Citaat van: Maurice op juni 08, 2011, 21:34:41
Hier kan ik dus uit opmaken dat je niet tegen een banlijst an sich bent, mits er niet teveel ruchtbaarheid aan gegeven wordt?
Als we dit zouden doen, dan zou dit net zoals het Te Koop, Grand Café en Meet en Greet verborgen blijven voor niet-leden, en dus ook zoekmachines. Ik kan dit zelfs koppelen aan leden die een minimaal aantal postings hebben geplaatst, om zo sensatiezoekers te weren.
Elke banneling krijgt in principe een uitleg waarom de ban is uitgevoerd. Meestal voer ik ze uit, en volgt er ook nog een e-mailwisseling hoe en waarom. Maar vaak gaat het niet om de banneling zelf, maar om leden die op een goede voet met de banneling staan die opheldering eisen of het moderatiebeleid afkraken.
De discussies in de moderatorsectie blijven trouwens altijd bewaard, net als alle verwijderde berichten. Om deze voor de banneling openbaar te maken (of zelfs niet-moderators) vind ik te ver gaan, aangezien wij als team naar buiten treden en in die discussies persoonlijke meningen worden gegeven.
Ik ben niet tegen bannen, het liefste zou ik zien dat er geen banlijst enkel een overzichtje in de handen van de moderatoren zou zijn die dan eventuele vragen achter de schermen afhandelen.
De moderators kunnen nog wat uitleg geven maar ik zou in principe niet meer in discussie gaan.
Wanneer ik op deze lijst post behoor ik te weten dat de moderators autonoom hun werk moeten kunnen doen. Dat je af en toe checkt hoe iets beleefd wordt door de leden is an sich prima en hoeft geen afbreuk te doen dat je het recht hebt om de site in goede banen te leiden.
Uiteraard zijn de post tussen moderators onderling voor niemand anders bestemd. Ik dacht dat je op de discussie doelde zoals die op de lijst was verlopen.