Buizenversterkers

Gestart door Rutger1, mei 18, 2011, 11:48:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zoldar

Jazeker. Heb al een tijdje de ommezwaai gemaakt. Ben een keer speakers gaan luisteren bij de hifi dealert. Die liet me een Cary Audio Design LSI80 horen. Delicate sound of thunder, Cypres hill, Diana Krall, allemaal loepzuiver en kippenvel opwekkend hoog. Zonder de pijn. Poeh.

Ik was toch zeer tevreden met de NAD C370.

Op de audio beurs 2010 in utrecht vond ik eigenlijk alleen de audio analogue (buizen) en die belachelijke buizenbak van 39K echt mooi klinken. Zeker niet alles met glas want er stond ook een pre/pro setje te spelen die geen deuk in een pakje boter kon slaan.

Dus daarna gaan zoeken op het interweb. Na een tegenvallende luistersessie met de Prima Luna Dialogue II hier tegenaan gelopen.








Ik zal niet zeggen dat het een erfstuk wordt maar toch.....hij gaat niet zo maar meer weg. Als de buizen je hebben ga je niet zo snel meer terug.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op mei 18, 2011, 22:15:04
Jazeker. Heb al een tijdje de ommezwaai gemaakt. Ben een keer speakers gaan luisteren bij de hifi dealert. Die liet me een Cary Audio Design LSI80 horen. Delicate sound of thunder, Cypres hill, Diana Krall, allemaal loepzuiver en kippenvel opwekkend hoog. Zonder de pijn. Poeh.

Ik was toch zeer tevreden met de NAD C370.

Op de audio beurs 2010 in utrecht vond ik eigenlijk alleen de audio analogue (buizen) en die belachelijke buizenbak van 39K echt mooi klinken. Zeker niet alles met glas want er stond ook een pre/pro setje te spelen die geen deuk in een pakje boter kon slaan.

Dus daarna gaan zoeken op het interweb. Na een tegenvallende luistersessie met de Prima Luna Dialogue II hier tegenaan gelopen.








Ik zal niet zeggen dat het een erfstuk wordt maar toch.....hij gaat niet zo maar meer weg. Als de buizen je hebben ga je niet zo snel meer terug.

mooi ding man

wel grappig dat de een weg loopt met een merk en de ander totaal niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Zoldar

Thanx.

Kan ik me best voorstellen. Een buizenversterker moet je goed matchen met de luisterruimte en gevoeligheid van de speakers.
Dat eastern electric setje stond op de beurs te spelen op kleine monitors (lage gevoelighied en lage impedantie) in een grote rumoerige zaal. 2X18w. Kansloos. Geen attack, geen slam, geen laag.
De PL dialogue II die ik luisterde bij Chattelin audio stond ook in veel te grote kamer voor het vermogen. De Master audio speakers konden de kamer niet vullen met slam.

Maar knoop je een buizenversterker aan hoge rendement speakers zoals Triangles of PMC dan staat je wat te wachten. Het hoog is, as far as I have heard, altijd schoner, gaver, zuiverder dan de transistor. Cymbals zijn zo mooi. Je kunt de muziek harder zetten omdat het hoog niet schell wordt. Stemmen heb ik ook nog nooit zo natuurlijk en detailrijk gehoord. Verder is de instrument scheiding vaak makkelijker met buizen. En warm? nee, niet echt.
Ik sluit de NAD C370 nog regelmatig aan (doet dienst als eindbak voor HT) en qua dynamiek en slam doen ze weinig voor elkaar onder.







Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

renes59

#33
Citaat van: f.luisteraar op mei 18, 2011, 17:36:35
Primaluna wordt ook in China gemaakt, maar je bent toch al gauw 2000 euro of meer kwijt voor een geïntegreerde versterker. Wat dat betreft heb ik er ook niet echt fiducie in, maar eerst onderzoeken en dan oordelen.
Ik ken iemand die wat zaken doet in China en daar wat laat bouwen. Ze kunnen het heel goed maar je moet er bovenop zitten wat kwaliteit betreft.  Ze proberen aan alle kanten de prijs de drukken door er net iets minder kwaliteit erin te zetten, controleren achteraf is een must.
Primaluna zal een goed kwaliteitssysteem hanteren om de gewenste kwaliteit hier te krijgen, geen genoegen nemen met wat niet afgesproken is.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#34
Buizen in ontwikkeling. Technisch is het klaar, nu het uiterlijk nog. Klinkt heel erg goed op een stel Tannoy Super Red Monitor luidsprekers.. Misschien wel het beste wat ik gehoord heb.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Focal826W

Dit klinkt ook zeer goed notworthy    Octave V70, kost wat,maar dan heb je ook wat.
Zeer goed en degelijk afgewerkt en een klankbeeld..... notworthy

PM KI Pearl L.E./SA KI Pearl L.E. /Focal Chorus 826 W L.E./Inakustik LS Reference-1302/Furutech FA-220

JohnWx

Citaat van: Focal826W op mei 23, 2011, 20:37:38
Dit klinkt ook zeer goed notworthy    Octave V70, kost wat,maar dan heb je ook wat.
Zeer goed en degelijk afgewerkt en een klankbeeld..... notworthy



jij komt vandaag alleen maar met mooie spullen  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Octave maakt mooi spul. Ze zijn erg bekend in Duitsland, waar ze ook wegkomen. Veel vermogen uit buizen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

pg

Citaat van: jwx op mei 23, 2011, 20:53:27
jij komt vandaag alleen maar met mooie spullen  :yes:


is niet anders daar bij hem zeker.

Focal826W

Citaat van: pg op mei 23, 2011, 21:03:03

is niet anders daar bij hem zeker.

Dat valt toch wel mee Patrick....... hello :wink:
PM KI Pearl L.E./SA KI Pearl L.E. /Focal Chorus 826 W L.E./Inakustik LS Reference-1302/Furutech FA-220

pg

ach als je wil ruilen help ik wel met wisselen hoor.
moet nog steeds komen om je focal's te bewonderen.

Focal826W

Citaat van: pg op mei 23, 2011, 21:29:11
ach als je wil ruilen help ik wel met wisselen hoor.
moet nog steeds komen om je focal's te bewonderen.

Geen probleem hoor,ik hoor het wel wanneer je wilt komen luisteren :wink: Je bent welkom,zeker nu mijn buren tijdelijk gaan verhuizen naar Duitsland en de M6i weer eens zijn ''spierballen'' kan laten zien/horen.....
Het valt mij trouwens op dat de set steeds beter gaat klinken..... :angel:
Zijn het de Focals die nu echt ingespeeld zijn ? Of de redelijk nieuwe Furutech FA-220 interlink ? Of de nieuwe Genalex Gold Lion ECC 88 buis in de AT 3500.... :|  De term ''inspelen'' blijkt toch wel wel weer te kloppen notworthy

Nu nog een keer iemand zien te treffen die een keer een try-out wil doen met zijn PM-11 bij mij :angel:
Dan kan ik eigenlijk pas echt meepraten op dit forum :yes:
PM KI Pearl L.E./SA KI Pearl L.E. /Focal Chorus 826 W L.E./Inakustik LS Reference-1302/Furutech FA-220

pg

#42
je heb toch ook marantz gehad.
veel eigenlijk.
we zitten in en buizen topic die heb jij ook gehad meld daar is wat over hier dan.
die AT klonk niet verkeert voor zover ik het nog weet.

Focal826W

Citaat van: pg op mei 23, 2011, 22:19:10
je toch marantz gehad.
veel eigenlijk.
we zitten in en buizen topic die heb jij ook gehad meld daar is wat over hier dan.
die AT klonk niet verkeert voor zover ik het nog weet.

Klopt,het is een buizenversterker topic :angel: Wat moet ik melden over de Astin Trew AT 2000+ versterker ?
De Astin was een hybride versterker die zeker goed klonk,maar alleen wat power en slam mistte v.w.b. het aansturen van het laag (maar 2x60 watt en geen optimale voeding). Het hoog en mid vond ik wel geslaagd en de versterker klonk ook zeer ritmisch en levendig. De hybride cd speler van Astin Trew die ik heb (de AT 3500 plus versie met cryogeen behandelde Genalex ECC 88 buis) is een heel ander verhaal...... Deze speler is in mijn ogen één van de beste cd spelers die je kan kopen voor dat geld (zie ook de recensie van de ''normale'' versie op hifi.nl).

Verder zou ik toch nog wel stiekem de Octave V70 willen testen op mijn Focals,alleen kan het uiterlijk en de minder strakke bas van een buizenversterker mij nog steeds niet bekoren :no:

Er is (qua uiterlijk dan) niets zo mooi als een dikke transistorversterker hello
PM KI Pearl L.E./SA KI Pearl L.E. /Focal Chorus 826 W L.E./Inakustik LS Reference-1302/Furutech FA-220

Zoldar

Mooi die  octave. Lekker strak design voor een buizen versterker.

Gisteren is nog 1 van mijn voor de bijl gegaan. Na veel luisteren op beurzen en bij de dealer, ook naar 400w eindbakken van Moon, voor een primaluna dialogue one gegaan. Veel buizen geluk voor weinig geld. Deed het prima op opera monitors.

Nu lekker de graaf zijn ding laten doen met bob marley live
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden