Aanmaken van meerdere account niet toegestaan

Gestart door Maurice, juni 05, 2011, 19:26:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Banned members tonen ja of nee

Ja maak apart bekend wie verbannen is en waarom
29 (76.3%)
Nee is niet nodig, wie verbannen is weet het wel voor zichzelf
9 (23.7%)

Totaal aantal stemmen: 32

Dex

Citaat van: Maurice op juni 09, 2011, 08:24:03
Overigens een kleine noot: ik heb momenteel geen aanwijzingen dat de twee huidige bannelingen anderen zitten op te stoken, danwel op de achtergrond onrust creëren.

Nee, dat zou ook geen zin hebben net voordat ze weer terug mogen komen..... clown1

joep

#61
Laten we het woord ban niet gebruiken maar laten we het een afkoelingsperiode noemen.

Jan en Pietje hebben een afkoelingsperiode van een week gekregen.
Van 9 juni t/m 16 juni 2011 zijn deze mensen dus even afwezig. Wanneer er zich verder geen problemen met deze mensen voordoen kunnen we ze dus weer verwelkomen op 17 juni. De reden van hun tijdelijke afwezigheid is een te hoog oplopend meningsverschil.


(Maurice is diplomaat genoeg om dit netjes te verwoorden). Hiermee voorkom je ook dat je je moet afvragen waar is die persoon opeens gebleven. Bijvoorbeeld 'dmeerpa' die plotseling is verdwenen terwijl hij midden in een grote verandering van zijn set zat. (zie zijn laatste post in de set van dmeerpa van 29 oktober 2010). Nu is hij er nog wel daar zijn laatste post van 29 mei 2011 is, maar ik bedoel maar daar niet iedereen elke post lees. Zelf lees ik niet of nauwelijks de rubriek Vintage.

Post dit in een rubriek waar alleen Maurice in kan zodat daar ook geen discussie kan ontstaan. En welke alleen voor leden leesbaar is.

vielzweck

#62
Citaat van: Whisper.nl op juni 08, 2011, 21:29:00
Excuus Vielzweck.

Je kunt de banneling een goede uitleg geven ?? Hier heb ik moeite mee.

Kun je je voorstellen dat bij sommige het kookpunt -zowel de verzender als ontvanger-  als is overschreden en een goede uitleg bij de ontvanger niet (meer) overkomt/aankomt.

Tevens zou ik willen toevoegen dat diegene die een ban heeft gehad al een paar keer door de moderators op de vingers is getikt. Zelf schat ik dan ook in dat de ontvanger zelf wel degelijk  weet waarom ie (tijdelijk) een ban heeft gehad.

Groet Whisper

Ik vind dat als mensen gecorrigeerd worden dat je dan altijd een uitleg moet geven, zonder aanzien des persoon.  Iemand die geband wordt kan dan nog altijd kijken wat hij er mee doet. Zit de ene moderator er te dicht op dan kan een ander dat misschien overnemen.

Ik zou dat gewoon vastleggen als zijnde protocol in dit soort zaken. Het is meer van zo gaan we met mensen om. Tenslotte bestaan er niet enkel  goede mensen 'wij' en enkel slechte mensen 'zij'
(Okay, op deze laatste zin maak jij ook geen aanspelingen die vermeld ik enkel in zijn algemeenheid)
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

vielzweck

#63
Citaat van: Maurice op juni 08, 2011, 21:34:41
Hier kan ik dus uit opmaken dat je niet tegen een banlijst an sich bent, mits er niet teveel ruchtbaarheid aan gegeven wordt?

Als we dit zouden doen, dan zou dit net zoals het Te Koop, Grand Café en Meet en Greet verborgen blijven voor niet-leden, en dus ook zoekmachines. Ik kan dit zelfs koppelen aan leden die een minimaal aantal postings hebben geplaatst, om zo sensatiezoekers te weren.
Elke banneling krijgt in principe een uitleg waarom de ban is uitgevoerd. Meestal voer ik ze uit, en volgt er ook nog een e-mailwisseling hoe en waarom. Maar vaak gaat het niet om de banneling zelf, maar om leden die op een goede voet met de banneling staan die opheldering eisen of het moderatiebeleid afkraken.
De discussies in de moderatorsectie blijven trouwens altijd bewaard, net als alle verwijderde berichten. Om deze voor de banneling openbaar te maken (of zelfs niet-moderators) vind ik te ver gaan, aangezien wij als team naar buiten treden en in die discussies persoonlijke meningen worden gegeven.

Ik ben niet tegen bannen, het liefste zou ik zien dat er geen banlijst enkel een overzichtje in de handen van de moderatoren zou zijn die dan eventuele vragen achter de schermen afhandelen.
De moderators kunnen nog wat uitleg geven maar ik zou in principe niet meer in discussie gaan.

Wanneer ik op deze lijst post behoor ik te weten dat de moderators autonoom hun werk moeten kunnen doen. Dat je af en toe checkt hoe iets beleefd wordt door de leden is an sich prima en hoeft geen afbreuk te doen dat je het recht hebt om de site in goede banen te leiden.

Uiteraard zijn de post tussen moderators onderling voor niemand anders bestemd. Ik dacht dat je op de discussie doelde zoals die op de lijst was verlopen.
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Maurice

Overigens kan ik een board/topic volledig alleen lezen maken, dus dan kan niemand erin reageren.
Het gebeurt wel vaker dat een mod er te dicht opzit en een andere de reactie geeft.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Er is een grote meerderheid voor openbaren van bannelingen, dus heb ik nu een voorbeeld online gezet van hoe dit gecommuniceerd kan gaan worden. Zoals jullie kunnen ontdekken is er nu een sub board "afkoeling" bij gekomen in board "mededelingen".
Deze is nu alleen voor leden inzichtelijk, en als het goed is kunnen jullie daar niet reageren.

Wat vinden jullie?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Ik vind het ook wel kunnen op deze manier.  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op juni 10, 2011, 11:25:12
Ik vind het ook wel kunnen op deze manier.  :yes:

ja jij zal negatieve feedback geven  :-P



goedemorgen Lo nog van Harte  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Citaat van: Maurice op juni 10, 2011, 11:13:25
Er is een grote meerderheid voor openbaren van bannelingen, dus heb ik nu een voorbeeld online gezet van hoe dit gecommuniceerd kan gaan worden. Zoals jullie kunnen ontdekken is er nu een sub board "afkoeling" bij gekomen in board "mededelingen".
Deze is nu alleen voor leden inzichtelijk, en als het goed is kunnen jullie daar niet reageren.

Wat vinden jullie?

Prima zo!

Marantz 81


Mexicaanse Hond

Ik kan mij geheel vinden in hoe vielzweck het verwoord heeft, maar ik kan met deze oplossing goed leven.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Ik wil Maurice en de andere moderators complimenteren met de manier hoe ze de directe aanleiding van dit topic, binnen de mogelijkheden die ze hadden, hebben opgelost.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers