Is streaming iets voor de audiofiel?

Gestart door QuattroNL, augustus 30, 2011, 10:35:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

Eigenlijk wel spijtig ik heb toch altijd liever iets in mijn handen en het sluiten van de lade

Maar ja de techniek staat niet stil  :-) en of het ook altijd werkelijk een vooruitgang is blijft de vraag  byebye

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op augustus 30, 2011, 23:17:08
Eigenlijk wel spijtig ik heb toch altijd liever iets in mijn handen en het sluiten van de lade

Maar ja de techniek staat niet stil  :-) en of het ook altijd werkelijk een vooruitgang is blijft de vraag  byebye

deze mensen doen ook vaak aan internet geslachtgemeenschap, heb ook liever wat in me handen :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Niber

#77
Citaat van: John Wx op augustus 30, 2011, 23:21:46
Citaat van: Marantz 81 op augustus 30, 2011, 23:17:08
Eigenlijk wel spijtig ik heb toch altijd liever iets in mijn handen en het sluiten van de lade

Maar ja de techniek staat niet stil  :-) en of het ook altijd werkelijk een vooruitgang is blijft de vraag  byebye

deze mensen doen ook vaak aan internet geslachtgemeenschap, heb ook liever wat in me handen :-P
Jij doet het liever met je zelf?  :-D

Of omdat het Groningse dialect zo lekker bekt (bijna net zo lekker als Drents):
Een wedstrijdje "vief taig'n ain"
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: Niber op augustus 30, 2011, 23:37:43
Citaat van: John Wx op augustus 30, 2011, 23:21:46
Citaat van: Marantz 81 op augustus 30, 2011, 23:17:08
Eigenlijk wel spijtig ik heb toch altijd liever iets in mijn handen en het sluiten van de lade

Maar ja de techniek staat niet stil  :-) en of het ook altijd werkelijk een vooruitgang is blijft de vraag  byebye

deze mensen doen ook vaak aan internet geslachtgemeenschap, heb ook liever wat in me handen :-P
Jij doet het liever met je zelf?  :-D

Of omdat het Groningse dialect zo lekker bekt (bijna net zo lekker als Drents):
Een wedstrijdje "vief taig'n ain"

excuses mijn vrouw doet het met mij  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

en dan stream ik hem, maak niet uit op hoeveel bits maar zal laag zijn ivm leeftijd  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

#80
Citaat van: WimPeu op augustus 30, 2011, 17:50:29
Het gaat in dit topic toch niet speciaal over Hi-Res streamen maar streamen in zijn algemeen. Even los van de HD streaming kun je zeker op CD niveau muziek vanaf je PC/NAS spelen. Streamen is trouwens wat anders. Dan praat je over muziek direkt van internet streamen...Spotify ed. Hier praten we eigenlijk over netwerk streaming. Mijn ervaring is dat het gelijk aan een Cd speler staat. Kan al met een €300,- kostende Squeezebox. De echte kwaliteit haal je eruit met een DAC en daar kun je het zo gek maken als je wilt. Mijn ervaring was met een Cambrisge Audio Dacmagic en een MF M1 Dac erg goed maar de Marantz SA11 speelde dat wel weg. Een nog betere dac en je zit goed. Toen ik met de Cambridge Audio 840C Cd speler speelde en de Squeezebox op de digitale input van de 840C had hoorde ik geen verschil tussen een CD of dezelfde CD in Flac over het netwerk.
Och dat is tegenwoordig niet meer nodig,immers in een moderne versterker zit al een dac ingebouwd  :mrgreen:

edit: vroeger hadden ze ook versterkers met dacs aan boord ,een vooruitziende blik misschien ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op augustus 30, 2011, 21:11:12


En ach ja wat is audiofiel he , ik geniet echt van de muziek dat is toch wel het belangrijkste  pompom
stupid
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

QuattroNL

Citaat van: Marco op augustus 31, 2011, 01:26:26
Citaat van: WimPeu op augustus 30, 2011, 17:50:29.... De echte kwaliteit haal je eruit met een DAC en daar kun je het zo gek maken als je wilt. Mijn ervaring was met een Cambrisge Audio Dacmagic en een MF M1 Dac erg goed maar de Marantz SA11 speelde dat wel weg. Een nog betere dac en je zit goed. Toen ik met de Cambridge Audio 840C Cd speler speelde en de Squeezebox op de digitale input van de 840C had hoorde ik geen verschil tussen een CD of dezelfde CD in Flac over het netwerk.
Och dat is tegenwoordig niet meer nodig,immers in een moderne versterker zit al een dac ingebouwd  :mrgreen:
Er zit nogal wat verschil tussen de verschillende DAC's.
Ik heb een CA Dacmagic en een MF M1 beluisterd en het verschil was enorm.
Ik heb nu m'n Squeezebox digitaal aangesloten op m'n SR7200 en dat klinkt (voor nu) prima. Op termijn hoop ik toch wel zo'n M1 te kunnen aanschaffen (heb nu even andere prioriteiten).

