Citaat van: Marco op augustus 31, 2011, 01:26:26
Citaat van: WimPeu op augustus 30, 2011, 17:50:29.... De echte kwaliteit haal je eruit met een DAC en daar kun je het zo gek maken als je wilt. Mijn ervaring was met een Cambrisge Audio Dacmagic en een MF M1 Dac erg goed maar de Marantz SA11 speelde dat wel weg. Een nog betere dac en je zit goed. Toen ik met de Cambridge Audio 840C Cd speler speelde en de Squeezebox op de digitale input van de 840C had hoorde ik geen verschil tussen een CD of dezelfde CD in Flac over het netwerk.
Och dat is tegenwoordig niet meer nodig,immers in een moderne versterker zit al een dac ingebouwd
Er zit nogal wat verschil tussen de verschillende DAC's.
Ik heb een CA Dacmagic en een MF M1 beluisterd en het verschil was enorm.
Ik heb nu m'n Squeezebox digitaal aangesloten op m'n SR7200 en dat klinkt (voor nu) prima. Op termijn hoop ik toch wel zo'n M1 te kunnen aanschaffen (heb nu even andere prioriteiten).
Verder leuk om alle reacties te lezen.
De een streamt er al lustig op los, sommigen willen wel maar weten misschien niet goed hoe en anderen blijven lekker hun ceedeetjes draaien. Allemaal prima
Ik zou 'voor de leuk' best nog een mooie (2e hands) cd-speler bij m'n set willen hebben. Gewoon voor het oog en om af en toe toch nog eens een cd af te kunnen spelen. Maar misschien ook om dat gevoel van vroeger niet los te willen laten. Want o wat was ik trots toen ik m'n 1e cd had gekocht
Het zal voor sommigen ook zeker meespelen om gewoon die fysieke cd's in de kast te hebben staan. Net als boeken: je kan ze lezen op je ereader maar het oogt ook gewoon mooi in de boekenkast. Het is het gevoel wat je erbij hebt.
Inderdaad: muziek is emotie.