Stereoversterker binnen HT set

Gestart door minguel, juni 23, 2011, 22:46:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

minguel

Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe je een stereo versterker zonder HT-pass-thru functie kunt integreren binnen een ht set?

Dit is toch vergelijkbaar met integratie stereoversterker met HT-Pass-Thru functie en reciever? Enige uitdaging is de volume stand van de versterker?

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

JohnWx

Citaat van: minguel op juni 23, 2011, 22:46:56
Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe je een stereo versterker zonder HT-pass-thru functie kunt integreren binnen een ht set?

Dit is toch vergelijkbaar met integratie stereoversterker met HT-Pass-Thru functie en reciever? Enige uitdaging is de volume stand van de versterker?

Minguel

Nou ik vind je verhaal erg duidelijk in Pluk van de Petteflat taal


Je moet alleen je volume regeling in de gaten houden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Vanuit de PRE out reciever naar een ingang op de versterker
Wel idd de volume knoppen van de reciever en versterker in de gaten houden

Beter om eigenlijk de versterker 1 vaste stand te geven
Dan inregelen en met film kijken de IR oog van de versterker af te dekken zodat ie niet meer kan werken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

minguel

#3
Ik heb toch even hulp nodig. Welke ingang gebruik ik op de PM11? Ben een beetje aan het spelen maar krijg de fronts nog niet aan de praat.

Ingang 6 krijg ik geen geluid ongeacht ik de pre out knop op het voor paneel inschakel of niet.

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

gerard

Mmmmm bij mijn versterkertje staat "Main in" en "Pre out". Jij hebt alleen een "pre out".  :|

Waarschijnlijk kun je dan je HT receiver als "bron" bekijken en bijvoorbeeld de L+R front-out aan "Line 1" koppelen.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

minguel

Citaat van: gerard op juni 27, 2011, 22:39:16
Mmmmm bij mijn versterkertje staat "Main in" en "Pre out". Jij hebt alleen een "pre out".  :|

Waarschijnlijk kun je dan je HT receiver als "bron" bekijken en bijvoorbeeld de L+R front-out aan "Line 1" koppelen.

Line 1 werkt, maar fronts zijn amper te horen. Als ik hier niet uit kom, dan breng ik hem morgen terug. Zou wel jammer zijn want in stereo heb ik niets te klagen.

Dus als iemand een oplossing weet, dan graag.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Marantz 81

als ik het zo zie is dat niet mogelijk  :no: zit alleen een Pre out op om een extra einversterker aan de PM11S2 te hangen

Je hebt een Pre In nodig ,en dan zou je de PM11S2 de voorversterker moeten kunnen scheiden van de eindversterker

Maar de schakelaar( Stereo /Bi Amp ) is volgens mij alleen de Pre out aan/uit zetten

Zou even Manual op naslaan voor de zekerheid  byebye

minguel

Citaat van: Marantz 81 op juni 27, 2011, 23:18:46
als ik het zo zie is dat niet mogelijk  :no: zit alleen een Pre out op om een extra einversterker aan de PM11S2 te hangen

Je hebt een Pre In nodig ,en dan zou je de PM11S2 de voorversterker moeten kunnen scheiden van de eindversterker

Maar de schakelaar( Stereo /Bi Amp ) is volgens mij alleen de Pre out aan/uit zetten

Zou even Manual op naslaan voor de zekerheid  byebye

Zit al de hele avond met de handleiding van de SR en de PM. Helaas zonder resultaat. Ik zat ook naar mijn pm15 te kijken en dacht ook dat ik een pre in mis op de 11.

Ik vrees dan dat er niets anders op zit dan de PM retour. Zou ik wel van balen want in stereo is dit echt toppie.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

WimPeu

Dat is toch algemeen bekend. Als er geen HT doorlus functie op zit dan moet je zoals Rob al aangaf hem gewoon op een ingang prikken en dan altijd met je volume knop oppassen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

minguel

Citaat van: WimPeu op juni 27, 2011, 23:24:31
Dat is toch algemeen bekend. Als er geen HT doorlus functie op zit dan moet je zoals Rob al aangaf hem gewoon op een ingang prikken en dan altijd met je volume knop oppassen.

Hoi WIm,
Heb echter ook al een willekeurige ingang geprikt, maar pas als ik de om tegen de min 20 opendraai krijg iets aan geluid.

Mijn fout, heb mij niet goed genoeg laten informeren. Helaas gaat de PM11 morgen retour.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

WimPeu

Dat is volgens mij normaal. Ik heb mijn stereo verster op -12 staan bij HT.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

minguel

Citaat van: WimPeu op juni 27, 2011, 23:32:44
Dat is volgens mij normaal. Ik heb mijn stereo verster op -12 staan bij HT.

Komt er dan zacht volume uit of is dat oorverdovend? Ik moet morgen beslissen of deze speler terug gaat, dus vandaar dat ik even doorga.


Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

WimPeu

Het inkomend signaal sterkte wordt bepaald door de stand van de volume knop van je receiver. Als je die zacht hebt staan en je stereo versterker ook hoor je idd niks meer. Je moet een film opzetten en dan een begin maken met je volume op je fronts dmv de volume knop van je PM11. Zo gauw als je daar een goede balans hebt kun je in eerste instantie dat volume als uitgangs punt nemen. Daarna met een dB meter de boel fine tunen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

minguel

Citaat van: WimPeu op juni 27, 2011, 23:39:27
Het inkomend signaal sterkte wordt bepaald door de stand van de volume knop van je receiver. Als je die zacht hebt staan en je stereo versterker ook hoor je idd niks meer. Je moet een film opzetten en dan een begin maken met je volume op je fronts dmv de volume knop van je PM11. Zo gauw als je daar een goede balans hebt kun je in eerste instantie dat volume als uitgangs punt nemen. Daarna met een dB meter de boel fine tunen.

Wil ik dit uitproberen en of het voldoende is kan ik niet meer testen gezien het tijdstip. Daarnaast moet ik morgen beslissen of de speler retour gaat of niet. Zoals het er nu voor staat breng ik deze geweldenaar morgen terug. Stereo heeft mij overtuigd, HT nog niet.

Te veel geld om mee te gokken.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Marantz 81

Ja zou zou je het ook kunnen doen zoals wim zegt  :yes:

aangezien er geen Pre In op de PM11S2 zit ,kun je niet alleen de Eindversterker benutten van de PM11S2

en moet je gewoon een Lijningang nemen op de PM11S2 en ga je ook door de voorversterker

De PM11S2 Retour  nopompom :cry: frusty