Is streaming iets voor de audiofiel?

Gestart door QuattroNL, augustus 30, 2011, 10:35:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81


Lars86

Citaat van: Zoldar op augustus 30, 2011, 20:21:35
ik had op vakantie een MP3 spelert bij me voor aan het zwembad. met een biertje en een zinloos hifi/auto blaadje. kom ik erachter dat dat apparaatje ook WMA bestanden kan afspelen. die zijn weer wat minder gecomprimeerd dan mp3.
MP3 is niet meer nodig. heb meteen een paar cd omgezet in WMA. klonk toch weer net wat frisser dan 320kb mp3, zelfs op een senheiser oordopje. geef mij een portable die FLAC kan afspelen en we zijn er.  zo ook met streaming services. als de bandbreedte het straks toelaat zie ik dat wel gebeuren. audofiel streamen.

tot zo ver koffiedik kijken.

Zo grappig he ik heb nog een HELE oude Cowon I Audio x5 liggen (2005) en die kon al lang FLAC afspelen:) Ik heb nu alles in apple lossless zodat mn iphone ook als portable kan dienen... en mn mac mini als streamer. Heb nog geen goede DAC dus cd klinkt beter.....

Audiotic

Tja, nu Universal (Decca, Deutsche Gramofon etc) zijn bibliotheek van muziek beschikbaar gaat maken als high-res downloads, wordt het NOG interessanter!

http://www.golem.de/1111/87517.html
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op november 05, 2011, 08:34:45
Tja, nu Universal (Decca, Deutsche Gramofon etc) zijn bibliotheek van muziek beschikbaar gaat maken als high-res downloads, wordt het NOG interessanter!

http://www.golem.de/1111/87517.html

audio cultuur barbaren  8-) :-P :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Marantz 81

Citaat van: John Wx op november 05, 2011, 11:03:22
Citaat van: Audiotic op november 05, 2011, 08:34:45
Tja, nu Universal (Decca, Deutsche Gramofon etc) zijn bibliotheek van muziek beschikbaar gaat maken als high-res downloads, wordt het NOG interessanter!

http://www.golem.de/1111/87517.html

audio cultuur barbaren  8-) :-P :evil:

Hey het gaat weer goed met john  :-D

Cornelis1921

 :yes: byebye notworthy :angel:
Citaat van: Marantz 81 op november 06, 2011, 22:14:49
Citaat van: John Wx op november 05, 2011, 11:03:22
Citaat van: Audiotic op november 05, 2011, 08:34:45
Tja, nu Universal (Decca, Deutsche Gramofon etc) zijn bibliotheek van muziek beschikbaar gaat maken als high-res downloads, wordt het NOG interessanter!

http://www.golem.de/1111/87517.html

audio cultuur barbaren  8-) :-P :evil:

Hey het gaat weer goed met john  :-D
Het gaat zelfs heel goed met John: hij heeft ook eindelijk door waar het om draait...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Zoldar

vandaag is hier een nieuwe modem en router van UPC aangekomen. We zijn overgestapt naar een goedkoper i-net abbo en krijgen meer snelheid  :mrgreen:

ander voordeel is voor de SB Touch. De nieuwe router is sneller dan de oude. was 100mps nu 300mps. Ik heb nav tips op internet de SB server de Flac betanden uit laten pakken ipv op de SB T zelf. Dit en andere tweaks laat de SBT met een beter geluidskwaliteit presteren dan een CD loopwerk.

Nadeel is dat je niet kleine flac bestanden streamt maar grote LPCM. voor cd kwaliteit zijn dat 700 mb voor 16b.44khz. een highr rez 24/96khz bestand is 1gig! en dat trok mijn router niet.
dus high rez bestanden gingen haperen en waren niet afspeelbaar.

nu met de nieuwe router geen enkel probleem!

dank upc voor deze gratis upgrade.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Niber

Volgens mij kunnen we dan antwoord geven op de vraag (topictitel):

CiteerIs streaming iets voor de audiofiel?


Ja, streaming is iets voor de audiofiel!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Marvin

Dat kon gelijk al, enkel was nog niet iedereen toe aan het idee dat dat kon.... :-D




Iphone4

Cornelis1921

 :angel:
No doubt? All doubt is fundament of knowledge and wisdom.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Niber op november 13, 2011, 22:48:32
Volgens mij kunnen we dan antwoord geven op de vraag (topictitel):

CiteerIs streaming iets voor de audiofiel?


Ja, streaming is iets voor de audiofiel!!

nee kan je alleen lucht kabels vergelijken  8-)

mmmmm misschien een toekomst door welke lucht word er gestreamt een kamer op druk (op hoogte)

word interessant  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

QuattroNL

Citaat van: John Wx op november 14, 2011, 08:24:09nee kan je alleen lucht kabels vergelijken  8-)

mmmmm misschien een toekomst door welke lucht word er gestreamt een kamer op druk (op hoogte)

word interessant  :-D
Het te streamen signaal is digitaal, dus maakt de soort lucht (druk, samenstelling) niet uit, kwaliteit blijft hetzelfde. Pas als er andere EM signalen in dusdanige mate aanwezig zijn dat die het signaal ernstig verstoren dan krijg je kwaliteitsverlies (hikken), er ontstaan dan teveel CRC-fouten zodat het te lang duurt voordat toch het juiste patroon ontvangen wordt. Ook een grote buffer zal dan uiteindelijk niet meer helpen.
Denk echter niet dat we dat in deze westerse wereld gaan meemaken  clown1  :-D

Maargoed, je hebt het hier alleen over draadloos streamen. Bedraad streamen is vooral voor video nog steeds een must. Muziek gaat prima draadloos.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

dmeerpa

Citaat van: John Wx op november 14, 2011, 08:24:09
Citaat van: Niber op november 13, 2011, 22:48:32
Volgens mij kunnen we dan antwoord geven op de vraag (topictitel):

CiteerIs streaming iets voor de audiofiel?


Ja, streaming is iets voor de audiofiel!!

nee kan je alleen lucht kabels vergelijken  8-)

mmmmm misschien een toekomst door welke lucht word er gestreamt een kamer op druk (op hoogte)

word interessant  :-D

Streamen hoeft niet noodzakelijk draadloos te gebeuren ;-)
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Marvin

Draadloos lukt met m'n 25+gb filmpjes niet, dat gaat stotteren.