Wim en Arjan, bedankt voor jullie input.
Ik begin wat door te draaien denk ik. Ik wil eigenlijk niet teveel op de specificaties letten die de fabrikanten trots vermelden op hun websites.
Wim, i.p.v. de 809 zou ik ook de 609 kunnen overwegen. Voor mijn gebruik wellicht al voldoende.
Dus:
*Onkyo 609 (809) met bijpassende bluray. Is de bluray 309 al voldoende? Ik denk het wel, in 2011 hoef je, met hdmi, niet meer zoveel te investeren in een bron.Zojuist contact gehad met een lokale winkel en die is wel iets duurder dan de goedkoopste optie via internet, maar hij heeft er toch een mooie prijs van gemaakt. De monteur daar sprak duidelijk zijn voorkeur uit voor Marantz, met name op stereogebied staat dat merk zijn mannetje met zijn receivers. De voeding schijnt nogal goed te zijn. Op surroundgebied was Denon een goede keuze zei hij. Enfin, ik heb maar één set nodig
en het is de Marantz geworden.
*Marantz SR5006 met UD5005
* Denon AVR-1912 met bijpassende bluray.
Een van deze drie zou het kunnen worden. Liefst vandaag nog, want ik heb al drie dagen geen receiver meer.
Enne... veel luisterplezier samen. Ik neem aan dat dat het doel van het bezoek is.