Luidsprekertips en ervaringen met SR 6004

Gestart door Arjen, augustus 15, 2011, 10:19:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Citaat van: pietr op augustus 26, 2011, 21:54:47
Woonkamer is ongeveer 5 bij 8 meter.

De SR5006 is wel een model lager, maar de techniek is weer twee jaar jonger. Waarschijnlijk zal er wel e.e.a. aan techniek uit de 6xxx serie in zitten.

De NR1602 heb ik vanmiddag gehoord (op KEF X500) en klonk goed. Toch zal die het niet worden denk ik. Ik vermoed de SR5006. Ik ben geen audio- en videofiel, maar wil wel een aardig geluid hebben.

Onkyo wordt niet echt aangeraden in de winkels. Wellicht is Onkyo inmiddels kwalitatief weer op niveau, maar de publieke opinie is moeilijk te veranderen/manipuleren.

Combi van Onkyo 609 receiver met 809 bluray speler heb ik ook overwogen. Maar heb ook naar Yamaha gekeken. De ene zegt: prima, niet te scherp geluid, de ander zegt: veel te fel en direct  :-o. Weet jij het nog???

Denk dat de marge op een te dure Marantz gewoon veel interesanter is dus gaan de heren verkopers (behalve te dure receivers) ook bullshit verkopen.
Ik weet dat in Arnhem en in Drenthe het tegendeel staat te spelen van wat de jongens in hun cheap pantalonnetjes je willen doen laten geloven.  :wink:

Just my 2 cents.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

Daarom zij ik ook al van dat je in een winkel niet altijd goed wordt voorgelicht , ik ben al heel wat jaren met audio bezig en heel veel gehoord

Wat beter is of meer voor je geld bied is met name afhankelijk van persoonlijke smaak en het model reciever er zitten uitschieters tussen maar ook minder bieden als ze waard zijn  :-)

Om te gaan luisteren met de speakers is echt het beste omdat je weet hoedat ze klinken acoustiek en de grootte van de ruimte kan daar wel invloed op hebben maar de basis hoe de speakers klinkt blijft hetzelfde en daarom kun je dan voor jezelf het beste vergelijk maken  byebye

pietr

De speakers kocht ik vorige week, nadat ik ze had beluisterd. De akoestiek in de winkel was heel anders en de speakers waren aangesloten op een dedicated versterker. We luisterden naar Spotify via Sonos. Op basis daarvan heb ik ze gekocht. Thuis klonk het zeker niet slechter.

Nu ik dit topic toch min of meer gekaapt heb: in de categorie € 600,- tot € 800,- zijn de receivers van Onkyo, Marantz en Yamaha dus aan elkaar gewaagd? Is dat zowel qua gebruikte onderdelen als qua klankkleur?
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

Marantz 81

dat is moeilijk te zeggen het zal elkaar niet zoveel ontlopen het is met name persoonlijke smaak de prijs van een product zegt niet altijd alles

klankkleur is wel anders waarbij naar mijn mening yamaha en onkyo dicht bij elkaar zitten en marantz wat warmer is

Ik kan jou niet overtuigen welke van de 3 te kopen , zelf zou ik voor Onkyo gaan  byebye

pietr

En Wim ook al volgens mij. Hmm... Ik zal er eens een nachtje over gaan slapen.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

Marantz 81

Lees nog een keer goed wat geschreven is  :wink:

WimPeu

Kwa specs is de Onkyo superieur tov de concurentie in zijn prijs klasse. Voor de prijs van een 5006 koop je ook (bijna) de 809 van Onkyo. Vergelijk nou die 2 eens met elkaar, puur op specs en mogelijkheden...

Marantz SR-5006


Onkyo TX-NR809
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pietr

#37
Wim, die 809 ziet er in ieder geval goed uit. Weet jij of er een stabiele voeding in zit? En denk je dat het echt alleen maar de naam is die Marantz een voorsprong geeft? Kun jij in enkele woorden de eigenschappen van jouw 808 beschrijven? Ik ga weer twijfelen.

Wie kan/durft hier iets te zeggen over de combinatie Onkyo - Tannoy (Revolution Signature)?
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

WimPeu

#38
Ik wil nou geen Onkyo ambassadeur gaan worden hoor. Probeer slechts mijn ervaring te delen.

