Citaat vielzweck:Zo perk je het voor sensatiezoekers ook een beetje in. Je beschermt jezelf bij een eventueel foute ban tegen de gevolgen van het uitspreken van zo'n ban.
Maurice:Dit kan ik niet helemaal volgen?
vielzweck:
Wat nodig blijkt is een middel om eventuele grove overschrijdingen van de marantzforummores tegen te gaan. Bijv als uiterste een ban.
Mij lijkt het verstandig omdat zo sober mogelijk te houden.
Doel is de lijst goed te laten functioneren.
Een ban op internet ijlt door bij de zoekmachines.
Er zijn bedrijfjes die mensen die zich onaangenaam hebben uitgelaten op internet of in in forums en waarbij de berichten in de bovenste top 10 zijn terecht gekomen als hits bij bijvoorbeeld googelen helpen deze naar pagina 2,3 of 4 te verplaatsen. Er zijn werkgevers die bij een sollicitatie eventuele kandidaten googelen (en uit onderzoek blijk niet verder kijken dan de eerste bladzijde) op negatieve zaken, vandaar.
(bron NRC van zaterdag 4 juli)
Wanneer je niet voor die openheid kiest (Banmapje) voorkom je gedoe voor de verbanneling en gedoe voor jezelf als zo'n banneling echt stress begint te bouwen als blijkt dat hij er schade door lijdt.
Iemand verbannen hoeft niet de openbaarheid in omdat door de verbanning geen algemeen belang is geschaad. Wil iemand weten waar iemand is gebleven kan hij contact met jullie opnemen.
Citaat van MauriceHet verleden van het forum doet mij juist twijfelen in mijn standpunt om bans niet bekend te maken. In het verleden ben ik/zijn wij uitgemaakt voor NSB´ers, en nog wat andere benamingen omdat wij geen openheid gaven in bans en de reden voor bans. Het gebeurde dat gebande leden wel contact hadden met andere leden en een eenzijdig verhaal ophingen. Daar alle aanleiding tot de ban reeds door ons verwijderd was, leek het net of wij met willekeur een ban oplegden (aldus enkele leden).
vielzweckHet enige wat je kunt doen is de banneling een goede uitleg geven.
Dat zal voor een aantal de ontevredenheid niet doen afnemen.
Wordt je echt in een hoek gedwongen waar je voor jezelf, voor de medemoderators of het forum moet opkomen kun je buiten het forum om een kopietje van de uitleg aan een belanghebbende laten toekomen. Ook een of enkele belanghebbende vormen nog niet het algemeen belang en kan dus afgehandeld worden zoals jullie dat in het verleden deden.
Misschien kan dat stuk discussie dat de aanleiding vormt voor de ban voor een poos bewaard worden (wel de banneling hierover inlichten). Dus wel bewaren maar niet meer voor iedereen toegankelijk
Als je handhaaft loop je het risico grover benadert te worden. Dat los je ook met een banmapje niet op. 'Its all in de game.' Wat niet wegneemt dat je jezelf niet zou mogen verweren, zie hierboven.