Stereoversterker binnen HT set

Gestart door minguel, juni 23, 2011, 22:46:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

met de PM15S2 moet je die Focus 220 II  gewoon goed kunnen aansturen en is het naar mijn mening gewoon in balans  :yes:

met een PM11S2 wordt het nog beter ,, enzvvvvv

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

meer rust snelheid door de reserve,s van de eindversterker

door de voorversterker hoor je meer van de opname

dat is zoals ik het ervaar ligt er verder ook aan wat je wensen zijn en hoe je luister een goeie HT set vindt ik ook mooi ,maar ik ben meer van stereo

TurboMarco

Sorry maar "rust en snelheid " kan ik niet helemaal rijmen  :-o

Maar ik wist niet dat je een PM15s2 direct hebt vergeleken met een PM11s2 ,ik heb dat niet gedaan maar ben nu eenmaal erg benieuwd wat het verschil dan is ,bedoel je misschien dat het laag vd PM11s2 dunner is tov de 15s2 ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: Marantz 81 op juni 28, 2011, 00:46:29

dat is zoals ik het ervaar ligt er verder ook aan wat je wensen zijn en hoe je luister een goeie HT set vindt ik ook mooi ,maar ik ben meer van stereo
Multi-channel is natuurlijk heel wat anders dan two channel ,dat snapt mn moeder ook nog wel  :lol: ,maar een HT versterker kan je toch ook over 2 kanalen laten spelen en dan heb je ook stereo  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op juni 28, 2011, 01:08:53
Citaat van: Marantz 81 op juni 28, 2011, 00:46:29

dat is zoals ik het ervaar ligt er verder ook aan wat je wensen zijn en hoe je luister een goeie HT set vindt ik ook mooi ,maar ik ben meer van stereo
Multi-channel is natuurlijk heel wat anders dan two channel ,dat snapt mn moeder ook nog wel  :lol: ,maar een HT versterker kan je toch ook over 2 kanalen laten spelen en dan heb je ook stereo  :-)

only state of the art receivers zoals een Onkyo 808 :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op juni 28, 2011, 00:58:47
Sorry maar "rust en snelheid " kan ik niet helemaal rijmen  :-o

Maar ik wist niet dat je een PM15s2 direct hebt vergeleken met een PM11s2 ,ik heb dat niet gedaan maar ben nu eenmaal erg benieuwd wat het verschil dan is ,bedoel je misschien dat het laag vd PM11s2 dunner is tov de 15s2 ?

zijn altijd van die termen die men vaak gebruikt maar wat is dan sneller ? gaat de woofer dan sneller en bij rust stop die dan eerder

blijft moeilijk om iets dat je ervaart te benoemen daarom gebruik men ik ook de termen rust controle analytisch schoon stage etc.etc.


denk effe terug aan een amp is toch een amp
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

omdat hij zo een lekker kontje heb een foto

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Die heb ik nog steeds niet beluisterd  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op juni 28, 2011, 01:33:59
Die heb ik nog steeds niet beluisterd  :-)


hoeveel uur nog ? en dan komt hij


en hij is al ingespeeld dus door dat drama hoef je niet meer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

joep

Toen ik nog in mijn HT tijd zat had ik hetzelfde probleem. Waar haal ik een goede Stereo versterker vandaan met doorlus mogelijkheden. Nou dat is niet zo moeilijk. Mijn oplossing was een Krell 300i. Een versterker welke volgens mij zeker beter is dan de SA-15. Er staat er al een op MP te koop voor 550 euro. Nu hou ik zelf niet zo van oudjes en zou voor een recenter model gaan zoals de S300i.

http://www.krellonline.com/s300i.html

JohnWx

Citaat van: joep op juni 28, 2011, 10:38:17
Toen ik nog in mijn HT tijd zat had ik hetzelfde probleem. Waar haal ik een goede Stereo versterker vandaan met doorlus mogelijkheden. Nou dat is niet zo moeilijk. Mijn oplossing was een Krell 300i. Een versterker welke volgens mij zeker beter is dan de SA-15. Er staat er al een op MP te koop voor 550 euro. Nu hou ik zelf niet zo van oudjes en zou voor een recenter model gaan zoals de S300i.

http://www.krellonline.com/s300i.html

Dat is een mooie tip Joep  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Vlearmoes

Of een mooie Classè in de verkoop sectie  :angel:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v