Over de kwaliteiten van de 809 zou ik me niet druk maken die kan jouw speaker set met gemak aansturen. Ik heb de afgelopen jaren verschillende receivers gehad. o.a Marantz SR-8002 en een Denon AVR-3808. Dat waren allebei receivers die een stuk hoger in prijs in de markt stonden maar ze halen het niet bij deze midpriced Onkyo die ik nu heb. Al zeg ik het zelf maar de Onkyo geeft een pracht surround plaatje en in stereo doet ie niet veel onder voor vele malen duurdere stereo versterkers die ik heb en heb gehad.  Als je gewoon een stabiele bak wilt met vermogen te over met daarbij alle denkbare nieuwe snufjes (3D, Spotify, Audyssey MultiEQ XT, USB achterop, enz enz) en niet de hoofdprijs wilt betalen kun je niet om de 809 heen. Kwa specs staat ie gelijk met de SR-7005 (op de Audissey Pro mogelijkheid na maar wel weer met talloze andere optie's die de 7005 weer niet heeft) Nog een groot pluspunt tov de concurentie is een super eenvoudig in te leren AB. Heb ik ook nog niet eerder gezien (de eenvoud daar van bedoel ik dan heh) bij andere merken.

Zo en nu ga ik naar Arjan... byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

807 voor een prikkie  :yes:

KLIKKERDEKLIK

Ik weet de verschillen niet ten opzichte van de 809 ( 899 euro ) maar hij is wel erg goedkoop ,zijn natuurlijk nog meer zaken


Tot zo wim  byebye

pietr

#40
Wim en Arjan, bedankt voor jullie input.

Ik begin wat door te draaien denk ik. Ik wil eigenlijk niet teveel op de specificaties letten die de fabrikanten trots vermelden op hun websites.

Wim, i.p.v. de 809 zou ik ook de 609 kunnen overwegen. Voor mijn gebruik wellicht al voldoende.
Dus:
*Onkyo 609 (809) met bijpassende bluray. Is de bluray 309 al voldoende? Ik denk het wel, in 2011 hoef je, met hdmi, niet meer zoveel te investeren in een bron.


Zojuist contact gehad met een lokale winkel en die is wel iets duurder dan de goedkoopste optie via internet, maar hij heeft er toch een mooie prijs van gemaakt. De monteur daar sprak duidelijk zijn voorkeur uit voor Marantz, met name op stereogebied staat dat merk zijn mannetje met zijn receivers. De voeding schijnt nogal goed te zijn. Op surroundgebied was Denon een goede keuze zei hij. Enfin, ik heb maar één set nodig  :-D en het is de Marantz geworden.

*Marantz SR5006 met UD5005

* Denon AVR-1912 met bijpassende bluray.

Een van deze drie zou het kunnen worden. Liefst vandaag nog, want ik heb al drie dagen geen receiver meer.

Enne... veel luisterplezier samen. Ik neem aan dat dat het doel van het bezoek is.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

drees62

Citaat van: WimPeu op augustus 27, 2011, 09:41:07

Over de kwaliteiten van de 809 zou ik me niet druk maken die kan jouw speaker set met gemak aansturen. Ik heb de afgelopen jaren verschillende receivers gehad. o.a Marantz SR-8002 en een Denon AVR-3808. Dat waren allebei receivers die een stuk hoger in prijs in de markt stonden maar ze halen het niet bij deze midpriced Onkyo die ik nu heb.

Toch even een kleine aanvulling. Pas geleden sprak ik iemand van onze audioclub die zijn Onkyo 908 weer had verkocht omdat hij de stereokwaliteiten van dat ding ver beneden de maat vond. Zo zie je maar weer. Je kunt daarom niet zomaar zeggen dat een Onkyo beter presteert dan een Marantz. . . . of andersom.
Overigens vertelde hij er wel bij dat een vriend van hem een 808 had van Onkyo en dat die veel beter was. Misschien is die 808 gewoon een voltreffer geweest van Onkyo  :angel:

Veel belangrijker is de match van de versterker met de speakers i.c.m. met je eigen akoestiek. Ook gaat het om wat je zelf prettig vind klinken. Zo vind ik bijvoorbeeld dat het bij Wim super klinkt in stereo maar toch prefereer ik voor een avondje luisteren de Marantz-sound. Is puur een kwestie van persoonlijke smaak.
Wim is bijv rock 'n roll en ik meer west-coast,  :-D :-D :-D

Daarom ontkom je er eigenlijk ook niet aan om veel zelf te gaan luisteren, het liefst in je eigen luisterruimte. Ik koop zelf niet gauw meer iets wat ik niet thuis heb kunnen beluisteren in mijn eigen set-up.

