De set van Rha007

Gestart door Rha007, augustus 07, 2011, 10:50:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Niber

Dat had ik dus ook niet verwacht...Of beter gezegd, ik zou meer verwachten van de SR7005!!
Dit is ook de dac (of de nieuwe) die op mijn lijstje staat (net als zoveel dingen), puur om de prijs/kwaliteit verhouding.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

still life

Citaat van: WimPeu op november 08, 2011, 20:36:04
Citaat van: Rha007 op november 08, 2011, 20:03:21

Het is nu allemaal wat warmer, voller en iets minder scherp.


Als in:  Wolliger, minder detail, geluid niet los van je speakers?

:-D

Citaat van: Rha007 op november 09, 2011, 10:54:01
Ben absoluut geen expert en heb nog een hoop te leren waar het om hifi gaat, maar had niet verwacht dat deze dac die van de marantz zou overtreffen.

niks mis met de 'vertaler' in de SR  :no:
zou eerder je weergevers (fronts) eens kritisch bekijken/luisteren..  :angel:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Rha007

Hm, da's nou net iets wat ik niet horen wil  :-(
Misschien wel een terrechte opmerking, maar heb de set nog niet zo lang en om nu al weer aan andere fronts te denken gaat me net iets te ver  :wink:

still life

met een goeie speaker upgrade kun je sprongen voorwaarts maken inzake geluidsverbetering

andere dac's, etc..  :zzz:..

zie het maar een beetje als kijken met een paardebril op,
je hebt pas kans op vol zicht eens de schellen afvallen..

alleen valt er dan weer zoveel te zien, dat er nog steeds tunnelvisie kan optreden..
teveel focus op details & the big picture gaat ook weer aan je voorbij

audio.. tricky business, niet ?   nopompom

wil trouwens je set niet neerhalen, mooie receiverkeuze alvast..   :-D

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

Citaat van: still life op november 10, 2011, 14:30:16
met een goeie speaker upgrade kun je sprongen voorwaarts maken inzake geluidsverbetering

andere dac's, etc..  :zzz:..

zie het maar een beetje als kijken met een paardebril op,
je hebt pas kans op vol zicht eens de schellen afvallen..

alleen valt er dan weer zoveel te zien, dat er nog steeds tunnelvisie kan optreden..
teveel focus op details & the big picture gaat ook weer aan je voorbij

audio.. tricky business, niet ?   nopompom

wil trouwens je set niet neerhalen, mooie receiverkeuze alvast..   :-D
S.L. je slaat, zoals gewoonlijk weer eens de spyker op den kop. byebye Cor
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

TurboMarco

Ik kan mij er ook heel goed in vinden ,voordat ik de EX4 speakers had heb verschrikkelijk veel verschillende hardware gehad op veel verschillende luidsprekers waaronder niet de minste ,denk daarbij aan de Mission 754Freedom en de Vector 0 ,en niet te vergeten de B&W DM2A en een boel DIY speakers .
Ik was altijd aan het klooien met verschillende cd spelers,dacs,en ook kabeltjes tot op het moment dat ik de EX4 speakers in handen kreeg ,toen ging het gelijkmatig van upgraden van hardware naar het zogenaamde downgraden van de versterkers ,cd spelers enz enz ,het maakte voor mij immers niet zoveel meer uit want de sound waar ik altijd al op zat te wachten was reeds voorhanden ...... de luidsprekers dus  :-) ,natuurlijk denk je in het begin of die sound nog wat te tweaken valt ,maar de verbeteringen zijn van die orde dat je gaat afvragen of er echt wel iets veranderd cq verbetert ,die verschillen zijn dan zo klein dat je dan net zo goed iets aan het inbeelden bent .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Rha007

Ik wil gewoon eerst met de meest betaalbare oplossingen beginnen. Nu al naar andere speakers uitkijken, geeft hier in huis op z'n zachts gezegd een beetje wrijving  :wink:
Tis gewoon balen dat ik behalve hifi nog andere dure hobby's heb  nopompom

still life

Wie het kleine niet (waard)eert, is het grote niet weerd !

                                 notworthy
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81

Als je zelf een duidelijk verschil hoort met de DAC dan is het een overweging of het de moeite waard is  :-)

Ben het er ook wel mee eens dat speakers het belangrijkste zijn je apparatuur kan nog zo goed zijn maar als je niet de juiste speakers hebt dan wordt het nooit wat ,maar als je gevonden hebt wat jij het beste vindt klinken ben ik zelf weer van mening dat er met betere cd speler en versterker wel grote winst te behalen is ,praat ik wel over mijn ervaringen met stereo apparatuur

Als ik zelf de andere dure hobbie,s ook niet zou hebben had hier nu een Accuphase set gestaan  shutup maar er is nog meer als alleen de audio hobbie voor mij  pompom

lo

Citaat van: Marantz 81 op november 13, 2011, 10:23:12
Als ik zelf de andere dure hobbie,s ook niet zou hebben had hier nu een Accuphase set gestaan  shutup maar er is nog meer als alleen de audio hobbie voor mij  pompom

notworthy notworthy pompom
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rha007

Citaat van: still life op november 11, 2011, 18:57:40
Wie het kleine niet (waard)eert, is het grote niet weerd !

                                 notworthy
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in en is ook mijn gedachte. Het is ook weer niet zo dat de set belabberd klinkt, of dat ik spijt heb van deze aankoop, absoluut niet. Ben echt heel happy met m'n eerste serieuze ht-set.
Maar ik mis gewoon qua stereo soms het eea en probeer dmv simpele/betaalbare aanpassingen het uiterste uit de set te halen.

cz79

Als de DAC werkt (voor nu) dan is ht toch prima, je kunt later als je er aan toe ben altijd nog eens op zoek naar andere luidsprekers.....Lekker veel M&G's af gaan dan hoor je een hoop andere sets en andere combi's, is een leuke manier om mensen (forumleden) te ontmoeten en kennis te maken met andere apparatuur en luidpsprekers.

Rha007

Citaat van: cz79 op november 13, 2011, 11:45:10
Lekker veel M&G's af gaan dan hoor je een hoop andere sets en andere combi's, is een leuke manier om mensen (forumleden) te ontmoeten en kennis te maken met andere apparatuur en luidpsprekers.
Had ik ook al aan gedacht en hou het M&G draadje ook goed in de gaten  :wink:
Wil hier in huize Rha007 ook wel wat organiseren, omdat ik benieuwd ben naar de mening van de wat meer gevorderde leden en eventuele suggesties en het me gewoon leuk lijkt om mensen met dezelfde interesses eens te ontmoeten.
Zal helaas nog wel even duren, omdat de woonkamer nu vol staat met een ziekenhuisbed, rollator en rolstoel omdat m'n vrouw herstellende is van een operatie.
Maar word zeker vervolgd  pompom

still life

Citaat van: Rha007 op november 13, 2011, 10:41:23
Citaat van: still life op november 11, 2011, 18:57:40
Wie het kleine niet (waard)eert, is het grote niet weerd !

                                 notworthy
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in en is ook mijn gedachte. Het is ook weer niet zo dat de set belabberd klinkt, of dat ik spijt heb van deze aankoop, absoluut niet. Ben echt heel happy met m'n eerste serieuze ht-set.
Maar ik mis gewoon qua stereo soms het eea en probeer dmv simpele/betaalbare aanpassingen het uiterste uit de set te halen.

je hebt een zeer ruime kamer ter beschikking, imho zit je veel te ver af van je speakers  :angel:
denk dus eens goed na over een andere schikking, daarbij moet je proberen te werken naar een ideale opstelling
lees: de kamer inrichten naar je speakers toe ipv die ergens makkelijk weg te zetten  :wink:

nog tips: voorzie ook ruimte achter je speakers & achter je zithoek
zo maak je gebruik v/d kamerakoestiek als extra dimensie/component in de set (play the room)

& het kost je allemaal geen cent, alleen wat (bedenk) tijd & schuifwerk
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

cz79

Vaak wordt een ratio van 84% gehanteerd, dus de afstand tussen de luidsprekers zou dan 84% moeten zijn ten opzichte van de afstand van de luisterplek (jij dus) naar de tweeters. Over het algemeen komen veel luidsprekers goed tot hun recht als deze ratio gehanteerd wordt.