Is streaming iets voor de audiofiel?

Gestart door QuattroNL, augustus 30, 2011, 10:35:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op november 14, 2011, 10:48:44
Citaat van: John Wx op november 14, 2011, 08:24:09nee kan je alleen lucht kabels vergelijken  8-)

mmmmm misschien een toekomst door welke lucht word er gestreamt een kamer op druk (op hoogte)

word interessant  :-D
Het te streamen signaal is digitaal, dus maakt de soort lucht (druk, samenstelling) niet uit, kwaliteit blijft hetzelfde. Pas als er andere EM signalen in dusdanige mate aanwezig zijn dat die het signaal ernstig verstoren dan krijg je kwaliteitsverlies (hikken), er ontstaan dan teveel CRC-fouten zodat het te lang duurt voordat toch het juiste patroon ontvangen wordt. Ook een grote buffer zal dan uiteindelijk niet meer helpen.
Denk echter niet dat we dat in deze westerse wereld gaan meemaken  clown1  :-D

Maargoed, je hebt het hier alleen over draadloos streamen. Bedraad streamen is vooral voor video nog steeds een must. Muziek gaat prima draadloos.

nou ik weet het nog niet  8-)

als wij op 8000 meter hoogte al anders gaan ademen wie zegt dat de 1 en de 0 dat niet gaat doen ?  :-P

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

Ik zie een markt voor Wlan spray die, echt waar, geluidskwaliteit verbeterd.  :evil:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

211

#122
Citaat van: WimPeu op augustus 30, 2011, 16:18:35Vaak zijn de audio puristen niet erg progressief eerder conservatief HLP. Daarom waagt een merk als Marantz zich volgens mij ook nog niet aan een streamer op het niveau van de SA7. Over een paar jaar...geef die oude mannen even omschakel tijd.. :angel:
Hmmm.... als Marantz, of Linn of Naim, of ... hun spelers op het niveau van een SA-11S2 krijgen ga ik intergraal over. Tot die tijd blijf ik CD's kopen voor het betere luistergenot en blijft de Squeezebox voor het gemak er bij...

"Een oude(?) man..."  :-D
Zolang je maar geniet....

Zoldar

Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom Marantz niet een DAC-11S1 maakt of zo. Hadden ze aan mijn een klant gehad. De enige spelers met digitale ingangen zijn de pearl lite en de NA modellen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Dan verkopen ze geen enkele surround receiver meer.





Iphone4

Zoldar

??? HLP?????

Een DAC in het hogere segment is al snel duurder dan een receiver. Das wat is nu de dreiging?

Iemand met het oog op een mooie receiver gaat zijn geld toch niet uitgeven aan een DAC die alleen 2 kanaals LPCM onverteerdt en geen audessy, DTS HD en 7.1 versterking organiseert?

Marantz heeft een succesvolle reeks SACD/CD spelers gemaakt. Met een bepaalde warmte en analoogheid in het geluid. Een mooie DAC of streamer, van het kaliber SA11-S2, zou zeker een aanvulling zijn. Nu zijn er zat DAC's vanaf enkele honderde euries. Streamers zijn of relatief goedkoop (SB touch) of meteen schreeuwend duur (Linn).
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

En wat zou dat moeten kosten denk je?





(bericht mogelijk gemaakt door Apple).

Marvin

Ik ga er niet vanuit dat zo n DAC het bij relatief gezien simpel stereo houdt, maar ook de rest van m'n cinema aan kan.




(bericht mogelijk gemaakt door Apple).

Marantz 81


JohnWx

Citaat van: Zoldar op november 14, 2011, 19:41:12
??? HLP?????

Een DAC in het hogere segment is al snel duurder dan een receiver. Das wat is nu de dreiging?

Iemand met het oog op een mooie receiver gaat zijn geld toch niet uitgeven aan een DAC die alleen 2 kanaals LPCM onverteerdt en geen audessy, DTS HD en 7.1 versterking organiseert?

Marantz heeft een succesvolle reeks SACD/CD spelers gemaakt. Met een bepaalde warmte en analoogheid in het geluid. Een mooie DAC of streamer, van het kaliber SA11-S2, zou zeker een aanvulling zijn. Nu zijn er zat DAC's vanaf enkele honderde euries. Streamers zijn of relatief goedkoop (SB touch) of meteen schreeuwend duur (Linn).

Als het geld oplevert doen ze het anders niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

Citaat van: Marantz 81 op november 14, 2011, 20:26:09
Met 2 kanalen weet je alles  :-D pompom

Ehh, verklaar je nader. Hier begrijp ik namelijk niet zoveel van.  :lol:

211

Citaat van: marvin op november 14, 2011, 19:49:57
Ik ga er niet vanuit dat zo n DAC het bij relatief gezien simpel stereo houdt, maar ook de rest van m'n cinema aan kan.
Ik hoef niet meer dan "simpel stereo"....
Zolang je maar geniet....

Marvin

Dat begrijp én respecteer ik, maar ik heb meer luidsprekers om me heen staan die ook van een sapje voorzien moeten worden. :-D

Cornelis1921

Citaat van: 211 op november 14, 2011, 20:49:44
Citaat van: marvin op november 14, 2011, 19:49:57
Ik ga er niet vanuit dat zo n DAC het bij relatief gezien simpel stereo houdt, maar ook de rest van m'n cinema aan kan.
Ik hoef niet meer dan "simpel stereo"....
:yes: !!! byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Bij mijn weten bestaan er ook geen audiofiele externe DAC's die multichannel dingen ondersteunen.
Zou wel mooi zijn als er gewoon (net als op de SA15s2) standaard op elke player met een DAC aan boord gewoon behalve digi outputs ook even een digi input zou worden geplaatst. Hoe moeilijk en duur kan dat nou zijn. Koop je een SA11 en kan je de mooie DAC tenminste op meerdere manieren verzilveren. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES