Citaat van: cz79 op september 09, 2011, 18:37:23
Ik zou niet weten waarom...ik had toch al eerder verteld dat het bij mij (lijkt) te werken, heeft niets met clippen te maken, alleen je moet opletten dat je hem niet zet op 100db en hoger, verder niets aan de hand...
Het is een CD met geluidssignaal, "Utility To Demagnetize Audio Equipment".
Kan iemand mij uitleggen waarom dit geluidssignaal
demagnetiseert, en een muziekstukje niet (of juist magnetiseert). Wat is het verschil?
Vroeger met magnetische geluidsdragers was het wel anders, je had dan een opname/weergavekop die met magnetisme werkte. En die kon je af en toe demagnetiseren.
Maar nu, CD's, optische lezer. En wat wordt er magnetisch in de apparatuur?
De clou is dat je met de Demagic zo'n pokkeherrie hoort, dat daarna alles beter klinkt. Niet omdat het apparaat gedemagnetiseerd is, maar omdat je oren het prettiger vinden klinken na die herrie.
En niet te vergeten wat er zich tussen de oren afspeelt.
Daarom beveelt Densen een wekelijkse herhaling aan (dat je het maar niet vergeet!)
En dan, als het niet clipped, waarom dan tot 100dB? En waarom precies 100dB?
Ik vind het allemaal prima, maar mis altijd weer enige technische (en zo mogelijk wetenschappelijke) onderbouwing. Dat maakt dit soort verhalen tot een mythe.
Word wakker, laat je niet bedotten. Bedenk dat Hans Klok een meisje kan doorzagen en weer herstellen. Prachtig!! Daarvan weten we zeker dat het niet kan, maar we genieten er wel van omdat de illusie geweldig wordt uitgevoerd.
Het leven zit vol met illusies, ook al hebben we het soms niet door.
ron