Wat is een Marantz PM 17 II nog waard?

Gestart door edgnoj, mei 04, 2011, 17:55:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Het was informatie van Breem, maar laat verder maar zitten.  :-(
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 12, 2011, 09:55:58
Het was informatie van Breem, maar laat verder maar zitten.  :-(

Of een signaal door buizen of door transistoren versterkt wordt maakt niets uit in de kwaliteit of de klank van het geluid. Een goede buizenversterker is alleen veel duurder.
Buizen "klinken" alleen anders dan transistoren als je ze stuk gooit.

Als het om HiFi weergave gaat mogen versterkers en zo geen eigen "karakter" hebben. Het enige wat telt is een zo goed mogelijke getrouwheid aan het orgineel.


citaat Breem
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

Onderscheid is in dit geval de maat der dingen en op basis daarvan selecteert men. Doch zoiets als absolute objectitivteit is meer iets voor gelovigen en daar lijken audiofielen nog wel eens op, mijzelf incluis.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Cornelis1921 op mei 12, 2011, 09:59:53
Onderscheid is in dit geval de maat der dingen en op basis daarvan selecteert men. Doch zoiets als absolute objectitivteit is meer iets voor gelovigen en daar lijken audiofielen nog wel eens op, mijzelf incluis.


Vind het alleen moeilijk Cornelis als mensen zeggen dat er zoveel verschil in zit zonder het te onderbouwen en dan alleen maar te zeggen ik hoor het dus het is zo maar dat ligt meer aan mij dit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

#79
 :yes: Alright John, ik kan ook jou volgen, maar over zoiets subjectiefs als smaak valt moeilijk te twisten juist omdat het zo omgeven is met allerlei vaagheden en dito argumenten.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Dex op mei 12, 2011, 09:40:18

notworthy

Dex als ik aan het multitasken ben ik niet op me sterkst Harry waarschuwt me er altijd voor

Sorry voor sommige dood doenerijen mijnerzijds
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

En ik ben ook die eikel die bij Fritz verschil hoorde of de cd speler met of zonder houten blokjes speelde onder de speler en zeg nu dat een versterker een versterker is en een cd speler een cd speler




kom maar heren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op mei 12, 2011, 10:17:43
maar waar staat dan dat een buis harmonischer klinkt of ik lees erover heen
Nee, een buis voegt harmonische vervorming toe. En dat vinden sommige mensen mooi.

Het is absoluut niet hogelijk natuurgetrouw (high fidelity) en het klinkt ook niet harmonisch.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

JohnWx

Citaat van: f.luisteraar op mei 12, 2011, 10:23:21
Nee, een buis voegt harmonische vervorming toe. En dat vinden sommige mensen mooi.

Het is absoluut niet hogelijk natuurgetrouw (high fidelity) en het klinkt ook niet harmonisch.

Waarschijnlijk ik ook  :angel:


weet je wat pas wat toevoegd als er stof onder je naald zit dat is pas low fidelity


maar wat echt toevoegd is dit forum waar je soms uit je humor tegen schenen schopt en tegen beter weten in wat zegt en daar op terug mag en kan komen


maar on topic wat is een PM 17 waard ik heb de mijn verkocht voor minder dan 300 euro aan IIOII ooit
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mexicaanse Hond

Maar Peter is ook een meedogenloos onderhandelaar.  clown1
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

edgnoj

#87
Citaat van: Dex op mei 12, 2011, 09:07:57
Om even te reageren op de opmerking over de luidsprekers van JWX in combinatie met de sound die TS graag hoort: Mooi rustig laag en niet te scherp hoog is een typisch Amerikaans geluidsbeeld wat vaak als 'warm' omschreven wordt.
Marantz is daar bij uitstek de vertegenwoordiger van en als je het helemaal af wil maken dan dien je ook te kiezen voor Amerikaanse luidsprekers.
Je kunt daarbij denken aan Infinity maar ook Magnepan of Klipsch om maar wat te noemen komen in aanmerking.
Er is dan weer een wereld van verschil tussen de twee laatste qua rendement en dynamiek dus het is niet zo gemakkelijk als het lijkt om zo'n setje samen te stellen.

Vraag is nu dus: Hoe groot is je luisterruimte, is het een akoestisch harde of zachtere ruimte, wat heb je als luidsprekers staan/hangen, wat is je bronapparaat en waarom wil je nu eigenlijk een andere versterker?
Is je PM78 niet goed (genoeg) meer of wil je gewoon wat anders omdat het kriebelt? (heb ik de laatste tijd ook wel eens last van  :-D )
Want geloof mij maar, als je een andere versterker koopt en het klinkt niet zoals je zou willen dan is het altijd een andere component waar het dan aan ligt, nooit aan de nieuwe aanwinst snap je?
En daarmee open je de weg naar nog meer uitwisselen van spullen of je zit een tijdlang vast aan een set die niet helemaal naar je zin is.


Yes, aan deze bijdrage heb ik iets  :kwijl:
Ik ben zeer vaak achter mijn pc te vinden. Ik zit vaak wat te internetten en ondertussen heb ik dan muziek opstaan die ik op de pc opgeslagen heb. In mijn pc heb ik een Onkyo SE-200PCI geluidskaart zitten, welke verbonden is met een Marantz PM-78 versterker, die vervolgens weer aangesloten is op mijn oude KEF Reference 101.2 luidsprekers. Deze gesloten speakers wil ik beslist niet kwijt, want ik ben gek op het geluid wat er uitkomt. Ondanks de gesloten kast kunnen de speakers best veel laag procuceren, zonder dat het gaat dreunen op mijn bureau.

Mijn laastste aanwinst is de Onkyo SE-200PCI geluidskaart, die een Esi Juli@ heeft vervangen. Dit geeft een enorme verbetering in het geluid.

De combinatie zoals ik die nu heb bevalt me uitstekend en hoeft eigenlijk niet veranderd te worden. De reden dat ik dit topic heb toch geopend is dat ik me afvraag of het zinvol kan zijn in dezelfde lijn nog een kwaliteitsslag te maken, bijvoorbeeld door te upgraden naar een hogere klasse Marantz, met de in de topicstart genoemde versterker als voorbeeld.

Helaas slingert dit topic alle kanten op, maar dat is dus de eigenlijke vraag.

Cornelis1921

 :yes: Now we're talkin' sense, gentlemen!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

#89
Simpel antwoord op een simpele vraag. Gewoon zo houden. Denk niet dat je veel kunt winnen met een andere versterker in jouw setup. Misschien is een servicebeurt wel een goed idee. Dan worden slechte elco's vervangen en slechte soldeerverbindingen hersteld, etc. Dan kun je er zo weer 10 jaar mee spelen.

Excuus voor off-topic.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers