Beste forumleden,
Afgelopen week heb ik een luistersessie gehad bij een hifi zaak. Het ging om de Marantz PM15-S2 inclusief een aantal speakers waaronder de Monitor Audio GX-200, Dynaudio Excite X32 en een aantal boekenplank speakers.
Ik had een CD meegenomen met nummers van Norah Jones (Come Away With Me, Sunrise), Nelly Furtado (Try, Say), Alicia Keys (Empire State of Mind Part II), Adele (Rollin') en Taio Cruz (Break your heart).
Ik begon eerst met luisteren op diverse boekenplank speakers van B&W, Dynaudio etc waarna ik overstapte op de vloerstaande speakers. Het verschil was voor mij buitengewoon significant. De vloerstaande speakers brachten meer dynamiek, breder geluidsbeeld en meer 'punch'.
Vervolgens bleef ik luisteren naar de Monitor Audio GX-200 en de Dynaudio Excite X32. Ik vond de Dynaudio iets te laid back en dus terughoudend, terwijl ik de Monitor Audio weer bij bepaalde nummers iet te uitbundig vond in bass. Bij muziek van Norah Jones klonk de Monitor Audio GX-200 uitstekend, maar zodra ik popmuziek luisterde zoals Taio Cruz werd liep de bass gewoonweg vol, terwijl ik op de versterker de bass terug had gedraaid.
Dus ik ben er nog niet helemaal uitgekomen en ik zal nog een keer komen luisteren, maar dan zal de Monitor Audio GX-200 afgezet worden tegen een Dali en een Dynaudio X36.
Ik zal de versterker en speakers niet alleen voor muziek gebruiken, maar ook voor films.
Mocht een van jullie nog een andere type/merk speakers aanraden in de range van Monitor Audio GX-200 - Dynaudio Excite x32, dan hou ik me aanbevolen.