Is streaming iets voor de audiofiel?

Gestart door QuattroNL, augustus 30, 2011, 10:35:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Zoldar

Citaat van: marvin op november 14, 2011, 19:47:32
En wat zou dat moeten kosten denk je?





(bericht mogelijk gemaakt door Apple).

ff kijken...SA-11S2  minus loopwerk, plus digitale ingangen en USB Async is uhmmmm. Ja HE! ik ben de marketingafdeling van marantz niet. Doe maar 1500-2000 euri.

En dan een DAC-6004 equivalent voor 400 euri. Watch cambridge audio weep.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

211

Citaat van: WimPeu op november 14, 2011, 21:17:23
Zou wel mooi zijn als er gewoon (net als op de SA15s2) standaard op elke player met een DAC aan boord gewoon behalve digi outputs ook even een digi input zou worden geplaatst. Hoe moeilijk en duur kan dat nou zijn. Koop je een SA11 en kan je de mooie DAC tenminste op meerdere manieren verzilveren. :-D
Een NA11-S2 zou ook goed zijn hoor... :wink:
Zolang je maar geniet....

Zoldar

Precies! Wat is de meerwaarde van dat loopwerk nu als je alles op een harde schijf hebt staan? oh ja, SACD....
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Citaat van: 211 op november 14, 2011, 21:54:35
Citaat van: WimPeu op november 14, 2011, 21:17:23
Zou wel mooi zijn als er gewoon (net als op de SA15s2) standaard op elke player met een DAC aan boord gewoon behalve digi outputs ook even een digi input zou worden geplaatst. Hoe moeilijk en duur kan dat nou zijn. Koop je een SA11 en kan je de mooie DAC tenminste op meerdere manieren verzilveren. :-D
Een NA11-S2 zou ook goed zijn hoor... :wink:

Alsjeblieft niet...Ik hoef die stream oplossing van Marantz niet...die DAC wel... :yes: notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

 stupid

Logitech heeft voor weinig een prima stream oplossing.
Het is de DAC, HDAM, mooie voedingen en vooral de 'voicing' van Marantz wat de smaakmaker is voor mij. De SA11-S2 die ik hoorde op de AV NU was echt een heerlijke speler. Het enige wat me echt kon bekoren naast die idioot dure Fat BoB van Transrotor.

Helaas kun je met zo'n top speler nu nog niet high rez materiaal afspelen.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Citaat van: marvin op november 14, 2011, 20:46:21
Citaat van: Marantz 81 op november 14, 2011, 20:26:09
Met 2 kanalen weet je alles  :-D pompom

Ehh, verklaar je nader. Hier begrijp ik namelijk niet zoveel van.  :lol:

Is gewoon ouwehoeren  :schater: het is net wat je wilt  :wink: omdat je zei dat je een mooie 5 kanaals dac zou willen voor je HT 

Ik vindt HT ook een feest en geniet daarvan bij een goede vriend en bij men vader  :yes:

Marvin

Citaat van: Zoldar op november 14, 2011, 21:41:36
Citaat van: marvin op november 14, 2011, 19:47:32
En wat zou dat moeten kosten denk je?





(bericht mogelijk gemaakt door Apple).

ff kijken...SA-11S2  minus loopwerk, plus digitale ingangen en USB Async is uhmmmm. Ja HE! ik ben de marketingafdeling van marantz niet. Doe maar 1500-2000 euri.

En dan een DAC-6004 equivalent voor 400 euri. Watch cambridge audio weep.


Juist, -en daar koop je mijn receiver niet voor...

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op november 14, 2011, 19:41:12
??? HLP?????



Marantz heeft een succesvolle reeks SACD/CD spelers gemaakt. Met een bepaalde warmte en analoogheid in het geluid. Een mooie DAC of streamer, van het kaliber SA11-S2, zou zeker een aanvulling zijn. Nu zijn er zat DAC's vanaf enkele honderde euries. Streamers zijn of relatief goedkoop (SB touch) of meteen schreeuwend duur (Linn).
Waarom zouden ze dan het wiel opnieuw moeten uitvinden ? ,mooie dacs zijn al een geruime tijd voorhanden en analoogheid met warmte verkoopt gewoon niet meer ,tegenwoordig verwacht men goed beeld en geluid zonder fratsen en daaraan voldoet Marantz net zo goed .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Audiotic

Citaat van: dmeerpa op november 14, 2011, 11:22:24
Citaat van: John Wx op november 14, 2011, 08:24:09
Citaat van: Niber op november 13, 2011, 22:48:32
Volgens mij kunnen we dan antwoord geven op de vraag (topictitel):

CiteerIs streaming iets voor de audiofiel?


Ja, streaming is iets voor de audiofiel!!

nee kan je alleen lucht kabels vergelijken  8-)

mmmmm misschien een toekomst door welke lucht word er gestreamt een kamer op druk (op hoogte)

word interessant  :-D

Streamen hoeft niet noodzakelijk draadloos te gebeuren ;-)
... in tegendeel, liever bedraad. Ik heb alles (gigabit) bedraad aangesloten. Helemaal storingsvrij, en alle datahoeveelheden kan zo'n netwerk makkelijk aan. Om eventuele electrische storingen uit te filteren heb ik voor de switch in mijn set (zie plaatjes op het "Kabelzooi..." Item :-)   ) een ontkoppelaar gezet. Er is nu geen galvanische verbinding meer tussen het huisnetwerk en de audioset.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

still life

Citaat van: Zoldar op november 14, 2011, 18:58:13
Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom Marantz niet een DAC-11S1 maakt of zo. Hadden ze aan mijn een klant gehad. De enige spelers met digitale ingangen zijn de pearl lite en de NA modellen.

dan verliest een SA11 zijn exclusiviteit ende magie..  :wink:

het zit idd desgewenst op de pearl lite & 15S2


vwb receivers:

Citaat van: marcoWaarom zouden ze dan het wiel opnieuw moeten uitvinden ? ,mooie dacs zijn al een geruime tijd voorhanden en analoogheid met warmte verkoopt gewoon niet meer ,tegenwoordig verwacht men goed beeld en geluid zonder fratsen en daaraan voldoet Marantz net zo goed .

stupid

prima dac's aan boord, die dingen vertalen overigens gewoon => dat maakt de klank niet  :no:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Zoldar

Citaat van: Audiotic op november 15, 2011, 10:53:29
Citaat van: dmeerpa op november 14, 2011, 11:22:24
Citaat van: John Wx op november 14, 2011, 08:24:09
Citaat van: Niber op november 13, 2011, 22:48:32
Volgens mij kunnen we dan antwoord geven op de vraag (topictitel):

CiteerIs streaming iets voor de audiofiel?


Ja, streaming is iets voor de audiofiel!!

nee kan je alleen lucht kabels vergelijken  8-)

mmmmm misschien een toekomst door welke lucht word er gestreamt een kamer op druk (op hoogte)

word interessant  :-D

Streamen hoeft niet noodzakelijk draadloos te gebeuren ;-)
... in tegendeel, liever bedraad. Ik heb alles (gigabit) bedraad aangesloten. Helemaal storingsvrij, en alle datahoeveelheden kan zo'n netwerk makkelijk aan. Om eventuele electrische storingen uit te filteren heb ik voor de switch in mijn set (zie plaatjes op het "Kabelzooi..." Item :-)   ) een ontkoppelaar gezet. Er is nu geen galvanische verbinding meer tussen het huisnetwerk en de audioset.

zou je dat toe willen lichten? ineterssante tweak hello

ik doe ook alles bedraad ivm met grote high rez bestanden die over gepompt worden.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Zoldar

Citaat van: still life op november 15, 2011, 16:42:52
Citaat van: Zoldar op november 14, 2011, 18:58:13
Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom Marantz niet een DAC-11S1 maakt of zo. Hadden ze aan mijn een klant gehad. De enige spelers met digitale ingangen zijn de pearl lite en de NA modellen.

dan verliest een SA11 zijn exclusiviteit ende magie..  :wink:

het zit idd desgewenst op de pearl lite & 15S2


vwb receivers:

Citaat van: marcoWaarom zouden ze dan het wiel opnieuw moeten uitvinden ? ,mooie dacs zijn al een geruime tijd voorhanden en analoogheid met warmte verkoopt gewoon niet meer ,tegenwoordig verwacht men goed beeld en geluid zonder fratsen en daaraan voldoet Marantz net zo goed .

stupid

prima dac's aan boord, die dingen vertalen overigens gewoon => dat maakt de klank niet  :no:


stupid

die chipset is maar een deel van het verhaal. anders klonken bijna alle Maratzen hetzelfde. maar ik voel hier al een "alles boven een XXXX speler/reciever is zinloos" -> let's agree to disagree.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Mooi stop woordje hè, dat laatste zinnetje....




(bericht mogelijk gemaakt door Apple).

Marvin

Zo kan je elke discussie de mond snoeren en doen alsof je de betere van het stel bent... ;)




(bericht mogelijk gemaakt door Apple).

JohnWx

Citaat van: marvin op november 15, 2011, 18:11:08
Zo kan je elke discussie de mond snoeren en doen alsof je de betere van het stel bent... ;)




(bericht mogelijk gemaakt door Apple).

nee dat ben ik nog altijd 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject