SA7001 vs SA8400

Gestart door cz79, juni 17, 2011, 12:09:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cz79

MIT terminator 2 Bi-Wire

Mexicaanse Hond

Citaat van: cz79 op juni 26, 2011, 09:28:53
MIT terminator 2 Bi-Wire
Die heb ik ook. Gekregen bij een stel prototypes van Xanadu, samen voor 500 euro.
Die klinken verre van neutraal en versmeren het geluid. Je kunt er goed geld voor krijgen en voor dat geld koop je 'gewoon goede' luidsprekerkabel en de rest is de start voor een volgend upgrade.

Klinkt misschien wat stellig en dat is het ook. Probeer gewoon eens die Audioflex van jwx.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Ik bedoel natuurlijk Audiolab Hiflex.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Marantz 81

Citaat van: cz79 op juni 26, 2011, 08:57:22
Ik ben voorlopig even klaar met upgraden, mocht het virus toch tzt weer de kop op steken dan zijn de luidsprekers aan de beurt maar dan moet ik wel even geld over hebben (misschien de Monitor Audio Platinum  :kwijl: :kwijl: :kwijl:).

Het is heel erg naar mijn zin zo en het is nu eerst tijd om te gaan genieten van wat mooie muziek

Idd gaan genieten ervan  pompom pompom kan je vertellen dat het virus blijft terug komen  HLP maar dat ligt ook aan jezelf het is wel belangrijk om echt met het genieten van muziek bezig te blijven i.p.v alleen maar upgraden en technisch luisteren , ik wil ook nog zoveel maar ben nu ook zeer tevreden met de set die ik heb  :yes:

dat zijn hele mooie speakers  notworthy

cz79

Ik heb verschillende soorten luidsprekerkabel gehad en deze bevalt tot nog toe het beste, QED vindt ik helemaal niets, mijn lage tonen zijn totaal verdwenen, Monster heb ik een keer geprobeerd maar daarmee was alle helderheid verdwenen.

Misschien kan iemand een stukje meenemen 23 juli, zodat we dit ook gelijk kunnen proberen.

Maar verder, in vergelijk tot wat ik gehoord hebt, is dit een meer dan prima luidsprekerkabel.

Whisper.nl

mmmm, 2 x 5 meter lang genoeg. :wink: (Van Damme)

Zal er over nadenken  8-)

Groet Whisper.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Lang zat, zou leuk zijn als je het mee kon nemen, wat ik zeg ik ben meer dan tevreden met de MIT maar sta geheel open voor opties en veranderingen.

Mexicaanse Hond

Zal ik Linn K-20 meenemen?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Musicman

Citaat van: cz79 op juni 21, 2011, 17:26:22
Vanochtend geluisterd naar de SA15s1 vM, en dat was helemaal niet mis.
Zeker een keer of dertig van CD gewisseld en geen enkele keer een melding 'no disc' of een andere error, het loopwerk is bijzonder stil, ook met SACD en het geluid is fantastisch. Nu weet ik wel dat ik het op zijn set beluisterd heb (musical fidelity A308 voor en eind, en Sonus Faber Electa Amator) en dat is wel van een ander kaliber dan mjin set, maar desalniettemin is het eenzeer mooie speler incl vM mod en nieuwe laser.

@Musicman: jij in het bijzonder bedankt voor je tips en raaddgeving waar ik even extra op moets letten bij deze speler. Hoop dat je jouw speler snel verkoopt.

@Fluisteraar: gewoon kopen die SA8400 van Musicman :schater: :schater: :schater:


Beste Chris.

Die geluidskwaliteit die jij bij de verkoper hebt gehoord komt qua overtuiging en kracht mede door de A308.
Mijn persoonlijke mening (en ervaring) is dat een Marantz (SA-)CD speler altijd goed samengaat
(en erg goed klinkt) icm de MF308 en A5 versterkers.

Ik heb mijn SA8400 zelf een tijd gehad op de A308 voor-eind combi.
Beter heb ik het niet gehoord..........totdat ik een stap hoger ging, en de MF Tri-Vista300 kocht.
De voeding in de MF versterkers zijn stabieler dan de Marantz PM versies.

Mocht je ooit serieus willen upgraden (en investeren) in een goede amp (die ook warm klinkt)
dan kan je elke MF Hybride versterker, of een Accuphase pakken.

Je hebt dan "the best of both worlds"!!

Wat betreft speakerkabel........
het zou me niets verbazen als die persoon een Harmonic Technology zou hebben.
Heb ik zelf ook en NOOIT meer wat anders.

GR, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

cz79

Beste Pat,

de best man had een Monster Speakerkabel, en vanochtend heb ik de SA7001 en de SA15s1 naast elkaar gehoord en dat is geen vergelijk in het voordeel van de SA15s1, een wereld van verschil (op mijn set), de versterker die ik nu heb bevalt me eveneens uitstekend (ook in combinatie met de SA15s1) dus ik ga de komense tijd lekker genieten van mooie muziek en het laten voor wat het is (kopen en verkopen en weer verkopen maakt ook erg onrustig en daardoor mis je tijd om te genieten van datgene wat je al hebt).

Bedankt voor al je tips en ik hoop van harte dat we elkaar een keer treffen ergens.

JohnWx

Citaat van: cz79 op juni 26, 2011, 23:42:06
Beste Pat,

de best man had een Monster Speakerkabel, en vanochtend heb ik de SA7001 en de SA15s1 naast elkaar gehoord en dat is geen vergelijk in het voordeel van de SA15s1, een wereld van verschil (op mijn set), de versterker die ik nu heb bevalt me eveneens uitstekend (ook in combinatie met de SA15s1) dus ik ga de komense tijd lekker genieten van mooie muziek en het laten voor wat het is (kopen en verkopen en weer verkopen maakt ook erg onrustig en daardoor mis je tijd om te genieten van datgene wat je al hebt).

Bedankt voor al je tips en ik hoop van harte dat we elkaar een keer treffen ergens.

Dat zijn wijze woorden  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Musicman

Citaat van: cz79 op juni 26, 2011, 23:42:06
Beste Pat,

de best man had een Monster Speakerkabel, en vanochtend heb ik de SA7001 en de SA15s1 naast elkaar gehoord en dat is geen vergelijk in het voordeel van de SA15s1, een wereld van verschil (op mijn set), de versterker die ik nu heb bevalt me eveneens uitstekend (ook in combinatie met de SA15s1) dus ik ga de komense tijd lekker genieten van mooie muziek en het laten voor wat het is (kopen en verkopen en weer verkopen maakt ook erg onrustig en daardoor mis je tijd om te genieten van datgene wat je al hebt).

Bedankt voor al je tips en ik hoop van harte dat we elkaar een keer treffen ergens.

Wat betreft de speakerkabel kan ik niet begrijpen, dat hij voor Monster heeft gekozen in zo'n mooie set.
Zeker niet met dat soort speakers.......maar hij zal er wel een duidelijke reden voor hebben (gehad).

Dat je de komende tijd lekker wil genieten van jouw nieuwe speler, kan ik alleen maar toejuichen.
Zolang het voor jou goed klinkt, IS het goed........wat een ander ook vindt.
(ik gaf je alleen maar wat info.......waar je misschien in de toekomst wat aan kan hebben)

Geniet ervan!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

cz79

Citaat van: f.luisteraar op juni 26, 2011, 22:59:46
Zal ik Linn K-20 meenemen?
Lijkt me Top!

@Musicman; Mocht het moment zich voordoen dat mijn luidsprekerkabels aab de beurt zijn dan ga ik de HT zeker proberen. Nogmaals bedankt voor alle tips.

cz79

Ik wil beste ven kijken voor een verandering van luidsprekerkabel, maar dan koop ik ze tweedehands en is beluisteren niet altijd een optie, nu lees ik goede dingen over 'transparent' en 'xindak'.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Harmonic Technology is een beetje prijzig voor de lengte die ik nodig heb.

Mexicaanse Hond

Gewoon mensen kabels mee laten nemen en lekker luisteren. Daar is een audioforum onder meer voor.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers