op roep voor een luister vergelijk sony ta-fe370 versus marantz ref serie

Gestart door viceadmiraal61, augustus 20, 2011, 10:12:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: Pjotr27 op september 08, 2011, 14:54:42
Citeerdat is opzettelijk zo gedaan. en ik vind het persoonlijk een prima geproduceerde CD. niet alles moet zo crispy helder zijn als diana krall.

Ik vind Caro Emerald ook best redelijk, er zijn er genoeg die heel veel slechter klinken.
Maar als alles zo zijn opgenomen als Diana Krall zou ik erg blij zijn...
Even heel eenvoudig een piano is daar gewoon een piano en niet een of andere toverdoos...

Maar ik vind opnamefouten ook als alles maar een  paar db dynamiek is teruggedraaid (Heel veel cd`s).
Live is er ook groot verschil in geluidssterkte... En waarom dan niet bij ons thuis? We kunnen echt wel zelf het volume terug draaien als het te hard gaat...


Objectief gezien zijn dat natuurlijk geen fouten. Het is bewust zo gedaan. Dan mag de een dat fouten vinden een ander ervaard het als erg plezierig.

Een opname fout...wat is dat nou dan? Zijn er standaard richtlijnen voor een muziek opname? Als die er niet zijn kun je dus nooit een opname fout maken. Het is in principe altijd zoals de producer/artiest het bedoeld heeft. Ook al heeft de zang mic in een andere kamer gestaan dan de zanger tijdens de opname, als dat door de artiest zo is bedoeld is zelfs dat geen opname fout.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Ik heb een aantal STS CD's waarin opname fouten of fouten van de latere bewerking aanwezig zijn.

Bij een bepaald nummer valt op een gegeven moment de galm weg. In het bijbehorende booklet wordt dit ook omschreven met het juiste tijdstip en oorzaak, men was koffie gaan halen en bij het neerzetten van de kop op de mengtafel een knop of regelaar verzet..... violent1

Bij een ander nummer, wat opgenomen is in een kerk, hoor je op een gegeven moment een motorrijder voorbij rijden. Kennelijk was de deur van de kerk open blijven staan.

Bij weer een ander nummer hoor ik de mobiele telefoon van Fritz afgaan :yes:

Volgens mij zijn dit fouten toe te wijzen aan de opname of voor bereidingen daar van of het natraject, niet van de performer dus.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.


TurboMarco

Teruglezend vind ik het verhaal nogal eenkennig + dat er helemaal geen vergelijk heeft plaatsgevonden (zie topictitel) ,ook zijn er vele vragen niet beantwoord  :|
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zoldar

waar ging dit ook alweer over. wat probeert men te bewijzen? het lijkt meer op een partijtje gelijk halen en het gaat niet meer over genieten van muziek.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WimPeu

Citaat van: lo op september 08, 2011, 18:25:40
Ik heb een aantal STS CD's waarin opname fouten of fouten van de latere bewerking aanwezig zijn.

Bij een bepaald nummer valt op een gegeven moment de galm weg. In het bijbehorende booklet wordt dit ook omschreven met het juiste tijdstip en oorzaak, men was koffie gaan halen en bij het neerzetten van de kop op de mengtafel een knop of regelaar verzet..... violent1

Bij een ander nummer, wat opgenomen is in een kerk, hoor je op een gegeven moment een motorrijder voorbij rijden. Kennelijk was de deur van de kerk open blijven staan.

Bij weer een ander nummer hoor ik de mobiele telefoon van Fritz afgaan :yes:

Volgens mij zijn dit fouten toe te wijzen aan de opname of voor bereidingen daar van of het natraject, niet van de performer dus.

:schater:  Dat noem ik geen opnamefouten maar amateur blunders.. Dat soort ''opnamefouten" ga je niet horen op profi opnames uit de (ik noem maar wat) Wisseloord studio's ed.

Fritz zit dus naar zijn eigen opname fouten te luisteren... :schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

viceadmiraal61

nauw.. wim ik zou zeggen kom eens een keer luisteren naar bv opname fouten van colega,s bv de Wisseloord
studio,s...Kijk die opname fouten waar lo het over heeft staan expres op zo,n test cd..ik vermeld het zelfs
in het boekje...juist om luisteraars er op te wijzen.hebben zij een goede installatie horen zij dat ook...
of niet.. Dus het verhaal gelijk een goede journalist..verneemt je altijd van twee kanten.
Zo geef ik elk jaren workshops rond dit thema....heb meer dan 70 cd ..ook van grote labels met fouten.

TurboMarco

Ha Fritz ,
Wil je misschien nog wat openstaande vragen beantwoorden ?

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

viceadmiraal61

altijd..zit niet elke dag op dit forum...moet ook nog werken,  bericht marco

Marvin

Denk dat er meerdere mensen hier best benieuwd zijn hoe er gegoocheld is met deze materie, dus een pm enkel aan Marco lijkt me een iets te klein gebaar.

TurboMarco

Euhh..ik heb geen PM hoor ,maar zoals Marvin zegt er zijn vast meerdere mensen benieuwd  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

'bericht marco' deed mij vermoeden dat je een zeer uitgebreide pm had ontvangen.....





Marvin

Oh, dat vermoeden had ik. Dan is het wel een heel erg uitgekleed klein gebaar....





Marvin


Zoldar

voor de sony intimi: ik heb eem sony dvd/sacd gekocht voor een prikkie en potdomme dat ding doet het prima zelfs tegen een mooie DAC.

kom maar op met die sony integrated. kijken of die de graaf partij kan geven. ik sta er open voor. geen meters of blindoeken. kom maar hier met dat ding.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden