Citaat van: Maurice op september 07, 2011, 20:23:23
Citaat van: Pjotr27 op september 07, 2011, 20:20:18
CiteerVind ik persoonlijk een beetje kort door de bocht.
Je koppelt twee fenomenen aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben. Het kunnen ontdekken/horen van opname fouten staat volledig los van het kunnen ontdekken/horen van opname fouten.
Opnamefouten zijn zijn opzettelijk erin gebracht (of er niet uitgehaald), wat denk ik een meetbaar effect is. Opnamefouten zullen op elke fatsoenlijk set te horen zijn.
Nee hoor er zijn heel veel mensen bij die ook dat al niet horen... laat staan verschillen op ander gebied ( tonaal / ruimte / 3d / definitie / resolutie/ kleuring etc.....)
Het een betekent niet gelijk het ander, horen van opnamefouten staat los van het aanwezig zijn van verschillen tussen versterkers. Verder ben ik het wel met je eens.
Ik hoor die dingen ook duidelijk zo heb ik men set ook opgebouwd om dat te beleven dat vindt ik heel fijn en lang mee bezig geweest veel moeite voor gedaan waarbij met de SA11S1 het plaatje en daarna nog de vdh waterfall compleet was
,alleen ben ik op gegeven moment weer gewoon van de muziek gaan genieten i.p.v wat je allemaal wel niet hoort alleen maar de beste opname,s luisteren en technisch
alles van de slechste tot de beste opname gaat hier door de speler heen ,het gaat uiteindelijk om het genieten van de mooie muziek
en daarbij de beleving van de opname elke keer wordt je weer verrast zowel positief als negatief , heb momenten dat ik denk wat klinkt het bagger
maar ik vindt de muziek wel goed
andere keer zit ik weer met
als ik bijvoorbeeld andrea bocelli of emma shapplin luister en nog zoveel meer