Buizenversterkers

Gestart door Rutger1, mei 18, 2011, 11:48:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

ik heb nog ergens een Kontakt 7  :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Rutger1 op mei 18, 2011, 16:34:42
Och ik wilde niet direct een set erbij kopen hoor. Maar in soms surf je wat over internet en denk je mmm ook leuk...

Daarnaast ook gewoon benieuwd wat mensen hier op het forum hebben (aan buizenversterkers) en hoe mensen hier erover denken.

Mmm, wat hebben wij dan voor op google? * f.luisteraar vist naar een compliment *
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Rutger1

Heeeulll veel gezelligheid en kennis natuurlijk, dus thx  :wink:

Ook gewoon erg leuk dat dit zo'n actief forum is waar je in een middag al lekker wat reacties krijgt vanuit toch een beperkte/kleine community.
-= Marantz PM15, Marantz SA-14 v2,  MIT Terminator2 (bi-wire), MIT MI330 (XLR), Von Schweikert VR4-jr =-

Sold Marantz DV7600, B&W DM630i

Mexicaanse Hond

Het is de kwaliteit die telt, niet de kwantiteit.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

Kwaliteit?, die is hoog.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Niber

Kennen jullie Dynavox ook dan?
Lijken erg mooie versterkers voor dat geld.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

renes59

Ze zijn wel erg goedkoop. Mijn eindversterker kost aan onderdelen +/- €1000, dan moet het nog in elkaar gezet worden. Dynavox is niet duur, het zal goed klinken maar voor hoelang en is het veilig? Er kunnen alleen maar de goedkoopste onderdelen in zitten.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Niber op mei 18, 2011, 17:12:05
Kennen jullie Dynavox ook dan?
Lijken erg mooie versterkers voor dat geld.
Ik heb er geen ervaring mee.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Citaat van: renes59 op mei 18, 2011, 17:20:50
Ze zijn wel erg goedkoop. Mijn eindversterker kost aan onderdelen +/- €1000, dan moet het nog in elkaar gezet worden. Dynavox is niet duur, het zal goed klinken maar voor hoelang en is het veilig? Er kunnen alleen maar de goedkoopste onderdelen in zitten.
Mja, ik weet niet of je dat zo kunt stellen. Er zullen geen dure onderdelen in zitten en het zal door mensen in elkaar worden gezet die voor een hongerloontje werken, maar of het dan kwalitatief slecht is en gauw stuk zal gaan?
Daar zou ik toch eerst eens op googlen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Niber

Citaat van: renes59 op mei 18, 2011, 17:20:50
Ze zijn wel erg goedkoop. Mijn eindversterker kost aan onderdelen +/- €1000, dan moet het nog in elkaar gezet worden. Dynavox is niet duur, het zal goed klinken maar voor hoelang en is het veilig? Er kunnen alleen maar de goedkoopste onderdelen in zitten.
Was ook mijn ingeving in eerste instantie.
Vooral qua veiligheid...Kortsluiting, doorbranden, etc.

Haast te mooi om waar te zijn...

Maar wat f.luisteraar zegt klinkt ook logisch. Goedkope onderdelen (makkelijk te upgraden met betere buizen?) icm goedkope Chinese handjes is erg gunstig voor de prijs.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Mexicaanse Hond

Primaluna wordt ook in China gemaakt, maar je bent toch al gauw 2000 euro of meer kwijt voor een geïntegreerde versterker. Wat dat betreft heb ik er ook niet echt fiducie in, maar eerst onderzoeken en dan oordelen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

pg

iemand bekent met melody?
gewoon even tussen door vraag.

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 18, 2011, 16:49:47
Het is de kwaliteit die telt, niet de kwantiteit.  :wink:

boven de 40 niet Harry  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Whisper.nl

In de beginjaren deze gehoort (of zijn voorganger)

http://www.wenwaudio.nl/content/artikelen/artikelendetail.aspx?A_ID=1568

Op een Rogers LS35/A.

Echt heel erg mooi.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Niber op mei 18, 2011, 17:12:05
Kennen jullie Dynavox ook dan?
Lijken erg mooie versterkers voor dat geld.

voor dat geld zeker

zie ook weinig negatieve dingen over het merk of is het een merk voor erbij of slaan de "audiofielen" het merk over ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.