Verder leuk om alle reacties te lezen.
De een streamt er al lustig op los, sommigen willen wel maar weten misschien niet goed hoe en anderen blijven lekker hun ceedeetjes draaien. Allemaal prima  :-D

Ik zou 'voor de leuk' best nog een mooie (2e hands) cd-speler bij m'n set willen hebben. Gewoon voor het oog en om af en toe toch nog eens een cd af te kunnen spelen. Maar misschien ook om dat gevoel van vroeger niet los te willen laten. Want o wat was ik trots toen ik m'n 1e cd had gekocht  :yes:
Het zal voor sommigen ook zeker meespelen om gewoon die fysieke cd's in de kast te hebben staan. Net als boeken: je kan ze lezen op je ereader maar het oogt ook gewoon mooi in de boekenkast. Het is het gevoel wat je erbij hebt.
Inderdaad: muziek is emotie.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Audiotic

Citaat van: John Wx op augustus 30, 2011, 22:29:50

er zijn mensen die verschil horen tussen dvd audio en sacd (ik niet hoor)

Dat lijkt me toch wel sterk. Maar, ik heb het ook gelezen, en DVD-Audio wordt meestal geprefereerd. Na het verhaal hoe SACD werkt (zie de link boven) zou ik me er toch iets bij voor kunnen stellen.
Ik vrees dat Sony c.s. de SACD door de onmogelijkhied tot kopieren (makkelijk danwel) en dat je het niet kan / mag streamen hebben afgemaakt.
High-res PCM is de toekomst.

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

JohnWx

Citaat van: Audiotic op augustus 31, 2011, 09:49:41
Citaat van: John Wx op augustus 30, 2011, 22:29:50

er zijn mensen die verschil horen tussen dvd audio en sacd (ik niet hoor)

Dat lijkt me toch wel sterk. Maar, ik heb het ook gelezen, en DVD-Audio wordt meestal geprefereerd. Na het verhaal hoe SACD werkt (zie de link boven) zou ik me er toch iets bij voor kunnen stellen.
Ik vrees dat Sony c.s. de SACD door de onmogelijkhied tot kopieren (makkelijk danwel) en dat je het niet kan / mag streamen hebben afgemaakt.
High-res PCM is de toekomst.

het produkt waar in het meest te verdienen valt gaat het worden niet wat het beste is dat zullen de labels hun reet roesten voorbeelden genoeg

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marcel Marantz

Ik heb mijn laptop aangesloten op een Airport Express die via Itunes muziek kan streamen.
Al mijn cd's heb ik geript in Apple Alac formaat en de Airport Express aangesloten op een externe Caiman DAC.
Deze Dac aangelloten op mijn Marantz versterker.

In mijn oren klinkt het heel goed, maar of het audiofiel is, dat weet ik niet.

Ik hen ook een squeezebox gehad samen met een NAS, maar dit heb ik na een paar maandjes maar weer verkocht: Niet gebruikersvriendelijk en veel kinderziektes.

Nu klap ik mijn laptop open en speel muziek :))

Loewe Xelos 32, Marantz PM6003, Marantz ST6003,  Caiman DAC TC-7520SE,
Scan Speak Reference A4 Mk II

QuattroNL

Citaat van: Marcel Marantz op augustus 31, 2011, 15:27:33Nu klap ik mijn laptop open en speel muziek :))
Ik start mijn Squeezebox op, zet m'n versterker aan, kies uit de juiste map de muziek en druk op play. Alles met 1 remote vanaf de bank. Enne...geen geluid van draaiende fans van een laptop, zacht gezoem van de harddisc, minder stroomverbruik etc.
't Is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Niet dat het ene per definitie beter is als het andere maar er zit verschil in.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Niber

 stupid

Ik wist niet dat er gebruiksvriendelijker dingen dan een squeezebox waren... HB
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

Kinderstoeltjes?

Ook een makkie toch...(of kom ik nog verrassingen tegen  HLP )
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2