op roep voor een luister vergelijk sony ta-fe370 versus marantz ref serie

Gestart door viceadmiraal61, augustus 20, 2011, 10:12:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

still life

Citaat van: Marco op september 01, 2011, 20:32:26
Citaat van: Zoldar op september 01, 2011, 20:19:59


jammer alleen dat je bij analogue audio voor minder dan de helft van de waarde van de kanzy een complete high end set stond te spelen
die net zo mooie muziek maakte.


Dat is zeker jammer  nopompom

:-D

Citaat van: John Wx op september 01, 2011, 18:12:19
Citaat van: still life op september 01, 2011, 17:58:46
de sony wordt nogal oneerbiedig behandeld (op ze kant, etc..)

dat was zo gedaan om hem warmer te stoken gewoon slim gedaan dat er niet achteraf kan worden gezegd hij was koud

denk dat dit meer van belang is bij die lampenbak, mss klinkt deze koud wel net als de sony ?
zou ook jammer zijn..    :-P


Citaat van: thepioneer op september 02, 2011, 16:55:15
Dat ik het niet hoor ligt blijkbaar aan mijn pc speakers :)

als die boven 100Hz of meer blijven ben je uiteraard snel klaar..  :angel:

CiteerIets luisteren wat met een camera is opgenomen is nooit reeel, aangezien er een hoop verschil zit in de verschillende toegepaste microfoon's.

sure, maar de 2 zijn wel met hetzelfde opgenomen & er is nadien vast niet aan geknutseld..

CiteerAls ik tijd had gehad was ik ook wel even gaan luisteren, is toch beter als via you tube

no brainer..

alleen was deze setup sterk ter faveure v/d kanzy & alles eromheen..
ik zou dan eerder eens een echt vergelijk tss lineair werkende/gecalibreerde versterkers bijwonen..  :wink:

alleen: daarbij is de uitkomst ook weer sterk voorspelbaar..  clown1
seeing (& hearing) is believing..  :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Zoldar

Wat een hoop gedoe om niks trouwens. Als je, net zoals ik, van het buizengeluid houdt, zal je niet zo snel voor de Sony kiezen. Zelfde geld als je solid-state fan bent. Dan kun je nog zo'n mooie buizen versterker neerzetten, het zal niet klikken.

Ik meen dat de Krazny voor 35K van eigenaar mag wisselen. Ik wens ze veel succes tegen de concurrentie als Audio Research en een aantal andere gevestigde high end merken. Die zetten voor minder geld net zo'n mooi beeld neer hoor.

Dat je geen verschil hoort tussen een 200 euro solid state en een mooie high end buizenbak is een non-discussie. Verschil is er natuurlijk. Elke aap hoort dat. Daar heb je geen internet-flame war voor nodig. Of je het mooi vind is wat anders.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Pjotr27

CiteerElke aap hoort dat. Daar heb je geen internet-flame war voor nodig. Of je het mooi vind is wat anders.

Volgens een aantal mensen op het hififorum is er geen verschil te horen....
Had dit daar gepost.... Had je meteen een ban gehad schat ik zo... :-)
Maar je hebt wel gelijk, de KAnzy is vast wel mooi maar tegen de gevestigde orde zal het prijsverschil teveel zijn... Aan de andere kant ze richten zich op een niche markt waarin men alleen maar het duurste wil.
En die mensen vergelijken niets... :-(

Zoldar

ik gun ze succes. want er zijn genoeg russen en chinezen die gewoon zo maar wat kopen als het maar duur is. als je in die markt kunt slagen, super. ga ik niet op zitten azijn pissen.

ja dat "er zit nergens verschil tussen want ik kan het niet meten/horen op mijn wekkerradio speakers" argument ken ik nu wel. heb daar ook wat discussie over gehad. en dat is prima zolang iedereen elkaar in zijn waarde laat.

