De set van Rha007

Gestart door Rha007, augustus 07, 2011, 10:50:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Rha007

Ben nu een maand lid van dit mooie forum en het werd nu eens tijd om mijn set ook maar eens te tonen. De SR7005, speakers en sub heb ik pas een week in huis. Afgelopen Donderdag heb ik de ud5005 opgehaald om de set compleet te maken.

De bronnen:
- SR7005
- UD5005

De speakers:
- fronts ==> Dali Lektor 6 aangesloten met W&M LS-01 aan beide zijde banaan pluggen
- monitor ==> Dali Lektor 2 aangesloten met inakustik, aan beide zijden kale draad
- center ==> Dali LCR aangesloten met W&M LS-03 aangesloten op de receiver met banaan en speaker zijde kaal
- sub ==> REL T5  aangesloten met de supra sub cable
- streaming ==> Sonos zoneplayer 90, bridge 100 en remote cr200

Verder heb ik nog een wd live mediaplayer en de tv is een good old panasonic plasma th-42py700fa. Hopelijk word deze binnen een jaar door een 50" vervangen  :-P
Ik heb gekozen voor W&M bekabeling omdat deze mijn inziens de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben. Alle hdmi kabels zijn ook van W&M.

De plaatjes:
genomen vanaf de sweetspot


de monitors staan niet optimaal opgesteld, maar het kan niet anders


closeupje


de rest van de apparatuur


Over een week of 4 komt er een lekker dik vloerkleed van 2.50mtrx3.00mtr te liggen en komen er dikkere paneel gordijnen in de schuifpui te hangen, wat de akoestiek alleen maar zal verbeteren. Uiteraard zal er dan een nieuwe Audessy meting gedaan moeten worden.

Mijn wishlist:
betere (dikkere) bekabeling voor de monitor speakers en zoals gezegd een 50" plasma.
banaan pluggen voor de speaker zijde van de lcr, maar deze zijn reeds onderweg.

Het enige wat tot nu toe is tegen gevallen, is dat de spade's die bij de W&M geleverd worden met geen mogelijkheid op de receiver passen. De ruimte aan de achterkant van de SR7005 is volgens mij ontworpen voor aansluiting met kale draad. Hetzelfde geldt voor de Dali's, hier passen de spades helaas ook niet op. Daarom is de lcr aan de speaker zijde aangesloten met kale draad, maar de banaan pluggen zijn onderweg  :wink:

WimPeu

Welkom pompom

Mooie, en inmiddels populaire comb hier.  notworthy

Enorme ruime kamer zeg.  notworthy Nadeeltje...Je sweetspot is wel erg ver van je set vandaan  :-o of lijkt dat alleen maar zo op de foto. Lijkt me enorm moeilijk om met zo een afstand een goede geluidsdruk op te bouwen.

Geniet er van en veel post en lees plezier hier. 

PS

Goede muziek keuze zeg...Joe Bonamassa.... HB

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

WimPeu

Zie ik nou Dali front speakers in je introductie verhaal staan...op de foto lijken het net Focal's...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Wekom. Mooie set hoor. Marantz-Dali schijnt ook een erg prettige combi te zijn ¿


Sander.

lo

Welkom hier en een bijzonder mooi plaatje weer gecreëerd. Ben benieuwd naar je bevindingen tgv de extra demping die er gaat komen. Ook een toekomstig audissy pro ontdekker schat ik zo maar.

Veel plezier d'r van en hier op het forum.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Musicman

Citaat van: WimPeu op augustus 07, 2011, 11:04:34
Welkom pompom

Mooie, en inmiddels populaire comb hier.  notworthy

Enorme ruime kamer zeg.  notworthy Nadeeltje...Je sweetspot is wel erg ver van je set vandaan  :-o of lijkt dat alleen maar zo op de foto. Lijkt me enorm moeilijk om met zo een afstand een goede geluidsdruk op te bouwen.

Geniet er van en veel post en lees plezier hier. 

PS

Goede muziek keuze zeg...Joe Bonamassa.... HB
[/quote


stupid   
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Marantz 81

Mooie set  :yes: veel plezier ervan  pompom

JohnWx

Citaat van: xander32 op augustus 07, 2011, 11:14:29
Wekom. Mooie set hoor. Marantz-Dali schijnt ook een erg prettige combi te zijn ¿


Sander.

volgens mij komt er via dit forum geheime reclame of signalen binnen die je hersenen wel waarnemen maar je niet kan zien met het blote oog  :-D


kan niet anders  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Rha007

Allen dank voor de positieve reacties.
De afstand van de fronts tot aan de luister posities is links rond de 6mtr en rechts rond de 5.5mtr. Door de groothoek lens oogt het allemaal veel groter, want van muur tot muur is de woonkamer 8mtr.
De frontjes van de fronts heb ik op z'n kop geplaats zodat de tweeters zichtbaar zijn. Normaal gesproken verdwijnt de tweeter ook achter het doek, maar ik vind het wel mooi staan zo 8-)

Stadium III

Mooie bekende set de SR en UD !

Je zit wel ver van de tv af maar goed dat zijn keuze's ik zou zelf meer naar voren gaan zitten

Verder ziet het er allemaal zeer netjes uit toppie !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

#10
Citaat van: Rha007 op augustus 07, 2011, 10:50:38


Het enige wat tot nu toe is tegen gevallen, is dat de spade's die bij de W&M geleverd worden met geen mogelijkheid op de receiver passen. De ruimte aan de achterkant van de SR7005 is volgens mij ontworpen voor aansluiting met kale draad. Hetzelfde geldt voor de Dali's, hier passen de spades helaas ook niet op. Daarom is de lcr aan de speaker zijde aangesloten met kale draad, maar de banaan pluggen zijn onderweg  :wink:

Heb je die zwarte plugjes van de ls-aansluiting er wel uit gepeuterd? Moet volgens mij gewoon kunnen met banaanpluggen ipv spades. En die kun je aan de LS-01 schroeven.
Helaas staat daar nooit wat van in de handleiding, had het ook weer bij m'n PM 15 S2.

jowa

Welkom, hele mooie AV-set.   pompom pompom

Rha007

Citaat van: drees62 op augustus 07, 2011, 15:16:43
Heb je die zwarte plugjes van de ls-aansluiting er wel uit gepeuterd? Moet volgens mij gewoon kunnen met banaanpluggen ipv spades. En die kun je aan de LS-01 schroeven.
Helaas staat daar nooit wat van in de handleiding, had het ook weer bij m'n PM 15 S2.

Dat heb ik dus ook gedaan, de spade's passen niet maar de banaan wel zoals ik al schreef :wink:
Het is idd mooi dat zowel banaan als spade's bij de w&m's geleverd worden en dat je ze er zo op kan schroeven.
Alleen jammer dat ik de kabel voor de center speciaal op maat had laten maken en enerzijds banaan en anderzijds spade's had laten monteren. Vind dat ze in de winkel waar ik de set heb gekocht, dit wel even hadden kunnen vertellen.
Ook vind ik het vreemd van Marantz dat ze de ruimte aan de achterkant van de sr7005 zo krap hebben gehouden. Snap dit eigenlijk niet.

En Joe Bonamassa klinkt lekker he  HB ?! Gisteren een blue ray van John Mayer gekocht, klinkt ook heel lekker. Die gast kan aardig tokkelen  :yes:

WimPeu

Citaat van: Rha007 op augustus 07, 2011, 16:51:21
Citaat van: drees62 op augustus 07, 2011, 15:16:43
Heb je die zwarte plugjes van de ls-aansluiting er wel uit gepeuterd? Moet volgens mij gewoon kunnen met banaanpluggen ipv spades. En die kun je aan de LS-01 schroeven.
Helaas staat daar nooit wat van in de handleiding, had het ook weer bij m'n PM 15 S2.

Dat heb ik dus ook gedaan, de spade's passen niet maar de banaan wel zoals ik al schreef :wink:
Het is idd mooi dat zowel banaan als spade's bij de w&m's geleverd worden en dat je ze er zo op kan schroeven.
Alleen jammer dat ik de kabel voor de center speciaal op maat had laten maken en enerzijds banaan en anderzijds spade's had laten monteren. Vind dat ze in de winkel waar ik de set heb gekocht, dit wel even hadden kunnen vertellen.
Ook vind ik het vreemd van Marantz dat ze de ruimte aan de achterkant van de sr7005 zo krap hebben gehouden. Snap dit eigenlijk niet.
En Joe Bonamassa klinkt lekker he  HB ?! Gisteren een blue ray van John Mayer gekocht, klinkt ook heel lekker. Die gast kan aardig tokkelen  :yes:

Volgens mij is dat bij alle receivers het geval. Zou anders veel te veel ruimte in gaan nemen achter op het apparaat.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Dennis E36

Welkom op t forum!

Mooie apparatuur :yes:

Joe Bonamassa doet het inderdaad ook erg goed. Had je "Live at Royal Albert Hall" opstaan?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp