Zo, ik zie dat jullie niet stil hebben gezeten.
PM11 is retour. Een ervaring rijker, maar door gebrek aan kennis, een illusie armer.
Ik vond de PM11 een meerwaarde t.o.v. PM15, zeker in mijn eigen set en met eigen speakers. Zoals meerdere hebben aangegeven is het lastig te omschrijven. Als ik toch iets moet noemen, meer rust, zuiverder en een "krachtiger" geluid. De 11 deed mijn DYNS nog meer leven.
Ik ben wederom tot de conclusie gekomen dat de PM15 geen verkeerde versterker is. De DYNS heb ik sinds een maand en heb doel bewust voor deze speakers gekozen i.c.m. de PM15. Op basis van een luistersessie (PM15S2, SA15S2) heb ik de DYNS aangeschaft.
De luistersessie was wel met een SA15S2. Heb het idee dat die "frisser" klinkt dan de S1.Dus wie weet.
Ik was nieuwsgierig en had de (financiële) mogelijkheid om de 11 aan te schaffen. Als ik puur stereo luisterde dan was de 11 zeker gebleven. Het plaatje wat deze op de DYNS liet horen was voor mij een meerwaarde t.o.v. de PM15. Echter vanwege te weinig tijd (moest binnen 1 dag beslissen, dat was zo afgesproken) en het "geklooi" met HT had ik er nu nog geen goed gevoel bij. De PM11 heeft in elk geval mijn aandacht.
Voor nu laat ik de set zoals die is. Echter als er morgen een PM11 komt met doorlus optie voor HT zoals de PM15S2 die heeft, dan "ren" ik gelijk naar de hifi dealer.
Inmiddels is de set weer als vanouds geïnstalleerd en heb weer een paar uren luisterend doorgebracht
.