Wat is een Marantz PM 17 II nog waard?

Gestart door edgnoj, mei 04, 2011, 17:55:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

edgnoj

Ik kan een Marantz PM 17 MK II kopen voor 650 euro. Deze is geheel nagekeken en de verkoper biedt een vol jaar garantie op deze versterker.

Is dit een redelijke prijs of is hij te hoog/te laag?

lo

Misschien handig te vermelden hoe oud ie is?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

edgnoj

Citaat van: lo op mei 04, 2011, 17:57:08
Misschien handig te vermelden hoe oud ie is?


Weet ik niet precies, maar ik dacht dat dit model gemaakt werd tussen 1997 en 2000?
Er zit dus wel 1 jaar volledige garantie op

lo

Aan de hand van het serienr. is het bouwjaar & maand ook te achterhalen. Kun je er achter komen wat dit is?
PM17 is volgens mij veel langer gemaakt, ik denk zelfs tot ergens halverwege of eind 2004.

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Ik vind dat best veel geld.
Het ligt er maar aan wat er aan gedaan is. Is 'ie alleen maar nagekeken of zijn er ook dingen vervangen, zoals bijvoorbeeld elco's?
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

edgnoj

Citaat van: f.luisteraar op mei 04, 2011, 18:18:23
Ik vind dat best veel geld.
Het ligt er maar aan wat er aan gedaan is. Is 'ie alleen maar nagekeken of zijn er ook dingen vervangen, zoals bijvoorbeeld elco's?


Hoe oud hij is weet ik niet. Hij staat op Ebay in Duitsland te koop trouwens.
Wat er aan gedaan is weet ik ook niet. Ik keek eerlijk gezegd vooral naar het jaar garantie

Mexicaanse Hond

Een jaar garantie zegt niet zoveel. Zeker niet als het via eBay uit Duitsland komt.

Op Marktplaats zijn ook handelaren actief die een jaar garantie geven en zeggen dat de apparatuur is nagekeken. Dan is de vraag of het goed is gebeurd, of er elco's en/of andere onderdelen zijn vervangen, of dat de kap eraf is gehaald en er weer op is gedaan...
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

edgnoj

Ik dacht een stukje extra zekerheid te kopen door die garantie. Dat dit een meerpijs met zich meebrengt begrijp ik, maar dan moet daar wel een prestatie voor geleverd worden natuurlijk.

Hoe kom je als armlastige niet-techneut dan aan kwalitief goede tweedehandsspullen?

Mexicaanse Hond

Zeker door de weg die jij wilt bewandelen, maar je moet je er wel van vergewissen of degene waar je je spullen koopt goed bekend staat en echt kennis van zaken heeft.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Mexicaanse Hond

#10
Ik probeerde het nog voorzichtig te brengen, maar Marco heeft helemaal gelijk.  :yes:

Deze is het wel waard: http://link.marktplaats.nl/446426069
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

edgnoj

Citaat van: f.luisteraar op mei 04, 2011, 18:51:21
Ik probeerde het nog voorzichtig te brengen, maar Marco heeft helemaal gelijk.  :yes:

http://link.marktplaats.nl/446426069


Wat mij betreft hoe duidelijke hoe beter hoor  notworthy

Ik kwam op het spoor van de PM17II omdat die volgens verschillende fora qua klank erg overeenkomt met de PM80 PM78 etc. Ik heb een PM78 en ben weg van haar warme geluid met absoluut niet scherp hoog. Ik zit zeer dichtbij de speakers en dan zijn scherpe hoge, te gedetailleerde tonen niet prettig tonen niet prettig.
Komt die PM15 kwa klank in de buurt van genoemde versterkers?

Mexicaanse Hond

Ik heb de PM-15S1 niet gehoord, maar daar is wel genoeg over te vinden op internet.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

De versterker is van een hifi winkel

Als je hem echt wil hebben is de prijs wel oke

Alleen in Duitsland zijn de 2de handse prijzen altijd duurder
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.