pietr

#42
Ik heb een nieuw topic geopend om verder te gaan over mijn off-topic geneuzel  :roll:. Zie "Home Cinema". Dan kan het hier ook weer on-topic.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

Cornelis1921

 nonono
Citaat van: drees62 op augustus 27, 2011, 14:28:25
Citaat van: WimPeu op augustus 27, 2011, 09:41:07

Over de kwaliteiten van de 809 zou ik me niet druk maken die kan jouw speaker set met gemak aansturen. Ik heb de afgelopen jaren verschillende receivers gehad. o.a Marantz SR-8002 en een Denon AVR-3808. Dat waren allebei receivers die een stuk hoger in prijs in de markt stonden maar ze halen het niet bij deze midpriced Onkyo die ik nu heb.

Toch even een kleine aanvulling. Pas geleden sprak ik iemand van onze audioclub die zijn Onkyo 908 weer had verkocht omdat hij de stereokwaliteiten van dat ding ver beneden de maat vond. Zo zie je maar weer. Je kunt daarom niet zomaar zeggen dat een Onkyo beter presteert dan een Marantz. . . . of andersom.
Overigens vertelde hij er wel bij dat een vriend van hem een 808 had van Onkyo en dat die veel beter was. Misschien is die 808 gewoon een voltreffer geweest van Onkyo  :angel:

Veel belangrijker is de match van de versterker met de speakers i.c.m. met je eigen akoestiek. Ook gaat het om wat je zelf prettig vind klinken. Zo vind ik bijvoorbeeld dat het bij Wim super klinkt in stereo maar toch prefereer ik voor een avondje luisteren de Marantz-sound. Is puur een kwestie van persoonlijke smaak.
Wim is bijv rock 'n roll en ik meer west-coast,  :-D :-D :-D

Daarom ontkom je er eigenlijk ook niet aan om veel zelf te gaan luisteren, het liefst in je eigen luisterruimte. Ik koop zelf niet gauw meer iets wat ik niet thuis heb kunnen beluisteren in mijn eigen set-up.
Beste André, west-coast en Rock 'n Roll gaan uitstekend samen heb naast veel R'n R, ook veel west-coast zoals het comlete œvre van Steely Dan en 'The Nightfly' van Donald Fagen behoort tot mijn persoonlijke favorieten. Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Citaat van: drees62 op augustus 27, 2011, 14:28:25
Citaat van: WimPeu op augustus 27, 2011, 09:41:07

Over de kwaliteiten van de 809 zou ik me niet druk maken die kan jouw speaker set met gemak aansturen. Ik heb de afgelopen jaren verschillende receivers gehad. o.a Marantz SR-8002 en een Denon AVR-3808. Dat waren allebei receivers die een stuk hoger in prijs in de markt stonden maar ze halen het niet bij deze midpriced Onkyo die ik nu heb.

Toch even een kleine aanvulling. Pas geleden sprak ik iemand van onze audioclub die zijn Onkyo 908 weer had verkocht omdat hij de stereokwaliteiten van dat ding ver beneden de maat vond. Zo zie je maar weer. Je kunt daarom niet zomaar zeggen dat een Onkyo beter presteert dan een Marantz. . . . of andersom.
Overigens vertelde hij er wel bij dat een vriend van hem een 808 had van Onkyo en dat die veel beter was. Misschien is die 808 gewoon een voltreffer geweest van Onkyo  :angel:

Veel belangrijker is de match van de versterker met de speakers i.c.m. met je eigen akoestiek. Ook gaat het om wat je zelf prettig vind klinken. Zo vind ik bijvoorbeeld dat het bij Wim super klinkt in stereo maar toch prefereer ik voor een avondje luisteren de Marantz-sound. Is puur een kwestie van persoonlijke smaak.
Wim is bijv rock 'n roll en ik meer west-coast,  :-D :-D :-D

Daarom ontkom je er eigenlijk ook niet aan om veel zelf te gaan luisteren, het liefst in je eigen luisterruimte. Ik koop zelf niet gauw meer iets wat ik niet thuis heb kunnen beluisteren in mijn eigen set-up.

Die bestaat niet.. :wink:

En nu op weg naar de voorbereidingen voor mijn (ons  :-D) jaarlijkse festival. Dit jaar met als topper Queenie uit tjechie. De Queen tribute band van europa... HB
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES