op roep voor een luister vergelijk sony ta-fe370 versus marantz ref serie

Gestart door viceadmiraal61, augustus 20, 2011, 10:12:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: joep op september 07, 2011, 19:38:51
Als het mij maar aangenaam in de oren klinkt. Dan hoeft er voor mij niets  'wetenschappelijk vastgesteld' te worden. Wat voor mij mooi klinkt maak ik nog altijd zelf uit. En dat zo gewoon iedereen moeten doen.
En daar sluit ik mij ook bij aan, niemand bepaalt wat ik mooi moet vinden. Stel je voor, dan zou ik niet zoveel muziek luisteren als ik nu doe, met alle opnamefouten en niet echt klinkende weergaves die er in de meeste cd´s zitten.
Ik heb zelf een wetenschappelijke achtergrond, maar heb al wel geleerd dat die gebruikt wordt om fenomenen te beschrijven, en dat ook zij er wel eens naast zitten.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: joep op september 07, 2011, 19:38:51
Als het mij maar aangenaam in de oren klinkt. Dan hoeft er voor mij niets  'wetenschappelijk vastgesteld' te worden. Wat voor mij mooi klinkt maak ik nog altijd zelf uit. En dat zo gewoon iedereen moeten doen.

jij hoort nu helemaal niks  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

heb al me cd's weggegooid die slecht waren heb er nu nog 5 van het label STS digital  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Pjotr27

CiteerDat je zulke goede oren hebt dat je dan wat dan ook kunt horen of aanwijzen.

Ik vraag me dan af of ik daar wel zo blij mee zou zijn  :no:

Het levert ook weleens wat leuks op, ik heb intussen heel veel vrienden die zelf hifi artikelen produceren.
En die willen graag mijn luister mening horen als ze bij mij of ik bij hen ben..

CiteerVind ik persoonlijk een beetje kort door de bocht.
Je koppelt twee fenomenen aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben. Het kunnen ontdekken/horen van opname fouten staat volledig los van het kunnen ontdekken/horen van opname fouten.
Opnamefouten zijn zijn opzettelijk erin gebracht (of er niet uitgehaald), wat denk ik een meetbaar effect is. Opnamefouten zullen op elke fatsoenlijk set te horen zijn.


Nee hoor er zijn heel veel mensen bij die ook dat al niet horen... laat staan verschillen op ander gebied ( tonaal / ruimte / 3d / definitie / resolutie/ kleuring etc.....)

Pjotr27

Citaat van: John Wx op september 07, 2011, 20:17:24
heb al me cd's weggegooid die slecht waren heb er nu nog 5 van het label STS digital  :angel:

Bij mij is het juist andersom, mijn STS cd`s zijn intussen naar mijn kantoor verdwenen... HAHA   

Maurice

Citaat van: Pjotr27 op september 07, 2011, 20:20:18
CiteerVind ik persoonlijk een beetje kort door de bocht.
Je koppelt twee fenomenen aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben. Het kunnen ontdekken/horen van opname fouten staat volledig los van het kunnen ontdekken/horen van opname fouten.
Opnamefouten zijn zijn opzettelijk erin gebracht (of er niet uitgehaald), wat denk ik een meetbaar effect is. Opnamefouten zullen op elke fatsoenlijk set te horen zijn.


Nee hoor er zijn heel veel mensen bij die ook dat al niet horen... laat staan verschillen op ander gebied ( tonaal / ruimte / 3d / definitie / resolutie/ kleuring etc.....)
Het een betekent niet gelijk het ander, horen van opnamefouten staat los van het aanwezig zijn van verschillen tussen versterkers. Verder ben ik het wel met je eens.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Whisper.nl

Citaat van: joep op september 07, 2011, 19:38:51
Als het mij maar aangenaam in de oren klinkt. Dan hoeft er voor mij niets  'wetenschappelijk vastgesteld' te worden. Wat voor mij mooi klinkt maak ik nog altijd zelf uit. En dat zo gewoon iedereen moeten doen.
stupid

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

Citaat van: Maurice op september 07, 2011, 20:23:23
Citaat van: Pjotr27 op september 07, 2011, 20:20:18
CiteerVind ik persoonlijk een beetje kort door de bocht.
Je koppelt twee fenomenen aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben. Het kunnen ontdekken/horen van opname fouten staat volledig los van het kunnen ontdekken/horen van opname fouten.
Opnamefouten zijn zijn opzettelijk erin gebracht (of er niet uitgehaald), wat denk ik een meetbaar effect is. Opnamefouten zullen op elke fatsoenlijk set te horen zijn.


Nee hoor er zijn heel veel mensen bij die ook dat al niet horen... laat staan verschillen op ander gebied ( tonaal / ruimte / 3d / definitie / resolutie/ kleuring etc.....)
Het een betekent niet gelijk het ander, horen van opnamefouten staat los van het aanwezig zijn van verschillen tussen versterkers. Verder ben ik het wel met je eens.

Ik hoor die dingen ook duidelijk zo heb ik men set ook opgebouwd om dat te beleven dat vindt ik heel fijn en lang mee bezig geweest veel moeite voor gedaan waarbij met de SA11S1 het plaatje en daarna nog de vdh waterfall compleet was  :yes:,alleen ben ik op gegeven moment weer gewoon van de muziek gaan genieten i.p.v wat je allemaal wel niet hoort alleen maar de beste opname,s luisteren en technisch  :no:  alles van de slechste tot de beste opname gaat hier door de speler heen ,het gaat uiteindelijk om het genieten van de mooie muziek  :-) en daarbij de beleving van de opname elke keer wordt je weer verrast zowel positief als negatief , heb momenten dat ik denk wat klinkt het bagger  :x maar ik vindt de muziek wel goed  pompom andere keer zit ik weer met  :cry: als ik bijvoorbeeld andrea bocelli of emma shapplin luister en nog zoveel meer byebye

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Kan iemand nou eens een voorbeeld aangeven van een opname fout? Iedereen kan het blijkbaar horen.  Ik hoor nooit een opname fout. In welke populaire CD zit dan zo'n opname fout? Kan ik er eens naar proberen te luisteren.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Zal eens een STS Cdtje opzetten... :schater:  Op de Dynamics CD hoor ik wel dat de limiter uit stond... :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES


cz79

De hele cd van Caro Emerald is wat mij betreft een opnamefout, jammer want het is wel goede muziek.