Densen DeMagic

Gestart door Maurice, juli 13, 2011, 21:09:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

SMarcel

#15
Tweaks overtuigen alleen als je ervoor open staat en als jezelf hiervan getuige bent.

Ik ben ooit getuige geweest van de tweak met de bekende BEAK (metalen kegel welke een beetje hol is gedraaid) van Totem. Tijdens een spelende demonstratie werden deze van de bovenzijde van de speakers (ik meende de Hawk) gehaald en waarempel, het verschil was duidelijk waarneembaar. Of je het mooi vind, dat is aan jezelf, maar dat het wat doet kan elke leek waarnemen.

Zo ook een keer een tweak bij de importeur van Nordost welke een paar hele dure onderplaten had meegenomen naar de beurs en aldaar ook weer spelend de CD-speler van de plaat afhaalde en het geluid een stuk "vlakker" werd.

Ik denk dus dat het hoofdzakelijk overtuiging is en zeker ook het ervoor openstaan of in geloven.

Ik heb ergens ook nog zo'n stoorzender CD liggen en ga deze maar eens aan de test onderwerpen.

Groeten,

Marcel

Maurice

Citaat van: SMarcel op augustus 04, 2011, 15:20:04
Ik heb ergens ook nog zo'n stoorzender CD liggen en ga deze maar eens aan de test onderwerpen.

Groeten,

Marcel
en?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SMarcel

Ik ben mijn SM-80 nu even kwijt, heb daar nog geen tijd voor gehad.

Toen ik mijn SM-80 net terug had van HAL9000 heb ik eerst naar dat resultaat geluisterd en dat was al heel goed. Dat heeft een kleine week geduurd en toen sprong de SM-80 steeds in zijn protect bij een wat hoger volume.

Gister heeft i2Paq de SM-80 bij mij opgehaald en neemt deze (samen met zijn eigen apparatuur) mee naar HAL9000.

Als deze terugkomt ga ik dit toch even uit testen.

Wordt vervolgd.

Groeten,

Marcel

Whisper.nl

Citaat van: Maurice op augustus 31, 2011, 23:02:19
Citaat van: SMarcel op augustus 04, 2011, 15:20:04
Ik heb ergens ook nog zo'n stoorzender CD liggen en ga deze maar eens aan de test onderwerpen.

Groeten,

Marcel
en?

Eh Maurice als je de cd kwijt wil, wil ik 'm wel, tegen een voor beiden redelijke prijs, van je overnemen hoor.

ik hoor graag.

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Niber

Citaat van: Whisper.nl op september 01, 2011, 09:36:22
Citaat van: Maurice op augustus 31, 2011, 23:02:19
Citaat van: SMarcel op augustus 04, 2011, 15:20:04
Ik heb ergens ook nog zo'n stoorzender CD liggen en ga deze maar eens aan de test onderwerpen.

Groeten,

Marcel
en?

Eh Maurice als je de cd kwijt wil, wil ik 'm wel, tegen een voor beiden redelijke prijs, van je overnemen hoor.

ik hoor graag.

Groet Whisper.

Heb jij ervaringen met zulke cd's, Whisper? Of wil je dit juist gaan proberen of het wellicht wat voor je kan zijn?

Ben wel benieuwd naar de ervaringen van de "tweakers" hier nl., en dan kom ik toch in eerste instantie bij jou uit.  :yes:
Zelf ben ik uiteraard sceptisch, maarrr...zelfs mijn ouders hadden eerder zo'n "schoonmaak-cd". Zal ze eens vragen of ze hem nog ergens hebben liggen.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

Ik dacht trouwens toen ik snel de titel las dat het om een dac ging en vond het van Densen al raar dat ze de naam van de Cambridge Audio DacMagic overnamen.  Dat heeft zo'n bedrijf als Densen toch niet nodig....  redface Nou blijkbaar niet dus.  clown1
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Whisper.nl

Hoi Niber,

Ik ken en gebruik de cd niet (wel de schoonmaak cd)

Maar ik vind een "nieuwe" tweak, die niet al te duur is, altijd leuk om uit te proberen.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Niber

Citaat van: Whisper.nl op september 01, 2011, 11:33:34
Hoi Niber,

Ik ken en gebruik de cd niet (wel de schoonmaak cd)

Maar ikvind een "nieuwe" tweak, die niet al te duur is, altijd leuk om uit te proberen.

Groet Whisper
Aah als het zo ver mag komen lees ik je bevindingen graag.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

drees62

#23
Zou een gebrande versie ook werken?  :wink: :-D

http://avaxhome.ws/music/format_bitrate/lossless/Densen_Beat_DeMagic.html

Misschien een luistervergelijk bij Fritz  :schater:


Maurice

Whisper, heb je het al geprobeerd?

Een gebrande versie zou denk ik ook gewoon moeten lukken, zou niet weten waarom niet?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

cz79

Wel heel hard de kamer uitrennen als je de CD op luisterniveau aanzet (eigenlijk iets zachter want de CD is +3dB 'opgenomen' ). Ik heb hem ook en bij mij heb ik het idee dat de CD echt werkt!

@Whisper, ik kan hem wel naar je toe sturen, ik heb de CD ook gekopieerd dus...

Perfect_audio

Citaat van: cz79 op september 09, 2011, 08:00:21
Wel heel hard de kamer uitrennen als je de CD op luisterniveau aanzet (eigenlijk iets zachter want de CD is +3dB 'opgenomen' ). Ik heb hem ook en bij mij heb ik het idee dat de CD echt werkt!

Mooi, gegarandeerd clipping.
Dat werkt pas echt goed!

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op september 09, 2011, 08:00:21
Wel heel hard de kamer uitrennen als je de CD op luisterniveau aanzet (eigenlijk iets zachter want de CD is +3dB 'opgenomen' ). Ik heb hem ook en bij mij heb ik het idee dat de CD echt werkt!

@Whisper, ik kan hem wel naar je toe sturen, ik heb de CD ook gekopieerd dus...

Dank voor het aanbod CZ79 maar het hoeft niet, ik heb al een assist gehad van Maurice.  :-D
Staat al op een cd. Door de drukte nog geen tijd gehad.
(koelkast defect moest een nieuwe uitzoeken enz)

Zal in de loop van de volgende week eens kijken als niemand thuis is.

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Musicman

Citaat van: Whisper.nl op september 09, 2011, 13:10:20
Citaat van: cz79 op september 09, 2011, 08:00:21
Wel heel hard de kamer uitrennen als je de CD op luisterniveau aanzet (eigenlijk iets zachter want de CD is +3dB 'opgenomen' ). Ik heb hem ook en bij mij heb ik het idee dat de CD echt werkt!

@Whisper, ik kan hem wel naar je toe sturen, ik heb de CD ook gekopieerd dus...


koelkast defect moest een nieuwe uitzoeken enz

Hoi Whisper........succes met het uitzoeken van een nieuwe koelkast.
Ik heb pas geleden ook een andere moeten kopen........en dat was nog niet zo makkelijk  violent1
Maar goed.........nu staat het bier e.d. weer koud.
(toch wel lekker bij het luisteren naar de muziek. :wink:)

Zal in de loop van de volgende week eens kijken als niemand thuis is.

De Densen cd is NIET bedoeld om naar te kijken hoor... :-o :? clown1 :schater:

groet Whisper
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

cz79

Ik doe het sowieso één keer per week, het is maar drie minuten en ik heb zoals eerder gezegd het idee dat het werkt. Baadt het niet dan schaadt het niet.