Luidsprekertips en ervaringen met SR 6004

Gestart door Arjen, augustus 15, 2011, 10:19:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: pietr op augustus 26, 2011, 21:54:47
Woonkamer is ongeveer 5 bij 8 meter.

De SR5006 is wel een model lager, maar de techniek is weer twee jaar jonger. Waarschijnlijk zal er wel e.e.a. aan techniek uit de 6xxx serie in zitten.

De NR1602 heb ik vanmiddag gehoord (op KEF X500) en klonk goed. Toch zal die het niet worden denk ik. Ik vermoed de SR5006. Ik ben geen audio- en videofiel, maar wil wel een aardig geluid hebben.

Onkyo wordt niet echt aangeraden in de winkels. Wellicht is Onkyo inmiddels kwalitatief weer op niveau, maar de publieke opinie is moeilijk te veranderen/manipuleren.

Combi van Onkyo 609 receiver met 809 bluray speler heb ik ook overwogen. Maar heb ook naar Yamaha gekeken. De ene zegt: prima, niet te scherp geluid, de ander zegt: veel te fel en direct  :-o. Weet jij het nog???

Onkyo is marktleider in NL (GFK)

En goede verkopers verkopen alleen maar wat op voorraad staat of bonus heeft

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: pietr op augustus 27, 2011, 10:26:29
Wim en Arjan, bedankt voor jullie input.

Ik begin wat door te draaien denk ik. Ik wil eigenlijk niet teveel op de specificaties letten die de fabrikanten trots vermelden op hun websites.

Zojuist contact gehad met een lokale winkel en die is wel iets duurder dan de goedkoopste optie via internet, maar hij heeft er toch een mooie prijs van gemaakt. De monteur daar sprak duidelijk zijn voorkeur uit voor Marantz, met name op stereogebied staat dat merk zijn mannetje met zijn receivers. De voeding schijnt nogal goed te zijn. Op surroundgebied was Denon een goede keuze zei hij. Enfin, ik heb maar één set nodig  :-D en het is de Marantz geworden.



Ja, :yes: een beest van een voeding...daarom weegt de hele receiver wel 10,6 kilo... :wink:  HLP
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Je moet dit trouwens niet persoonlijk opvatten Pietr...is meer een knipoog naar de heren verkopers... pompom
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES