Stereoversterker binnen HT set

Gestart door minguel, juni 23, 2011, 22:46:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marantz 81

Citaat van: Marco op juni 28, 2011, 00:58:47
Sorry maar "rust en snelheid " kan ik niet helemaal rijmen  :-o

Maar ik wist niet dat je een PM15s2 direct hebt vergeleken met een PM11s2 ,ik heb dat niet gedaan maar ben nu eenmaal erg benieuwd wat het verschil dan is ,bedoel je misschien dat het laag vd PM11s2 dunner is tov de 15s2 ?

Blijft altijd moeilijk om het uit te leggen wat je hoort , bedoel daarmee als een bass stopt stopt die , als die vol klinkt die vol  overgang van links naar rechts ,met bijvoorbeeld een drumsolo dat alles overeind blijft en je precies kunt horen wat hij doet

Nee ik heb ze niet vergleken , ik baseer dat op alle apparatuur die ik gehad heb en alles wat ik daarbuiten gehoord en erover gelezen heb  :-)

Duurder is niet altijd beter maar het lijkt mij sterk dat een PM11S2 maar iets beter zou zijn als een PM15S2

TurboMarco

Het verschil tussen de twee versterkers hangt af van de gebruikte luidsprekers ,de PM11s1 verdubbelt zijn uitgangsvermogen bij halvering van de impedantie ,de PM15s1 doet dat niet en daar hoef je overigs ook geen zorgen over te maken ....tenzij je daar Kappa 9 aan knoopt .

De 90 Watt @ 8 Ohm tov 100 Watt @ 8 Ohm vind ik trouwens niet noemenswaardig .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

 stupid

De match...daar gaat het om... :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81


Mexicaanse Hond

Citaat van: Marantz 81 op juni 28, 2011, 22:39:41
Marantz  vs Onkyo  :schater: :-P
Kan Wim niet gewoon jip-en-janneketaal gebruiken?  :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

De combinatie daar gaat het om.  :-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Ik denk dat Wim bedoelt dat het geen ruk uitmaakt welke versterker je neemt zolang je luidsprekers geen rare fratsen vertonen  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op juni 28, 2011, 22:43:53
De combinatie daar gaat het om.  :-P
Nou begrijp ik het tenminste.  :-P
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Citaat van: Marco op juni 28, 2011, 22:44:46
Ik denk dat Wim bedoelt dat het geen ruk uitmaakt welke versterker je neemt zolang je luidsprekers geen rare fratsen vertonen  :-D
Dat zouden Jip en Janneke nooit zo zeggen.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

minguel

Zo, ik zie dat jullie niet stil hebben gezeten.

PM11 is retour. Een ervaring rijker, maar door gebrek aan kennis, een illusie armer.

Ik vond de PM11 een meerwaarde t.o.v. PM15, zeker in mijn eigen set en met eigen speakers. Zoals meerdere hebben aangegeven is het lastig te omschrijven. Als ik toch iets moet noemen, meer rust, zuiverder en een "krachtiger" geluid. De 11 deed mijn DYNS nog meer leven.

Ik ben wederom tot de conclusie gekomen dat de PM15 geen verkeerde versterker is.  De DYNS heb ik sinds een maand en heb doel bewust voor deze speakers gekozen i.c.m. de PM15. Op basis van een luistersessie (PM15S2, SA15S2) heb ik de DYNS aangeschaft.

De luistersessie was wel met een SA15S2. Heb het idee dat die "frisser" klinkt dan de S1.Dus wie weet.

Ik was nieuwsgierig en had de (financiële) mogelijkheid om de 11 aan te schaffen. Als ik puur stereo luisterde dan was de 11 zeker gebleven. Het plaatje wat deze op de DYNS liet horen was voor mij een meerwaarde t.o.v. de PM15. Echter vanwege te weinig tijd (moest binnen 1 dag beslissen, dat was zo afgesproken) en het "geklooi" met HT had ik er nu nog geen goed gevoel bij. De PM11 heeft in elk geval mijn aandacht.

Voor nu laat ik de set zoals die is. Echter als er morgen een PM11 komt met doorlus optie voor HT zoals de PM15S2 die heeft, dan "ren" ik gelijk naar de hifi dealer.

Inmiddels is de set weer als vanouds geïnstalleerd en heb weer een paar uren luisterend doorgebracht :-D.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

WimPeu

Je kunt natuurlijk ook verder kijken dan alleen Marantz.

Met HT..

Cambridge Audio 840 setje
:angel:


Denon...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

minguel

Citaat van: WimPeu op juni 28, 2011, 23:13:11
Je kunt natuurlijk ook verder kijken dan alleen Marantz.

Met HT..

WAF liet vanmiddag subtiel vallen "als het maar bij het uiterlijk van de rest past"'. En ik ben soms heel erg gehoorzaam  :-D
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Mexicaanse Hond

Als de WAF waf zegt, dan zeg jij woef.  :-P :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers