Densen DeMagic

Gestart door Maurice, juli 13, 2011, 21:09:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Musicman

+1  stupid

Ik vond het een vreemd verhaal, toen ik zo'n 10 jaar geleden deze cd in m'n handen kreeg.
Maar toen ik hem ging gebruiken, had ik wel het gevoel dat het werkte.

Ja.......ik zeg "gevoel", omdat het (voor mij) niet echt te testen is.... :-(

Er zijn zoveel dingen zoals Groene markers, alcohol voor cd's en afsluitcapjes voor in-uitgangen.
Alles is best, en iedereen is vrij om zelf te ervaren of iets (voor hem of haar) werkt.

Voor mij is de Densen cd een "blijver".
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Whisper.nl

Citaat van: Musicman op september 09, 2011, 13:44:15
+1  stupid

Voor mij is de Densen cd een "blijver".

Leuk om te lezen.

Ik zal 'm zekers gaan uitproberen en verslag doen.

Greot Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

still life

Citaat van: Perfect_audio op september 09, 2011, 10:12:26
Citaat van: cz79 op september 09, 2011, 08:00:21
Wel heel hard de kamer uitrennen als je de CD op luisterniveau aanzet (eigenlijk iets zachter want de CD is +3dB 'opgenomen' ). Ik heb hem ook en bij mij heb ik het idee dat de CD echt werkt!

Mooi, gegarandeerd clipping.
Dat werkt pas echt goed!

ron

Citaat van: cz79 op september 09, 2011, 13:27:15
Ik doe het sowieso één keer per week, het is maar drie minuten en ik heb zoals eerder gezegd het idee dat het werkt. Baadt het niet dan schaadt het niet.

je zou wel eens slecht kunnen varen met dat clip cd'tje..  :angel:

gewoon muziek luisteren joh & die demagic richting vuilzak..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

cz79

Ik zou niet weten waarom...ik had toch al eerder verteld dat het bij mij (lijkt) te werken, heeft niets met clippen te maken, alleen je moet opletten dat je hem niet zet op 100db en hoger, verder niets aan de hand...

Whisper.nl

Citaat van: cz79 op september 09, 2011, 18:37:23
Ik zou niet weten waarom...ik had toch al eerder verteld dat het bij mij (lijkt) te werken, heeft niets met clippen te maken, alleen je moet opletten dat je hem niet zet op 100db en hoger, verder niets aan de hand...

Sluit me hier bij aan.
Ik zal 'm op normaal geluidsniveau zetten.
laten afdraaien en dan zien we wel weer.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Perfect_audio

Citaat van: cz79 op september 09, 2011, 18:37:23
Ik zou niet weten waarom...ik had toch al eerder verteld dat het bij mij (lijkt) te werken, heeft niets met clippen te maken, alleen je moet opletten dat je hem niet zet op 100db en hoger, verder niets aan de hand...

Het is een CD met geluidssignaal, "Utility To Demagnetize Audio Equipment".
Kan iemand mij uitleggen waarom dit geluidssignaal demagnetiseert, en een muziekstukje niet (of juist magnetiseert). Wat is het verschil?

Vroeger met magnetische geluidsdragers was het wel anders, je had dan een opname/weergavekop die met magnetisme werkte. En die kon je af en toe demagnetiseren.
Maar nu, CD's, optische lezer. En wat wordt er magnetisch in de apparatuur?

De clou is dat je met de Demagic zo'n pokkeherrie hoort, dat daarna alles beter klinkt. Niet omdat het apparaat gedemagnetiseerd is, maar omdat je oren het prettiger vinden klinken na die herrie.
En niet te vergeten wat er zich tussen de oren afspeelt.
Daarom beveelt Densen een wekelijkse herhaling aan (dat je het maar niet vergeet!)

En dan, als het niet clipped, waarom dan tot 100dB? En waarom precies 100dB?

Ik vind het allemaal prima, maar mis altijd weer enige technische (en zo mogelijk wetenschappelijke) onderbouwing. Dat maakt dit soort verhalen tot een mythe.
Word wakker, laat je niet bedotten. Bedenk dat Hans Klok een meisje kan doorzagen en weer herstellen. Prachtig!! Daarvan weten we zeker dat het niet kan, maar we genieten er wel van omdat de illusie geweldig wordt uitgevoerd.
Het leven zit vol met illusies, ook al hebben we het soms niet door.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op september 09, 2011, 21:12:52
Citaat van: cz79 op september 09, 2011, 18:37:23
Ik zou niet weten waarom...ik had toch al eerder verteld dat het bij mij (lijkt) te werken, heeft niets met clippen te maken, alleen je moet opletten dat je hem niet zet op 100db en hoger, verder niets aan de hand...

Het is een CD met geluidssignaal, "Utility To Demagnetize Audio Equipment".
Kan iemand mij uitleggen waarom dit geluidssignaal demagnetiseert, en een muziekstukje niet (of juist magnetiseert). Wat is het verschil?

Vroeger met magnetische geluidsdragers was het wel anders, je had dan een opname/weergavekop die met magnetisme werkte. En die kon je af en toe demagnetiseren.
Maar nu, CD's, optische lezer. En wat wordt er magnetisch in de apparatuur?

De clou is dat je met de Demagic zo'n pokkeherrie hoort, dat daarna alles beter klinkt. Niet omdat het apparaat gedemagnetiseerd is, maar omdat je oren het prettiger vinden klinken na die herrie.
En niet te vergeten wat er zich tussen de oren afspeelt.
Daarom beveelt Densen een wekelijkse herhaling aan (dat je het maar niet vergeet!)

En dan, als het niet clipped, waarom dan tot 100dB? En waarom precies 100dB?

Ik vind het allemaal prima, maar mis altijd weer enige technische (en zo mogelijk wetenschappelijke) onderbouwing. Dat maakt dit soort verhalen tot een mythe.
Word wakker, laat je niet bedotten. Bedenk dat Hans Klok een meisje kan doorzagen en weer herstellen. Prachtig!! Daarvan weten we zeker dat het niet kan, maar we genieten er wel van omdat de illusie geweldig wordt uitgevoerd.
Het leven zit vol met illusies, ook al hebben we het soms niet door.

ron

als het mensen helpt is het toch prima
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

en als een onafhankelijke website TNT er wel iets mee ervaard is het wel goed ? voor critici

http://www.densen.dk/DEMAGIC/TNT.htm

snap ook nooit waarom mensen die er niks in zien altijd zo betweterig moeten zijn  frusty
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

ja idd en dat hele verhaal met, "als je deze cd hebt gehoord klinkt daarna alles beter" komt ook altijd weer voorbij in deze discussies, toen ik de CD voor het eerst opzetten heb ik welgeteld 3 seconden het signaal gehoord en toe ben ik weggelopen en heb ik absoluut geen toontje meer gehoord, toen ik terugkwam en een 'normale' cd erin deed klonk dat toch echt wel helderder en mooier (in mijn oren).

@Perfectaudio: 100 db was een voorbeeld van een volume waar ik deze cd niet op zou zetten, dus gewoon luisterniveau en dan een klein tandje terug.

Als mensen het verschil horen= Good on you!
Als mensen geen verschil horen = even goede vrienden maar laat anderen wel in hun waarde

Whisper.nl

#39
Ik ga lekker op mijn gemakje er a.s. maandag van nemen.
Altijd vrij op maandag altijd na 8.30 iedereen het huis uit.

Pak een bak koffie en zet Janis Ian 24 k versie op. Helemaal uitluisteren.
Op ca -25 db bij de grote wappers van de Accu.
T's toch zo'n mooie cd op naar te luisteren  :-D

Dan ga ik de Densen opzetten.
Iets minder luid zeg maar een - 30 db op m'n accu maar dat is nog hard zat.
Loop de huiskamer uit, blokje rond shagje en een frisse neus.

Daarna weer die mooie cd van Janis Ian helemaal uitluisteren.

Zal ik hier - heel eerlijk - neerzetten of ik verschil hoor.

@Beste Audio,
Ik zou het niet willen meten om iets te kunnen aantonen of iets zo is.
Ik zou HET willen beleven ervaren meemaken, kippe(n)vel ervan krijgen, luisteren, genieten en ervaring opdoen.
Spelen en uitproberen met de dingen die er zijn.

Just my two cents.

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Maurice

Citaat van: cz79 op september 09, 2011, 21:54:54
ja idd en dat hele verhaal met, "als je deze cd hebt gehoord klinkt daarna alles beter" komt ook altijd weer voorbij in deze discussies
Toch ervaar ik dat zo, zelfs mijn gsm klinkt dan beter ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

cz79

Ja, beste Maurice, dat werkt dan toch alleen als je ook daadwerkelijk de verschrikkelijke klanken van de Densen CD hebt gehoord, ergo als je die klanken dus niet hebt gehoord kun je ook niet zeggen dat alles erna mooier klinkt.

TurboMarco

Je zou ook eens wekelijk naar een cd van Napalm Death kunnen luisteren  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Janver

Als je de Cd ript en dan afspeelt in de squeezebox/Sonos, werkt het dan ook?
:evil:
Hier kan uw reclame staan!

JohnWx

Citaat van: Maurice op september 09, 2011, 23:03:12
Citaat van: cz79 op september 09, 2011, 21:54:54
ja idd en dat hele verhaal met, "als je deze cd hebt gehoord klinkt daarna alles beter" komt ook altijd weer voorbij in deze discussies
Toch ervaar ik dat zo, zelfs mijn gsm klinkt dan beter ;)

ik heb het altijd als ik me lekker heb uitgewoond of mevrouw JWX  pompom :zzz:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.