het is ook wel zo dat je met minder transparante speakers minder onderscheid zult kunnen horen tussen bronnen of versterking. vorig weekend met een setje oude missions wat digitale bronnen vergeleken. dat was nog best lastig. hier thuis fileren de Triangles alles wat van midden naar hoog zit. dan valt ook een andere IC of bron behoorlijk op.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

viceadmiraal61

Het is ook maar een (grapje) Het vergelijk aldaar was zo duidelijk,in het voordeel van de Kanzy.....
Het is alleen zo bedroevend dat  HIFI Forum leden geen verschil horen,En alle versterkers over een kam scheren...ze klinken allemaal het zelfde ??????? Behalve natuurlijk de Adams..Het grote operhoofd..
hifi freak wordt zwaar gesponsoord door de Ned importeur..De uitslag is dan zooooo voorspelbaar.
Hoewel hij beweerd een schone ziel te hebben ???? Dat vergelijk vind ik nog veel leuker.

cz79

Maar je krijgt ook een permanente ban als je zegt dat er wel verschil te horen is  :schater: :schater: :schater:

JohnWx

Citaat van: viceadmiraal61 op september 05, 2011, 07:30:16
Het is ook maar een (grapje) Het vergelijk aldaar was zo duidelijk,in het voordeel van de Kanzy.....
Het is alleen zo bedroevend dat  HIFI Forum leden geen verschil horen,En alle versterkers over een kam scheren...ze klinken allemaal het zelfde ??????? Behalve natuurlijk de Adams..Het grote operhoofd..
hifi freak wordt zwaar gesponsoord door de Ned importeur..De uitslag is dan zooooo voorspelbaar.
Hoewel hij beweerd een schone ziel te hebben ???? Dat vergelijk vind ik nog veel leuker.

ik hoor ook geen verschil Fritz ik hoor alleen een andere versterker die ook ze werk doet en erg goed voor 200 euro en ik kan er absoluut van genieten zelfs met Blumenhofers  8-)

je moet je wel afvragen haal je het maximale uit de speakers ? maar het klinkt naar mijn mening erg goed en prettig

alleen zou ik in de "instap klasse" zoeken naar andere wolf in schaapskleren zoals een Rotel RA-935 die zelfs in de bladen een high end killer werd genoemd omdat ik ook een binding met een merk moet en wil hebben

en bij Sony heb ik dat alleen met ES series  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Citaat van: viceadmiraal61 op september 05, 2011, 07:30:16
Het is ook maar een (grapje) Het vergelijk aldaar was zo duidelijk,in het voordeel van de Kanzy.....
Het is alleen zo bedroevend dat  HIFI Forum leden geen verschil horen,En alle versterkers over een kam scheren...ze klinken allemaal het zelfde ??????? Behalve natuurlijk de Adams..Het grote operhoofd..
hifi freak wordt zwaar gesponsoord door de Ned importeur..De uitslag is dan zooooo voorspelbaar.
Hoewel hij beweerd een schone ziel te hebben ???? Dat vergelijk vind ik nog veel leuker.
Een beetje kort door de bocht Fritz ,natuurlijk klinken twee versterkers niet hetzelfde wanneer de volumes niet gelijk staan .
Wat de mensen op het hififorum doen is een testopstelling dmv een schakelkast de volume gelijk trekken en switchen ,de luisteraar die mag raden welke versterker zijn werk staat te doen .

Verder raakt jouw betoog kant noch wal .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

daar gaan we weer. ook als je "level" matched hoor je, over het algemeen, prima het verschil tussen een gemiddelde transistor of een buizenversteker. 

nee, alleen als je level matched met een osclilloscoop en een uitgangsspanning bla bla. is er geen verschil. gaat er niet in bij mij. waarom zijn er dan nog steeds opname technici die voor het ene muziekstuk een solid state microfoonversterker gebruiken en voor het andere toch weer een buizenversterker.

als je het niet kunt meten betekent niet automatisch dat het er niet is. het kan ook zijn dat we nog niet alles goed kunnen meten wat we horen en voelen.

ik voel prima aan wanneer een muzikant uit zijn tenen zingt of wanneer hij het optreden afraffelt. ik kan het niet meten. als het zover is hoor ik graag hoe dat kan.

je lichaam voelt prima aan waneer je voor een setje wilson's staat of een standmount. alleen de luchtverplaatsing al.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op september 05, 2011, 14:06:29
daar gaan we weer.

als je het niet kunt meten betekent niet automatisch dat het er niet is.

Dus je kan het ook zo brengen ,als je het niet kunt meten betekend niet automatisch dat het er wel is .

