op roep voor een luister vergelijk sony ta-fe370 versus marantz ref serie

Gestart door viceadmiraal61, augustus 20, 2011, 10:12:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice

Citaat van: Zoldar op september 05, 2011, 21:25:36
ik heb wel begrepen dat als je 20 vrouwen naast elkaar zet, en je ze allemaal een flinke zoen geeft, je geblinddoekt je eigen vrouw er niet tussen uit pikt.
Ik durf te wedden van wel!
Moet er natuurlijk wel een level matching zijn, maar die uitdaging ga ik met alle vertrouwen aan  :yes:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Ik geloof zeker dat er wel hoorbare verschillen zullen zijn, zeker als er op volume wordt gespeeld. Ik ben wel benieuwd hoe groot het verschil is als er daadwerkelijk binnen de grenzen van de Sony wordt gespeeld en gelevelde volumes.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Zoldar

wat dacht van andersom?

120W NAD Solid state vs 50W Graaf buizen. Geen ultra hoge db's. wel level matchen en gewoon op de bank deuntje luisteren zoals je dat zelf ook zou doen.
Ik heb dat thuis staan en zelfs de vrouw hoort verschil als ik dezelfde CD over NAD zet. En die heeft echt niets me hiefiedielietie.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marantz 81

Het is opzicht verhelderend blind testen en de versterker afstellen om dezelfde DB,s die uit de speakers komen  :-)

Maar of je op de manier werkelijk het verschil aantoont ?? 

Had eerst een range stereo set en die was al gewoon heel errug goed ,maar nu heb ik een Reference set die heb ik echt niet zomaar gekocht voor mij zijn de verschillen heel groot en elke cent waard ,maar ja het is ook maar net wat je wilt

Ik geniet ook als ik bij vrienden ben van een Yamaha HT versterker met Klipsch speakers  :-) echt live ervaring en weggeblazen met muziek dvd

Dat het allemaal hetzelfde is vindt ik gewoon onzin  frusty dat op naarmate de apparatuur duurder wordt de prijs kwaliteits verhouding minder wordt is dan weer een ander verhaal  byebye

Marvin

Mooi betoog hoor zoldar, maar het raakt kant nog wal....


Mobieler wordt het niet....

viceadmiraal61

Het is al zo vaak gezegd....niet iedereen heeft de oren/ervaringswetenschap,om geluid te beoordelen..
Toch als ik met een workshop bezig ben(voor een hifi ver) Dan begin ik met grote opname fouten...
te laten horen,en vraag dan een reaktie.Naar mate de avond vorderd,maak ik het steeds moeilijker..
Er vallen audio vrienden af...Maar er zijn er bij die heel goed kunnen luisteren..en dus fouten hoe klein ook
er uithalen....Deze broeders in een luisterclub,Zullen alle versterkers(verschillen) er zo uithalen.
Met of zonder schakelkast...

Marvin

Dan gaat het over fouten in de opname, eventueel met opzet ingebracht.

WimPeu

Geef eens een voorbeeld van een grote en en kleine opname fout. Wat moet ik me daar bij voorstellen.

Wat is fout...soms wordt er met opzet enorme vervorming toegepast...is dat dan fout....nee.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Whisper.nl

Citaat van: marvin op september 07, 2011, 16:20:48
Dan gaat het over fouten in de opname, eventueel met opzet ingebracht.

Excuus, nee het gaat over die mensen die goed kunnen luisteren en die elke versterker kunnen aanwijzen en de verschillen eruit kunnen halen.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marvin

Dan zal ik het wel verkeerd lezen of begrijpen, maar ik meen toch te zien dat er begonnen wordt met opname fouten.

Maar als deze broeders dat kunnen horen en daarna bestempeld worden als mensen die verschillen in versterkers wel kunnen horen, mét of zonder schakelkast.
Dan begrijp ik het hele verhaal niet meer waarom er zonder schakelkast gewerkt moest worden.
Maar dat ligt denk ik meer aan de ts dan aan mezelf...

Whisper.nl

Dat je zulke goede oren hebt dat je dan wat dan ook kunt horen of aanwijzen.

Ik vraag me dan af of ik daar wel zo blij mee zou zijn  :no:

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WimPeu

Citaat van: Whisper.nl op september 07, 2011, 16:57:11
Dat je zulke goede oren hebt dat je dan wat dan ook kunt horen of aanwijzen.

Ik vraag me dan af of ik daar wel zo blij mee zou zijn  :no:

Groet Whisper  byebye

Dat is ook niet zo..dan waren ze niet zo fel tegen het vergelijk voorgesteld op het hifi forum. Als het er op aan komt gaan ze allemaal nat alleen zorgen ze er wel voor dat het er nooit op aan komt. Het vergelijk bij STS was natuurlijk een lachertje.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Zoldar

ik ben al helemaal de draad kwijt. waar hebben we het over?

wat is de voorgestelde methode? 2 versterkers level matchen is prima. wat is de meerwaarde van die schakelkast?

en dan nog geloof ik meteen dat er mensen zijn die het verschil niet horen of geen ene moer om geven. want dat is 95% van het muziek luisterend publiek.

punt is. als je een beetje serieus muziek luisterd en wat transparante speakers hebt, je , met level matchen, best een solid state van een buizen kunt halen. of een krell van een sony/rotel whatever.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Maurice

Citaat van: viceadmiraal61 op september 07, 2011, 14:39:23
Het is al zo vaak gezegd....niet iedereen heeft de oren/ervaringswetenschap,om geluid te beoordelen..
Toch als ik met een workshop bezig ben(voor een hifi ver) Dan begin ik met grote opname fouten...
te laten horen,en vraag dan een reaktie.Naar mate de avond vorderd,maak ik het steeds moeilijker..
Er vallen audio vrienden af...Maar er zijn er bij die heel goed kunnen luisteren..en dus fouten hoe klein ook
er uithalen....Deze broeders in een luisterclub,Zullen alle versterkers(verschillen) er zo uithalen.
Met of zonder schakelkast...
Vind ik persoonlijk een beetje kort door de bocht.
Je koppelt twee fenomenen aan elkaar die niets met elkaar te maken hebben. Het kunnen ontdekken/horen van opname fouten staat volledig los van het kunnen ontdekken/horen van opname fouten.
Opnamefouten zijn zijn opzettelijk erin gebracht (of er niet uitgehaald), wat denk ik een meetbaar effect is. Opnamefouten zullen op elke fatsoenlijk set te horen zijn.
(Significante) verschillen tussen versterkers die op een gelevelde manier staan te spelen worden ter discussie gesteld. Beiden zullen het bronmateriaal, met alle opnamefouten, versterken richting de luidsprekers. De geoefende luisteraars zullen dan op beiden de opnamefouten ontdekken. Maar dat staat nog los van vermeende verschillen tussen de versterkers. Mogelijk zijn die er niet, ze zijn in elk geval nog niet wetenschappelijk vastgesteld met de betreffende test.

Ik hoef trouwens niet overtuigd te worden van verschillen in versterkers. Ik heb zelf al de nodige malen verschillen gehoord tussen (voornamelijk voor-)versterkers. Maar het gaat mij nu vooral om de redenering.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

joep

Als het mij maar aangenaam in de oren klinkt. Dan hoeft er voor mij niets  'wetenschappelijk vastgesteld' te worden. Wat voor mij mooi klinkt maak ik nog altijd zelf uit. En dat zo gewoon iedereen moeten doen.