Densen DeMagic

Gestart door Maurice, juli 13, 2011, 21:09:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Maurice

Zometeen ga ik na lange tijd weer eens de Densen Demagic cd afspelen.

Hoe het werkt?

CiteerThis Gold CD is a must for all music and HiFi enthusiasts. Simply place the disc into your CD player, set the volume to normal listening levels and press play. In approximately 3 minutes your system will sound a million dollars.

How does the Densen DeMagic work? All electronic parts (resistors, capacitors etc.) contain a small amount of magnets. Due to the DC leakage from all electronic equipment, these magnets will gradually be orientated in one direction. Over time this affects the signal transfer through the whole system and lowers the quality of the reproduced sound.

DeMagic sends a series of complex algorithm signals through your system, which relocates the magnets and thereby breaks the magnetic field and it's negative effects on sound. Over 100,000 audiophiles worldwide have benefited from this Stereophile recommended component.

Recensie: http://www.hifi.nl/recensies/2533/Densen-DeMagic-demagnetiseer-CD.html

Na afspelen van deze cd klinkt de muziek direct veel beter  HB
Nog meer mensen ervaring mee?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Perfect_audio

Citaat van: Maurice op juli 13, 2011, 21:09:49
Zometeen ga ik na lange tijd weer eens de Densen Demagic cd afspelen.

Hoe het werkt?

CiteerThis Gold CD is a must for all music and HiFi enthusiasts. Simply place the disc into your CD player, set the volume to normal listening levels and press play. In approximately 3 minutes your system will sound a million dollars.

How does the Densen DeMagic work? All electronic parts (resistors, capacitors etc.) contain a small amount of magnets. Due to the DC leakage from all electronic equipment, these magnets will gradually be orientated in one direction. Over time this affects the signal transfer through the whole system and lowers the quality of the reproduced sound.

DeMagic sends a series of complex algorithm signals through your system, which relocates the magnets and thereby breaks the magnetic field and it's negative effects on sound. Over 100,000 audiophiles worldwide have benefited from this Stereophile recommended component.

Recensie: http://www.hifi.nl/recensies/2533/Densen-DeMagic-demagnetiseer-CD.html

Na afspelen van deze cd klinkt de muziek direct veel beter  HB
Nog meer mensen ervaring mee?

Weer zo'n toverproduct!
Hoe kan een elekronisch onderdeel onderscheiden of een wisselspanning een muziekje is of "complex algorithm signals" ? Een algoritme is een "wiskundige berekening".
Alsof muziek al niet complex genoeg is.

Ik heb ook zo'n CD van Denon. Als je het hoort wordt je knettergek.
Als ik daarna meteen Jan Smit draai, vind ik het ook opeens ook goed klinken.
Maar de andere dag weet ik gelukkig beter.........

ron

PS. nog even: "Due to the DC leakage from all electronic equipment, these magnets will gradually be orientated in one direction". Magnetisme treed alleen op bij wisselspanningen! Juist als je magnetiseert, orienteer je de magnetische delen. Bij afnemend magnetisme nemen ze een willekeurige richting aan.
Dat is dus het omgekeerde van wat wordt beweerd.
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

drees62

Heb er ook eentje, heb 'm eigenlijk nog niet gebruikt op de SA 11.
Binnenkort weer eens doen. Tis trouwens een kopie, werkt ie dan ook wel? Het geluid is in ieder geval net zo afschuwelijk als met het origineel  :-D

JohnWx

Nee maar ik heb even staan googlen en natuurlijk weer de welles nietus verhalen

Maar hij demagnetiseert je componenten en voor 12 euro schaadt het niet etc.etc.

Maar het schijnt bewezen te zijn dat het kleine magnetisme in de apparatuur verdween
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Ik ga helemaal met Ron mee  clown1
Moest hieraan denken toen ik the Bleeb las  :schater:
Heb de cd serieus ooit gekocht, en ik hoor serieus verschil na het afspelen van de cd. Moet wel zeggen dat dan zelfs de buurvrouw mooi kan zingen  :angel:
Echt een takke herrie die cd, daarna is alles mooi
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op juli 13, 2011, 21:20:39
Citaat van: Maurice op juli 13, 2011, 21:09:49
Zometeen ga ik na lange tijd weer eens de Densen Demagic cd afspelen.

Hoe het werkt?

CiteerThis Gold CD is a must for all music and HiFi enthusiasts. Simply place the disc into your CD player, set the volume to normal listening levels and press play. In approximately 3 minutes your system will sound a million dollars.

How does the Densen DeMagic work? All electronic parts (resistors, capacitors etc.) contain a small amount of magnets. Due to the DC leakage from all electronic equipment, these magnets will gradually be orientated in one direction. Over time this affects the signal transfer through the whole system and lowers the quality of the reproduced sound.

DeMagic sends a series of complex algorithm signals through your system, which relocates the magnets and thereby breaks the magnetic field and it's negative effects on sound. Over 100,000 audiophiles worldwide have benefited from this Stereophile recommended component.

Recensie: http://www.hifi.nl/recensies/2533/Densen-DeMagic-demagnetiseer-CD.html

Na afspelen van deze cd klinkt de muziek direct veel beter  HB
Nog meer mensen ervaring mee?

Weer zo'n toverproduct!
Hoe kan een elekronisch onderdeel onderscheiden of een wisselspanning een muziekje is of "complex algorithm signals" ? Een algoritme is een "wiskundige berekening".
Alsof muziek al niet complex genoeg is.

Ik heb ook zo'n CD van Denon. Als je het hoort wordt je knettergek.
Als ik daarna meteen Jan Smit draai, vind ik het ook opeens ook goed klinken.
Maar de andere dag weet ik gelukkig beter.........

ron

PS. nog even: "Due to the DC leakage from all electronic equipment, these magnets will gradually be orientated in one direction". Magnetisme treed alleen op bij wisselspanningen! Juist als je magnetiseert, orienteer je de magnetische delen. Bij afnemend magnetisme nemen ze een willekeurige richting aan.
Dat is dus het omgekeerde van wat wordt beweerd.

Ja maar Ron maar Denon is geen Densen evenmin Integra Onkyo is  :wink:

En het werkt alleen als je enthousiast bent, staat in de gebruiksaanwijzing  8-)

Ik kan er niks over zeggen nog nooit geprobeerd dit ding zal ik ook niet doen omdat ik de overtuiging ben dat het menselijk brein een te kort geheugen heeft om de verschillen te onhouden na die 3 minuten

Misschien is het wel het geluid wat die cd produceert dat onze oren even op scherp zet

Maar als iemand de overtuiging heeft dat het werkt ben ik niet diegene om het als onzin te bestempelen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Perfect_audio

Citaat van: jwx op juli 13, 2011, 21:31:16
En het werkt alleen als je enthousiast bent, staat in de gebruiksaanwijzing  8-)

Dat is een waarheid als een koe!

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

JohnWx

Citaat van: Perfect_audio op juli 13, 2011, 21:36:00
Citaat van: jwx op juli 13, 2011, 21:31:16
En het werkt alleen als je enthousiast bent, staat in de gebruiksaanwijzing  8-)

Dat is een waarheid als een koe!

Ron


Ben geen wetenschapper althans niet in die richting  :angel:


Dat van die kleine deeltjes magnetisme in spullen kan ik misschien nog wel geloven / begrijpen en heeelll heeell misschien ook nog wel dat bepaalde trillingen iets doen

alleen meet technisch kunnen ze het nooit onderbouwen met een opname voor en na

Denk altijd maar aan Hans Teeuwen die heeft een stukje over Christenen die zeggen dat God bestaat omdat het geschreven staat in de Bijbel.

Hij heeft vanaf dat moment een bloknote met daarop geschreven God bestaat niet en hij zegt dat tegen een Christen en die zegt waar staat dat en hij haalt ze bloknote tevoorschijn en laat het zien want het staat geschreven  :?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 notworthy Is dit weer geen fabelbabbel? €12,= en je weet genoeg...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op juli 13, 2011, 22:43:39
notworthy Is dit weer geen fabelbabbel? €12,= en je weet genoeg...

er zijn serieuze bladen die erover schrijven en zelfs serieuze audio verslaggevers die nooit zo van die dingen moesten hebben


alleen dit soort dingen waren altijd veel duuder


zoals deze toppers klankschalen voor aan de muur

http://1-2hearmusic.nl/index.php?page=acousticsystem



Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: jwx op juli 13, 2011, 22:55:04
Citaat van: Cornelis1921 op juli 13, 2011, 22:43:39
notworthy Is dit weer geen fabelbabbel? €12,= en je weet genoeg...

er zijn serieuze bladen die erover schrijven en zelfs serieuze audio verslaggevers die nooit zo van die dingen moesten hebben


alleen dit soort dingen waren altijd veel duuder


zoals deze toppers klankschalen voor aan de muur

http://1-2hearmusic.nl/index.php?page=acousticsystem




:schater: :schater: :schater: :schater:
Ik heb al klankschalen, namelijk de glazen ramen, die feilloos de hoge tonen in resonantie brengt, en dan verder nog wat kasten en deuren die de beleving in het laag vergroten  clown1
Als ik wat harder speel, heb ik zelfs special effects die niet in de opname zitten, namelijk mijn vrouw die komt vragen (opleggen) dat het wat zachter moet  clown1
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

still life

Citaat van: Maurice op juli 13, 2011, 21:24:03

Echt een takke herrie die cd, daarna is alles mooi

:yes:  precies..

opmerkelijk wel, deze verschuiving van zweverigheid (emotie) => nuchtere (hollandse) insteek op het forum..

:angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Maurice

Citaat van: still life op juli 14, 2011, 13:27:06
Citaat van: Maurice op juli 13, 2011, 21:24:03

Echt een takke herrie die cd, daarna is alles mooi

:yes:  precies..

opmerkelijk wel, deze verschuiving van zweverigheid (emotie) => nuchtere (hollandse) insteek op het forum..

:angel:
Mwah, denk dat wel meevalt, ligt eerder aan de personen die tot nu toe gereageerd hebben  :angel:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op juli 14, 2011, 19:07:34
Citaat van: still life op juli 14, 2011, 13:27:06
Citaat van: Maurice op juli 13, 2011, 21:24:03

Echt een takke herrie die cd, daarna is alles mooi

:yes:  precies..

opmerkelijk wel, deze verschuiving van zweverigheid (emotie) => nuchtere (hollandse) insteek op het forum..

:angel:
Mwah, denk dat wel meevalt, ligt eerder aan de personen die tot nu toe gereageerd hebben  :angel:

yoooo en bedankt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.