Zo, weer terug van weggeweest.....er moet zo af en toe ook eens gewerkt worden enzo.
Allereerst even een reactie richting John: Ik heb je PB gelezen én heb gezien wat je hebt gepost.
Zand erover dus wat mij betreft.
En weer on-topic: Ik vermoedde al zoiets als de TS in reactie op mijn post antwoordde.
Om helemaal eerlijk te zijn heb ik zelf ook zo'n setje bij de PC staan waar ik wel blij mee ben, maar waar ik nooit het onderste uit de kan zou hoeven.
Daar heb ik de huiskamerset voor die tevens dienst moet doen als HT geluid.
En het is dan ook daar dat ik al sinds 1974 (toen waren een aantal van jullie nog niet eens geboren
) steeds maar weer bezig ben om mijn 'ideale' geluid te creëren.
Dik 11 jaar geleden had ik het gevonden en nadat ik 5 jaar terug verhuisde naar mijn huidige woning hield ik mijzelf voor dat het hier net zo mooi klonk als in mijn vorige huis.
Woonkamers waren bijna even groot, in beide huizen ligt een marmeren vloer en de meubilering was ook niet veel anders.
Kortom, ik was tevreden met wat ik had tot ik opeens andere luidsprekers wilde kopen, omdat ik mezelf erop betrapte dat ik de laatste 3 jaar heel weinig had geluisterd naar muziek.
De spanning en het plezier waren weg en dus bood ik mijn Magnepans te koop aan die vervolgens binnen twee dagen weg waren.
Daar kwamen de Infinity Kappa 8.2i's voor terug en tegelijk het enthousiaste gevoel en de opwinding!
En vanaf daar is het tot nu toe niet meer gestopt en ben ik weer als een manische mafkees alles op het internet aan het napluizen om voor mezelf een voorlopige keuze te maken van wat ik nou nog meer zou willen.
Nodeloos te zeggen dat dit niet alleen tijd en moeite kost maar ook geld en als je daar genoeg van hebt is het héél gemakkelijk om in de val van upgraden te (blijven) lopen.
Tja, het is een heel verhaal om uit te leggen dat ik de TS wilde behoeden voor de klassieke fout om te gaan upgraden om het upgraden, waar ik hem van verdacht.
En nu hij zijn antwoord heeft gegeven lijkt me duidelijk dat hij gewoon lekker verder zou moeten gaan met zijn PM78 omdat hij daar blijkbaar tevreden mee is.
Pas als hij gaat kijken naar een serieuze set voor een huiskamer/luisterruimte dan is zijn vraag relevant, maar dan zouden ook andere componenten aangepast moeten worden en dat zou ik dan in een nieuw topic doen.
En voor ik het vergeet: Dit laatste is tevens een antwoord op de vraag over het bi-ampen op laag niveau.