Overigs werd op het hififorum gesteld dat uitgaande van correct ontworpen versterkers onder dezelfde voorwaarden en omstandigheden even goed zouden presteren in een dubbelblinde test ,dit dmv een switch om de test te vergemakkelijken .

Uiteindelijk werd er niets mee gedaan ,eigenlijk wel jammer maar ook wel begrijpelijk dat dit niet gedaan is .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

Citaat van: Marco op september 05, 2011, 15:38:12
Citaat van: Zoldar op september 05, 2011, 14:06:29
daar gaan we weer.

als je het niet kunt meten betekent niet automatisch dat het er niet is.

Dus je kan het ook zo brengen ,als je het niet kunt meten betekend niet automatisch dat het er wel is .

Overigs werd op het hififorum gesteld dat uitgaande van correct ontworpen versterkers onder dezelfde voorwaarden en omstandigheden even goed zouden presteren in een dubbelblinde test ,dit dmv een switch om de test te vergemakkelijken .

Uiteindelijk werd er niets mee gedaan ,eigenlijk wel jammer maar ook wel begrijpelijk dat dit niet gedaan is .

dat is ook zo. dat is ook de reden dat ik nu een spl meter gebruik om te level matchen als ik aan de slag ga met vergelijken. meten helpt zeker om de oneffen heden van een vergelijk zo veel mogelijk te beperken.

waar ik wat moeite mee heb is dat absolute denken. ik meet het niet, dus alles is hetzelfde. wat iemands gehoor ook observeert. alle versterkers, alle cd spelers, alle dacs klinken allemaal hetzelfde. en als je anders beweert.....



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Citaat van: Zoldar op september 05, 2011, 14:06:29
je lichaam voelt prima aan waneer je voor een setje wilson's staat of een standmount. alleen de luchtverplaatsing al.

Het zal je verbazen dat je je eigen speakers blind niet eens kan aanwijzen, blind is ook het verschil tussen een heel groot systeem en klein systeem ontzettend moeilijk aan te geven.
Ons gehoor werkt heel nauw samen met de ogen, is voor alle zintuigen trouwens het geval, waardoor je jezelf al inbeeld dat iets heel groot of klein gaat klinken.
Vandaar dat juist blind testen zo belangrijk is.

JohnWx

Citaat van: marvin op september 05, 2011, 19:13:18
Citaat van: Zoldar op september 05, 2011, 14:06:29
je lichaam voelt prima aan waneer je voor een setje wilson's staat of een standmount. alleen de luchtverplaatsing al.

Het zal je verbazen dat je je eigen speakers blind niet eens kan aanwijzen, blind is ook het verschil tussen een heel groot systeem en klein systeem ontzettend moeilijk aan te geven.
Ons gehoor werkt heel nauw samen met de ogen, is voor alle zintuigen trouwens het geval, waardoor je jezelf al inbeeld dat iets heel groot of klein gaat klinken.
Vandaar dat juist blind testen zo belangrijk is.

klopt

wat je niet hoort is er ook niet

alleen kijk ik liever als ik vergelijk dan maar niet objectief
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Zoldar

zal vast wel. dat zicht effect heeft op wat je hoort.

maar ik zit nooit in een pikdonkere kamer naar mijn muziek te luisteren. of zelfs met een blindoek om. daar komen ongelukken van.

eten proef ik ook niet blind.

ik heb wel begrepen dat als je 20 vrouwen naast elkaar zet, en je ze allemaal een flinke zoen geeft, je geblinddoekt je eigen vrouw er niet tussen uit pikt. leuk onderzoek voor in de fifa, maar net zo bruikbaar als een theepot van chocolade.

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op september 05, 2011, 21:25:36
zal vast wel. dat zicht effect heeft op wat je hoort.

maar ik zit nooit in een pikdonkere kamer naar mijn muziek te luisteren. of zelfs met een blindoek om. daar komen ongelukken van.

eten proef ik ook niet blind.

ik heb wel begrepen dat als je 20 vrouwen naast elkaar zet, en je ze allemaal een flinke zoen geeft, je geblinddoekt je eigen vrouw er niet tussen uit pikt. leuk onderzoek voor in de fifa, maar net zo bruikbaar als een theepot van chocolade.

notworthy

alleen is het ViVa 8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject