De set van Rha007

Gestart door Rha007, augustus 07, 2011, 10:50:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rha007

Yep, klinkt heel lekker met m'n nieuwe set moet ik zeggen.

JohnWx

Citaat van: Rha007 op augustus 09, 2011, 00:15:15
Yep, klinkt heel lekker met m'n nieuwe set moet ik zeggen.

kan niet klinkt alleen met een mooi kleed  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Rha007

Als de aanpassingen in het interieur straks gedaan zijn, dan zal het idd nog mooier klinken.
Maar alles klinkt nu al voller en gedetailleerder in vergelijking met m'n vorige set, dus mijn lol kan niet meer stuk  :wink:

TurboMarco

Mooie set en wow wat een flinke kamer  :-o
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Cornelis1921

 :yes: Dikke voldoende voor deze puike set. Heb zelf geen HT, maar kan mij goed voorstellen dat het fantastisch kan klinken. Rha007, groeten van Cor. - En veel plezier ermee!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rha007

Nogmaals bedankt voor de complimenten.
Nou, het vloerkleed is besteld, maar omdat ie nogal flink aan de maat is, duurt het minimaal 4 weken voordat ie er is.
Moet dus nog flink geduld hebben, maar weet zeker dat dit een flinke impact op de akoestiek zal hebben  pompom

cheese

welkom man en succes met je kleed straks..........

groeten Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Rha007

Vrijdag terug gekomen van vakantie, gisteren het vloerkleed opgehaald en vanmorgen een nieuwe audyssey meting gedaan volgens de aanwijzingen van Ron  hello
De monitor/surround speakers had ik voor onze vakantie al anders opgesteld en ietwat ingedraaid.
Het enige vreemde vind ik de fader setting, maar laat het even voor wat het is de komende dagen en ga op het gemak het eea beluisten.
Nog maar wat plaatjes..




Stadium III

De fader setting is het volume per speaker

FL is bij mij -4.0
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Rha007

Al enige tijd liep ik te twijfelen over de kwaliteit van het stereo geluid. Het stereo beeld was mij niet warm en vol genoeg, het klonk mij net even iets te vlak allemaal. Het dikke vloerkleed wat na de ht set was gekomen gaf al een hele verbetering, maar had er stiekem iets meer van verwacht, wat eigenlijk ook weer onterecht is.
Heb daarom een MF V-dac op proef staan en moet zeggen dat het tot mijn stomme verbazing een groot verschil is. Had dit echt niet verwacht  :roll:
Het is nu allemaal wat warmer, voller en iets minder scherp.
Heb eerst een aantal nummers met en zonder dac gespeeld en toen het testen beperkt tot twee nummers, om zo te kijken of ik mezelf niet voor de gek hield. Voorlopig een dikke plus voor de dac  pompom
I'm confused and  :-o

WimPeu

Citaat van: Rha007 op november 08, 2011, 20:03:21

Het is nu allemaal wat warmer, voller en iets minder scherp.


Als in:  Wolliger, minder detail, geluid niet los van je speakers?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op november 08, 2011, 20:36:04
Citaat van: Rha007 op november 08, 2011, 20:03:21

Het is nu allemaal wat warmer, voller en iets minder scherp.


Als in:  Wolliger, minder detail, geluid niet los van je speakers?

Grappig dit doet mij denken aan mijn UD7006 en SR7005. Vond/vind het ook allemaal wat koel, niet vol en warm genoeg. Zeker met het geluid van de SR8002 in mijn achterhoofd. Al is het bij mij een stuk beter geworden door wat schuifwerk van de speakers.
Marantz Cinema 40, SACD 30n
Rotel RB-991
X-box Series X (KODI)
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

TE KOOP:
Dune HD Max
Wharfedale Opus 2

Niber

Welke V-dac heb je staan? De "oude" of de V-dac II?

Dat het zo'n verschil geeft ten opzichte van de SR7005 vind ik wel gek, die is van zichzelf al niet misselijk qua dac toch...Bij mijn PM5003 (waar geen dac in zit) kan ik er helemaal inkomen, maar dit verbaast me serieus!!
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Rha007

Het is de oude versie.
Ben absoluut geen expert en heb nog een hoop te leren waar het om hifi gaat, maar had niet verwacht dat deze dac die van de marantz zou overtreffen.