ray met de ud8004 niet meer werkt.
Cd & dvd gaan prima maar zodra er een blu ray'tje ingaat krijg ik de melding 'no disc'.
Wat het nog vervelender maakt is dat de dag nadat dit probleem zich voordoet ik op de rol sta voor het kalibreren van de tv.
Het past natuurlijk nooit maar komt nu wel erg beroerd uit.
Gelukkig weet ik de volgende dag en na het kalibreren dat de soft ware voor kalibreren op een dvd'tje staat dus kan het wel doorgaan.

Nu is het beeld na kalibreren weer opgeknapt en meer naar mijn zin maar de speler moest nog naar Elst voor reparatie.

Deed wel zeer want pas half december in gebruik genomen en dan zit ik niet te wachten op een defect.
Maar goed je leert de kwaliteit van een leverancier pas kennen nadat er een probleem is en er wat opgelost moet worden.
En gelukkig blijkt dat ook nu weer dat dit in het geval van Marantz in orde is nu de speler keurig onder garantie is gerepareerd.
Ze hebben het loopwerk vervangen inclusief nieuwe software en een dustcover voor het loopwerk.
Wat mij betreft is dit naast een reparatie ook een soort van modificatie.
Ik had namelijk voor de reparatie gecontroleerd of de software up to date was en dat was het geval.
Verder lijkt het wel alsof het opstarten wat sneller dan voorheen gaat maar ik kan het niet staven want heb het niet getimed.

Maar goed, het beeld is na kalibreren super en het is me opgevallen dat het geluid toch echt lekkerder klinkt dan dat van mijn reserve speler.
Misschien is het niet verkeerd om af en toe met wat minder te moeten doen om zaken te waarderen.

Dus al met al ben ik zonder defecten en gedoe voorlopig eff klaar.

Gr d
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

jrm

Dat is leuk om te lezen dat het weer naar tevredenheid werkt!

cz79

Helemaal top voor je!
Wat voor voetjes zijn dat onder je apparatuur? (merk/naam/type)

PS als zelfs een vrouw zegt dat ze verschil hoort, ervan uitgaande dat zij niet besmet is met HiFi-virus, dan is dat meestal wel een betrouwbaar teken :angel:

rmu

Citaat van: jrm op mei 20, 2012, 20:55:21
Dat is leuk om te lezen dat het weer naar tevredenheid werkt!

gelukkig wel maar laat ook weer zien dat het zin heeft om in zee te gaan met een serieuze leverancier die de zaken indien nodig voor je oplost.    :yes:

Citaat van: cz79 op mei 20, 2012, 21:58:08
Helemaal top voor je!
Wat voor voetjes zijn dat onder je apparatuur? (merk/naam/type)

PS als zelfs een vrouw zegt dat ze verschil hoort, ervan uitgaande dat zij niet besmet is met HiFi-virus, dan is dat meestal wel een betrouwbaar teken :angel:

Hallo het gaat over zogenaamde magnetische zweefvoetjes van Thoole stands en ik heb het type jobber.

gr dolf
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

cz79

Beste prijzige ontkoppeling, maar als het voor jou werkt prima toch?!

rmu

Citaat van: cz79 op mei 22, 2012, 19:09:22
Beste prijzige ontkoppeling, maar als het voor jou werkt prima toch?!

Ik kan me je reactie voorstellen maar het ging me dan ook vooral meer om het creëren van meer ruimte tussen speler / voorversterker , en voorversterker// eindversterker wat er dan liefst ook nog eens leuk uitziet.
Daarvoor heb ik geëxperimenteerd met allerlei crea bea oplossingen van de plaatselijke doe het zelf zaak.
Na een kleine financiele meevaller wordt het zoeken weleens wat makkelijker en zo op de magneet voetjes gekomen.
Het is duidelijk voelbaar dat de extra ruimte tussen de apparatuur zorgt voor minder opwarming en daarnaast ziet het er ook nogeens mooi uit. Het lijkt me voor de apparatuur ook beter dat er minder opwarming plaatsvindt.

Na plaatsen lijkt het dan ook nog beter te klinken al snap ik er geen bal van en kan ik je niet garanderen dat het geen verbeelding is.
Dus vandaar de test door de 'keuringscommisie' en komt er ook mee dat ze meer ruimte in geluid hoort.


