op roep voor een luister vergelijk sony ta-fe370 versus marantz ref serie

Gestart door viceadmiraal61, augustus 20, 2011, 10:12:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: pietjepc op augustus 31, 2011, 21:36:55
Vind de Sony bij het warmdraaien, en dus op z'n zijkant, beter klinken :-D

je lacht maar het is wel logisch, voeding zit daar en op ze kant en hij word warm


zo doen ze het ook vaak met demo's als er spullen uit een auto komen die koud is gewoon beetje afdekken oftewel helpen

of je het hoort ? is voor een ieder anders
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Niber

Citaat van: xander32 op augustus 31, 2011, 19:23:58
Citaat van: WimPeu op augustus 31, 2011, 19:19:57
Persoonlijk heb ik het helemaal gehad met dat hele gedoe. Lekker belangrijk allemaal. Laten we hopen dat er verschillen zijn anders zitten we mooi voor Jan met de korte achternaam te upgraden.
Haha ... jouw lekkere nuchtere kijk werkt voor mij vaak erg relativerend :yes:.

Sander.

Nuchter is inderdaad fijn. Maar aan de andere kant horen we zelf ook wel verschillen...Hebben we geen (reclame) bijeenkomsten voor nodig toch? Kom dan bij elkaar voor de gezelligheid en om ervaringen uit te wisselen, desnoods ook om dingen met elkaar te vergelijken maar doe dit dan wel met respect naar elkaar en voor elkaars "beleving" van hifi.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Cornelis1921

 stupid byebye
Citaat van: Niber op augustus 31, 2011, 23:02:50
Citaat van: xander32 op augustus 31, 2011, 19:23:58
Citaat van: WimPeu op augustus 31, 2011, 19:19:57
Persoonlijk heb ik het helemaal gehad met dat hele gedoe. Lekker belangrijk allemaal. Laten we hopen dat er verschillen zijn anders zitten we mooi voor Jan met de korte achternaam te upgraden.
Haha ... jouw lekkere nuchtere kijk werkt voor mij vaak erg relativerend :yes:.

Sander.
Voetbal=oorlog;
muziek=emotie;
high-fidelity=...?
   

Nuchter is inderdaad fijn. Maar aan de andere kant horen we zelf ook wel verschillen...Hebben we geen (reclame) bijeenkomsten voor nodig toch? Kom dan bij elkaar voor de gezelligheid en om ervaringen uit te wisselen, desnoods ook om dingen met elkaar te vergelijken maar doe dit dan wel met respect naar elkaar en voor elkaars "beleving" van hifi.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

CiteerNuchter is inderdaad fijn. Maar aan de andere kant horen we zelf ook wel verschillen...Hebben we geen (reclame) bijeenkomsten voor nodig toch? Kom dan bij elkaar voor de gezelligheid en om ervaringen uit te wisselen, desnoods ook om dingen met elkaar te vergelijken maar doe dit dan wel met respect naar elkaar en voor elkaars "beleving" van hifi.

Hulde  notworthy voor deze man/schrijver.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

still life

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Citaat van: Marco op september 01, 2011, 17:54:20
Hoe kan men in Satansnaam het verschil horen via youtube  :-o

Echte audiofielen kunnen dat Marco...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

still life

Citaat van: Marco op september 01, 2011, 17:54:20
Hoe kan men in Satansnaam het verschil horen via youtube  :-o

blijkbaar goed opgenomen  :-D

op me pc-setje met monitors hoor ik meer laag als de kanzy speelt..

de sony wordt nogal oneerbiedig behandeld (op ze kant, etc..)
maar doet het niet slecht met die blumenhofers..  8-)


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op september 01, 2011, 17:58:46
Citaat van: Marco op september 01, 2011, 17:54:20
Hoe kan men in Satansnaam het verschil horen via youtube  :-o

de sony wordt nogal oneerbiedig behandeld (op ze kant, etc..)

dat was zo gedaan om hem warmer te stoken gewoon slim gedaan dat er niet achteraf kan worden gezegd hij was koud
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Citaat van: Marco op september 01, 2011, 17:54:20
Hoe kan men in Satansnaam het verschil horen via youtube  :-o
It`s a simple: gouden oortjes  :angel:.


Sander.

jowa

Nope. Om in de geest van Frits te blijven: platinum oortjes  :wink:

cz79


Zoldar

ik heb die kanzy in utrecht gehoord op een paar van die Tannoy Kasteel Editie speakers in een kamertje van 2 bij 2. Dat klonk echt heel mooi. bron was een marantz pearl zero.

jammer alleen dat je bij analogue audio voor minder dan de helft van de waarde van de kanzy een complete high end set stond te spelen die net zo mooie muziek maakte.

heb het youtube filmpje hier over de Moon en graaf gegooid. duidelijk verschil hoorbaar hoor  :schater: 
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

TurboMarco

Citaat van: Zoldar op september 01, 2011, 20:19:59


jammer alleen dat je bij analogue audio voor minder dan de helft van de waarde van de kanzy een complete high end set stond te spelen die net zo mooie muziek maakte.


Dat is zeker jammer  nopompom
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thepioneer

Dat ik het niet hoor ligt blijkbaar aan mijn pc speakers :) Toch wil ik mijn pc, met als zijn storingen wat het mee brengt niet op mijn set aansluiten. Iets luisteren wat met een camera is opgenomen is nooit reeel, aangezien er een hoop verschil zit in de verschillende toegepaste microfoon's.

Als ik tijd had gehad was ik ook wel even gaan luisteren, is toch beter als via you tube
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550