Groet dolf
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

cz79

Ik heb ook veel geexpermineteerd met verschillende voetjes (master base, crusade cones, blackwood blokjes, zacht rubberen dopjes, Isocoin en Vibrapod)  en ik heb zeker wel verschil ervaren, geen wereldverschil maar dessalniettemin verschil.
Nu heb ik de Isocoins onder mijn versterkers en de blackwood blokjes onder mijn cd speler, ik heb nog een set Crusade cones liggen maar die moet ik nog eens testen.

rmu

het is weer een poos geleden dat ik hier wat heb geschreven.
sinds mei 2012 is er tot eind vorig jaar niks veranderd of toegevoegd aan het setje.
toen tip van collega gehad dat er een actie liep met spotify en de kabelaar.
mooie reden voor mij om eindelijk eens te gaan experimenteren met streaming.
ik heb toen een Sonos connect gekocht en digitaal aangesloten op de av8003.

dat is wat mij betreft erg goed uitgepakt.
nu is het erg makkelijk om kennis te maken met nieuwe artiesten maar ook oude namen zijn terug te vinden.
voor ons hier is het ook prettig wanneer je een onbekend nummer of artiest hoort op radio of tv om dan het album te gaan luisteren via spotify.
wanneer dat bevalt gaan we meestal toch eff het  cd'tje halen.

nu ben ik eigenlijk benieuwd of het zinvol is om een losse dac te gaan gebruiken en wanneer iemand daar ervaring mee heeft zie ik graag de reactie HLP
of is het simpelweg een kwestie van proberen want ik ben bang dat het daar toch op neer gaat komen.

verder zijn we voorlopig weer eff  onder de panne

gr d
av8003 /mm8003
ud8004
Luidsprekers Focal ;
front 836v
center cc800c
achter 2 x 806v
subwoofer Rel B3

Plasma Panasonic type th-50py700f
Sat tuner Homecast hs9000 cipvr

Kajuni

Hoi Dolf,

Ik heb ook een connect aangesloten met een musical fidelity v-DAC mk2. Ik moet zeggen dat het streamen van vooral flac bestanden een stuk mooier klinkt dan zonder DAC. Heb weinig ervaring met mp3.
Ik had hem een tijd zonder spelen en vond de geluidskwaliteit niet in de buurt komen van mijn cd/dvd speler dv7001. Nu de DAC ertussen zit is de kwaliteit een stuk dichterbij de kwaliteit van de cd speler gekomen.

Het streamen gebruik ik voornamelijk als ik snel wat muziek wil opzetten. Als ik echt ervoor ga zitten gaat toch de cd speler aan.  :wink:

Gr. Kees
Sr7002/Dv7001    Bowers & Wilkins 683/Htm61.  REL T1 Sub        Rega Rp1             Sonos Connect/play 5              Dune Smart D1                    Synology 209+

Cornelis1921

#42
Citaat van: Kajuni op februari 24, 2013, 20:07:22
Hoi Dolf,

Ik heb ook een connect aangesloten met een musical fidelity v-DAC mk2. Ik moet zeggen dat het streamen van vooral flac bestanden een stuk mooier klinkt dan zonder DAC. Heb weinig ervaring met mp3.
Ik had hem een tijd zonder spelen en vond de geluidskwaliteit niet in de buurt komen van mijn cd/dvd speler dv7001. Nu de DAC ertussen zit is de kwaliteit een stuk dichterbij de kwaliteit van de cd speler gekomen.

Het streamen gebruik ik voornamelijk als ik snel wat muziek wil opzetten. Als ik echt ervoor ga zitten gaat toch de cd speler aan.  :wink:

Gr. Kees
Om snel even muziek op te zetten hoef ik niet te streamen. nonono Of staan jouw CDs op zolder of in de kelder? ;-) :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Kajuni

Om snel even muziek op te zetten hoef ik niet te streamen. :: Of staan jouw CDs op zolder of in de kelder? 

Nee dat gelukkig niet maar heb inmiddels een kleine die graag alle kastjes openmaakt. En als ik bijvoorbeeld ga koken terwijl die kleine rondloopt is het handig om hem om de tuin te leiden door simpelweg via de sonos wat muziek aan te zetten. Overigens staat bij de sonos beneden vaker een internetradio aan dan dat ik stream.  :yes:
Sr7002/Dv7001    Bowers & Wilkins 683/Htm61.  REL T1 Sub        Rega Rp1             Sonos Connect/play 5              Dune Smart D1                    Synology 209+